Skip to article

5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta

5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta Sursa foto: Shutterstock
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta.

Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt manageri mai buni decat barbatii, iar acum nu-ti ramane decat sa demonstrezi si tu, la tine la serviciu, ca poti avea o echipa motivata si foarte productiva. Iata cateva strategii care nu vor da gres niciodata si pe care ar trebui sa le pui in practica inca de azi:

1. Traseaza clar obiectivele si fa-le cat mai vizibile pentru toti membrii echipei. Cum poti face asta

Este esential ca toti membrii echipei sa stie ce au de facut, care le sunt obiectivele si care este progresul facut de ei catre atingerea acestor obiective. Fa in asa fel incat aceste lucruri sa fie cat mai vizibile in birou. O idee excelenta si foarte usor de pus in practica este folosirea unui astfel de avizier de pluta pentru ca toti cei care lucreaza in biroul respectiv sa vada rezultatele si cifrele.

Pentru un plus de motivare, pe panoul respectiv se poate pune persoana din echipa cu cele mai bune rezultate sau niste mesaje motivationale. Ele vor imprima un spirit de competitie colegial, dar si o atmosfera relaxata.

2. Nu miza pe munca multa, ci pe munca inteligenta

Stiai ca romanii muncesc mai mult decat germanii si ca sunt mult mai putin productivi? Ce inseamna asta? Ca munca inteligent facuta aduce rezultate mai bune decat ore intregi muncite fara folos. Angajatii nu trebuie sa petreaca cele opt ore de lucru lipiti de scaune ca sa aiba rezultate bune, asa ca nu e cazul sa urmaresti numarul de pauze pe care fiecare dintre ei le ia.

Oamenii au stiluri si ritmuri diferite de lucru si nu trebuie sa-i asezi pe toti pe aceeasi linie. De altfel, reusita unei echipe sta chiar in diversitatea persoanelor care o formeaza. Fii deschisa la un program flexibil si nu urmari numarul orelor muncite, ci rezultatele.

3. Stabileste tintele impreuna cu echipa

Obiectivele pe care trebuie sa le atingi impreuna cu echipa ta ar trebui sa fie realiste si stabilite impreuna cu toti membrii departamentului. Ca ele sa fie atinse, toti trebuie sa-si aduca aportul si sa creada in ele. Daca tie insati ti se cer tinte greu de atins, aplica politica pasilor marunti, in care stabilesti, pe rand, obiective pe care sa le atingeti treptat. Intreaba-i pe toti membrii echipei daca ei cred, cu adevarat, ca tintele impuse pot fi atinse.

4. Lauda-ti membrii echipei

Persoanele care se simt pretuite sunt mai productive si mai eficiente. Spune-le oamenilor din echipa ta ca au facut o treaba buna atunci cand este cazul. Arata-le ca sunt o parte pretioasa in departament si ca nu sunt deloc usor de inlocuit.

5. Comunica mult si incurajeaza-i si pe ei sa o faca

Comunicarea este un factor esential cand vine vorba despre succesul unei echipe. Un manager bun stie exact ce se petrece cu fiecare dintre oamenii din subordinea sa si stie care le sunt sensibilitatile si punctele forte. Cu cat discuti mai mult, cu atat iti cunosti mai bine echipa si cu atat mai eficient este procesul de lucru. Incurajeaza-i pe toti cei din jurul tau sa isi vocalizeze nemultumirile in cazul in care le au. Numai in felul acesta ele pot fi rezolvate si se poate ajunge la rezultatele pe care toata lumea le spera.

Tu ce crezi ca trebuie sa faca un manager bun pentru a avea o echipa motivata si rezultate bune?

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!