Skip to article

Tips pentru o prezentare de succes

Tips pentru o prezentare de succes
Ai de facut o prezentare super importanta la job, prezentare in urma careia poti primi o marire de salariu sau chiar o avansare? Daca da, citeste ponturile de mai jos. Ai sa faci o prezentare de o sa-l determini si pe cel mai autoritar sef sa iti manance din palme.

1. Scurt pe doi- S.A.L

Scop: Cunoaste-ti care iti este scopul pe care il urmaresti prin aceasta prezentare. Este de a informa? De a persuada sau de a intretine?
Audienta: Care este publicul tau tinta? In ce categorie de varsta se incadreaza? Cu ce se ocupe si care este atitudinea lor?
Logistica: Pentru o face o buna gestionare a prezentarii trebuie sa monitorizezi demersurile cu profesionalism. Pentru asta trebuie sa cunosti care este timpul alocat pentru discurs, in ce moment al zilei va fi prezentarea si cum va arata sala in care se va tine aceasta.

2. Fii foarte atenta la timp

Planuieste, pregateste si exerseaza in asa fel incat sa umpli 75% din timpul pe care l-ai primit pentru discurs. Daca termini mai devreme, nimeni nu se va supara, dar daca termini mai tarziu, s-ar putea sa ai de-a face cu un public ostil si plictisit. Cel mai bine, exerseaza acasa in fata oglinzii si cronometreaza-te, invatand astfel sa te incadrezi in timp. Daca vrei sa primesti feed-back din partea publicului, planuieste sa vorbesti 50% din timp si foloseste ceilalti 25% pentru participarea audientei.

3. Fii relevanta

Cand iti pregatesti materialul, incearca sa te ghidezi dupa principiul: Cine? Ce? Cum?. Incearca sa te limitez in desfasurarea discursului la timpul alocat prezentarii si la interesul publicului. Nu te pierde in detalii ca este foarte posibil sa plictisesti audienta si sa devii incoerenta.

4. Apasa butonul emotional

Incepeti prezentarea printr-o povestioara, anecdota, analogie sau metafora pentru a atrage interesul publicului. Asa vei avea mult mai mult impact decat prezentand date in stare bruta.

5. Foloseste cartonase

Foloseste cartonase pe care sa iti exprimi ideile principale ale discursului. Nu folosi fraze lungi ci doar propozitii scurte care sa evidentieze rezumatul prezentarii. Fa textul usor de citit (foloseste marker pentru a vedea mai bine sau bate-le la calculator cu un font mare si boldat). Foloseste doar prima treime din cartonas pentru a nu fi nevoita sa te uiti in jos. Fa o prezentare power point, daca vrei ceva mai sotisficat si foloseste un creion cu laser pentru a evidentia punctele importante ale discursului.Tips pentru o prezentare de succes


6. Exerseaza cu voce tare si spune-o diferit de fiecare data

Spontaneitatea este un numar infinit de posibilitati de exersare. Si cum repetarea este mama invataturii, exerseaza ce ai de spus de o suta de ori daca e nevoie si incearca sa fii cat mai naturala si spontana, ca si cum ai vorbi liber. Nu o sa stie nimeni ca tu ai invatat ca pe tatal nostru ce scrie pe cartonase.

7. Schimba tracul in entuziasm

Tracul este o forma negativa a entuziasmului. Incearca sa controlezi simptomele fizice ale tracului emotional respirand adanc si du-te la prezentare optimista si entuziasmata de faptul ca ai onoarea de a-ti exprima opiniile in fata unor oameni care te respecta si te aprecieaza. Sau, daca asta nu foloseste, urmeaza sfatul tatalui meu: imagineaza-ti ca toti auditorii tai sunt pe closet citind presa de dimineata. Pe langa asta, fiind si foarte pregatita, nu o sa ai nici un fel de probleme si o sa fii mai increzatoare.

8. Pune pasiune in ceea ce faci

Este uimitor cat de molipsitor este entuziasmul. Daca vocea ta este expresiva si gesturile tale animate, o sa pari demna de incredere si pasionata.

9. Gandeste-te inainte la toate intrebarile posibile si imposibile

Partea cu intrebari si raspunsuri poate fi mult mai importanta decat prezentarea in sine. Aminteste-ti sa "rumegi" bine intrebarile inainte sa raspunzi si raspunde-ti mai intai la intrebarea: De ce a pus persoana respectiva, aceea intrebare? Care i-au fost motivele? Cand raspunzi, arunca o privire prin sala, altii ar putea sa aiba aceeasi intrebare. Trateaza-i pe toti cu respect.

10. Aminteste-ti ca totul tine de public

Evita sa apari prea intepata sau nepregatita. Atata timp cat esti canalizata pe audienta pe perioada pregatirii si prezentarii discursului tau, o sa ai succes!

Pentru mai multe informatii despre cum sa tii prezentari eficiente, citeste si Limbajul corpului potrivit pentru prezentari .

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!