Skip to article

Construieste relatiile de care ai nevoie

Construieste relatiile de care ai nevoie
Succesul modern in profesie nu mai depinde acum numai de specializare, de cursurile pe care le urmezi. Foarte important este sa stii sa iti faci relatiile de care ai nevoie, sa stii sa te pui in valoare. Fara aceasta abilitate de interactionare nu vei reusi prea curand sa inaintezi in ierarhie. Vei observa ca ti-o iau inainte persoane despre care tu nu ai o parere prea buna din punct de vedere profesional dar care stiu sa se faca placute si pe care tot timpul le vezi in compania oamenilor potriviti.

Ce trebuie sa faci pentru a avea succes

Sesizeaza oportunitatile

Nu exista doar un singur loc sau doar anumite momente potrivite pentru a-ti face noi cunostinte. Principalul lucru este sa fii deschisa atunci cand ai contact cu oamenii din jurul tau, sa te arati prietenoasa cu toti. Poti sa stii doar uitandu-te la oameni cu ce se ocupa? Poate ca persoana care sta in fata ta la coada la film sau noul prieten introdus de catre una din cunostintintele tale este cineva de care vei avea nevoie in viitor. Este atat de complicat sa porti o conversatie binevoitoare cu ei? Totul porneste de la un efort de a iesi din cercul in care te izolezi, de la a acorda atentie celor din jur.

Fii proactiva. Sa zicem ca te intelegi bine cu o persoana care lucreaza in alt departament decat tine. De cate ori va intalniti intamplator v-ati dat seama ca aveti acelasi simt al umorului. Este o buna idee sa o intrebi ce face la pranz. De ce nu ati merge impreuna si astfel sa strangeti legaturile?

Daca exista un loc in care oamenii din firma ta se duc in mod frecvent ca sa manance de pranz, ca sa ia cafeaua de dimineata sau cand pleaca de la serviciu frecventeaza si tu acel loc. E posibil ca dupa o zi de munca sa te gandesti ca nu mai vrei sa mai ai de aface cu nimic care iti aduce aminte de birou, dar pe masura ce te implici mai tare, ai contact cu mai multa lume si afli lucruri noi este foarte probabil ca domeniul in care lucrezi sa devina mai interesant.

Nu fugi de intalnirile cu colegii in afara programului de lucru. Mergeti la petreceri, faceti sport impreuna, vorbiti de pasiuni comune. In acest fel este posibil sa afli informatii privind noile politici sau schimbari de personal care vor fi puse in vigoare. Sa fii printre primii care detin o informatie nu poate fi decat in avantajul tau.

Foloseste-te de intalnirile formale

Astfel de intalniri exista in fiecare domeniu de activitate. Ele posibil sa fie concepute tocmai pentru a strange legaturile intre persoane care au interes intr-o anumita activitate, pentru a prezenta noi produse sau rezultatele unei companii. Aceste intalniri sunt cele mai potrivite pentru a-ti crea relatiile potrivite, dar daca nu esti o persoana sociabila in loc sa te bucuri de existenta lor le privesti cu o oarecare strangere de inima.

Sunt cateva lucruri de care poti tine cont:

Daca esti noua intr-un grup probabil vei fi prezentata de catre cineva din grup care are o oarecare autoritate. Incearca sa nu te lasi intimidata de noutatea situatiei. Vei fi intrebata din ce cauza te alaturi grupului respectiv, ce anume te intereseaza. E bine sa ai un mic raspuns pregatit, unul care sa fie cat mai succint, elocvent. Prima impresie se bazeaza foarte mult pe stapanirea ta de sine, altfel oamenii ramanand incredintati ca nu esti o achizitie care poate aduce ceva de valoare grupului lor.

Adesea este esential si cine te insoteste. Un coleg mai vechi, un mentor pot prin propria lor reputatie sa isi rasfranga credibilitatea si asupra ta. In plus, nu vei fi nevoita sa stai langa un grup intrebandu-te ce ai mai putea face pana cand cuiva i se face mila de tine si incepe o conversatie. Daca esti noua intr-o organizatie, lumea te remarca dar vor intra mai repede in vorba cu tine daca vad ca deja conversezi cu persoane pe care ei le cunosc.

Acorda mare atentie modului in care te imbraci. Trebuie sa arati ca si cum ai apartine grupului respectiv si nu sa iesi in evidenta prin ceea ce porti.

Timiditatea nu poate avea decat efecte negative asupra carierei tale, asa ca daca stii la ce sa te astepti si ce asteapta altii de la tine incearca sa scapi de ea si sa profiti de oportunitatile care ti se ofera iar in timp invata sa iti creezi propriile oportunitati.

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»