Skip to article

Tips pentru eficienta maxima

Tips pentru eficienta maxima
Ai mereu senzatia ca esti in criza de timp, ca nu poti duce la bun sfarsit tot ce ti-ai propus? Stresul acesta poate fi usor evitat prin cateva metode care te ajuta sa-ti planifici mai bine timpul si sa-ti eficientizezi munca.

O data ce inveti sa-ti administrezi timpul, devii mai productiva si iti recapeti linistea.

Fa-ti planuri realiste

Tips pentru eficienta maximaDe multe ori, ne propunem sa rezolvam o gramada task-uri. Obiectivele noastre saptamanale se intind pe pagini intregi din agenda. Asa ca nu e de mirarare cand, la finalul saptamanii, vedeam ca nu am facut nici macar jumatate din treburi.

Cel mai bine ar fi sa intocmim o lista mai mica, pe care sa trecem lucrurile cu adevarat importante, cele care nu sufera amanare. In plus, este indicat ca, odata inceput un proiect, sa-l finalizam, inainte de a trece la urmatorul. Altfel, riscam sa ramanem cu zeci de lucruri incepute, dar nici unul terminat, astfel incat sa ni-l scoatem din "To do list".

Stabileste-ti prioritatile

Adesea, suntem asaltati de solicitari pe care ne este greu sa le refuzam din teama de a nu-i supara sau dezamagi pe ceilalti. Totusi, trebuie sa vedem care sunt cu adevarat prioritatile noastre si de abia pe urma sa ne oferim sa le dam o mana de ajutor colegilor.

Va propun sa luati o foaie de hartie si un creion si sa treceti toate lucrurile pe care trebuie sa le faceti in saptamana urmatoare. Apoi puneti in dreptul fiecarui task litera A (petru lucrurile foarte importante, urgente), B pentru lucrurile destul de importante si C la cele care mai pot fi putin amanate. Ideal ar fi sa aveti cat mai multe C-uri, un numar mediu de B-uri si cat mai putine A-uri. Astfel, veti stii ce anume trebuie rezolvat prima data, fara a va pierde in detalii. In plus, task-urile notate cu C pot, adesea, fi delegate. Nu trebuie sa rezolvati de una singura chiar tot.

Fa o pauzaTips pentru eficienta maxima

Nu trebuie sa devii adepta zicatorii Pauzele lungi si dese, cheia marilor succese, dar nici sa muncesti fara oprire. Este important sa te relaxezi catreva minute, sa bei o ceasca de ceai sau cafea , sa mai relationezi cu colegii. Mai ales daca lucrezi la computer, este indicat sa faci o pauza de zece minute la fiecare ora, pentru a-ti odihni ochii.

Fii mai organizata

Multi dintre noi pierdem timp pretios din cauza proastei organizari. Incearca sa-ti aranjezi documentele pe crietrii logice (data, ordine alfabetica, etc.), sa le grupezi pe fisiere, sa folosesti etichete de diverse culori, etc. pentu a-ti usura munca.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!