Skip to article

Cine iti mananca timpul?

Cine iti mananca timpul?
Nu de putine ori ne uitam cu mirare la ceas si ne intrebam cand a trecut timpul. Si ce am facut noi in toate aceste ore. Fie ca este vorba de activitatea de la serviciu sau de acasa, avem nevoie de multa vointa si ceva disciplina pentru a nu ne lasa distrasi de diverse nimicuri.

Cine iti mananca timpul?

Oricat de mult ti-ai dori sa poti da vina pe X sau Y, principalul vinovat esti chiar tu. Cu siguranta ti se intampla adesea sa lasi totul balta pentru ca iti amintesti de ceva ce trebuia neaparat facut si te temi ca vei uita din nou. Care este solutia? Ai nevoie de o mai buna organizare.

In primul rand, pentru a fi mai eficient(a) trebuie sa-ti grupezi activitatile asemanatoare. Astfel, pregatirea pentru o activitate va fi aceeasi pentru toate celelalte si salvezi cateva minute. De pilda, daca trebuie sa raspunzi la niste contacte, sa trimiti cateva mailuri de multumire si sa le transmiti colegilor sau subalternilor anumte informatii, poti face toate acestea cam in acelasi timp. Asa vei stii ca, pentru o perioada de timp, ai inchis capitolul "e-mail".

Daca treci de la o activitate la alta, care sunt complet diferite, risti sa te pierzi in detalii, sa uiti unde ai ramas, sa-ti pierzi puterea de concentrare, sa incurci documentele, etc., lucruri care nu fac decat sa-ti incetineasca activitatea.
Cine iti mananca timpul?
Inainte de a te apuca de ceva, pregateste-te. Fa curatenie pe birou pentru a nu te lasa apoi furata de revista deschisa fix la rubrica ta favorita, de teancul de facturi neplatite sau cine stie ce alte hartii. Aduna toate materialele de care vei avea nevoie, ia-ti un pahar de apa sau o cafea si apoi apuca-te de treaba propriu-zisa. Astfel, nu vei mai face pauze din zece in zece minute pentru a mai cauta ceva sau pentru a da fuga la bucatarie sa-ti potolesti setea. Cu putina vointa, vei reusi sa te concentrezi pana finalizezi proiectul.

Dupa ce reuseti sa te atodisciplinezi, e bine sa ii educi si pe ceilalti. Aproape sigur ai in firma persoane vorbarete, care vin sa-ti ceara sau sa-ti aduca ceva, dar care uita sa plece. Putina conversatie nu strica niciodata, dar sa fie cu masura.

Pentru a nu mai fi intrerupt(a) atunci cand ai mai multa treaba sau mai multa nevoie de cponcentrare, poti apela la tehnica usii inchise. Este o metoda mai drastica, dar da rezultate. Gandeste-te in ce perioada dai mai mult randament si, timp de o ora, tine usa inchisa si roaga-ti colegii s anu te deranjeze. De pilda, daca muncesti mai bine dimineata, fixeaza-ti o ora intre 10 si 11 in care nu primesti pe nimeni. Spunele celorlati sa iti respecte nevoia de liniste sis a nut e deranjeze decat daca este vorba de o urgenta. Atentie, tu esti cea care defineste conceptual de "urgenta" in acest caz.

Fara vizite si telefoane, in aceasta ora vei putea sa te ocupi de problemele cele mai importante, sa le acorzi toata atentia. La inceput va fi mai greu, dar dupa doua-trei saptamani colegii vor stii ca, daca vor sa discte ceva cu tine vor trebui sa o faca sau inainte, sau dupa "ora de liniste". Ca sa-ti fie mai usor, roaga-ti secretara sau, daca nu ai asa ceva, un coleg sa-ti preia mesajele, cu promisiunea ca ii vei intoarce favoare in timpul perioadei sale de concentrare.

In cautarea timpului pierdut

Un alt pas obligatoriu consta in identificarea lucrurilor care pur si simplu iti "mananca" timpul. Noteaza-ti, timp de doua saptamani, in agenda ce anume ti-a distras atentia, ce te-a facut sa irosesti minute importante. Fie ca este vorba de cea mai buna prietena care te tine prea mult la telefon, de o colega ce-ti cere mereu ajutorul, de seful cicalitor caruia trebuie sa-i repeti de cinci ori acelasi lucru, trebuie sa iei atitudine.

Se spune ca timpul inseamna bani. Cu o mai buna organizare, vei castiga, zilnic, cel putin doua ore.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!