Skip to article

Ia interviul din primele 3 secunde

Ia interviul din primele 3 secunde
Impresia pe care o producem cuiva la prima intalnire este esentiala in obtinerea succesului. Pentru a `cataloga` un necunoscut, sunt suficiente 3 secunde. Fiind constiente ca asa cum noi aplicam acest procedeu persoanelor cu care interactionam, si noi suntem zilnic supuse unui `examen la microscop` din partea celorlalti.
Cele 3 secunde de care vorbeam mai inainte nu sunt dedicate studierii capacitatilor intelectuale ale celuilalt, dar examinarii tinutei, pantofilor si culorii fetei... Putin dezamagite, nu? Lasand deoparte orice imagine idilica despre virtutile omenesti, aceasta este cruda realitate.

Potrivit unor studii-sondaj, realizate in randul managerilor de resurse umane, stilistilor, directorilor de casting si fashion-redactorilor, elementele pe care trebuie sa le avem foarte bine puse la punct atunci cand dorim sa impresionam, sunt urmatoarele:

Aspect ingrijit. Majoritatea persoanelor intervievate asociaza unui exterior placut aspectul ingrijit si curat, in nici un caz tinutele costisitoare si utra-trendy. Acest lucru inseamna: imbracaminte proaspat spalata si nesifonata, o coafura ingrijita si sprancene atent pensate, dar care sa aiba un aspect natural; unghii scurte, acoperite de un strat de lac incolor.

Tinuta corpului. Este adevarat ca tinuta dreapta si umerii larg deshisi nu constituie dovada unei minti ascutite, dar totodata, un spate cocosat, care aminteste de conturul unui semicerc, este capabil sa discrediteze chiar si pe cel mai luminat dintre genii. Atingerea frecventa a ochelarilor, nasului, ochilor, urechilor sau gesticularea excesiva sunt actiuni care produc repulsie interlocutorului si dezvaluie nesiguranta.

Surplusul de bagaj. Inainte de a intra intr-o incapere, unde urmeaza sa cunoasteti noi oameni, aveti grija sa va lasati haina si surplusul de bagaj la garderoba. Tindeti sa utilizati pe post de poseta, in astfel de cazuri, o gentuta cocheta si eleganta, in care sa aveti o agenda, telefonul si pudriera. O geanta de dimensiuni mari da impresia de lipsa de organizare si chiar ar putea sugera interlocutorului ca va grabiti sa prindeti trenul spre o alta destinatie.

Un machiaj corect. Potrivit opiniei celor chestionati in cadrul sondajului, surplusul de ruj da dovada de optimism si dispunere spre activitate, elemente foarte importante pentru un lider. De asemenea, machiajul ochilor pune in evidenta privirea, intensificand astfel puterea de convingere. Toti respondentii au amintit importanta unui ten mat, pielea grasa fiind asociata cu instabilitatea, dezechilibrul, nervozitatea. De aceea servetelele special create pentru a absorbi excesul de sebum reprezinta un accesoriu necesar pentru o femeie de succes.

Accesoriile. O pereche de pantofi si o geanta bine aleasa dovedesc traditionalul bun gust. Unul dintre managerii buticului Prada spune: "Uita-te intotdeauna la ceas si pantofi. De multe ori femeile isi fac cumparaturile purtand un short si un tricou, dar avand un ceas Cartier pe mana si balerini Chanel in picioare."

Marimea imbracamintei. Daca purtati un costum prea mare, veti parea in el o fetita care a dat iama in garderoba mamei, sau acesta va va da aspectul unei persoane bolnave care a slabit atat de repede incat nu a avut timp sa-si reinnoiasca garderoba. Hainele prea stramte provoaca disconfort si distrag atentia. Este bine ca inainte oricaror aparitii in public, sa va asezati in fata oglinzii pentru a vedea ce va dezvaluie tinuta.

Coafura. Acest aspect merita o atentie deosebita. Alaturi de o tunsoare realizata cu maiestrie, nu diminuati importanta pe care o are culoarea parului. Universitatea din California de Sud a realizat un studiu, potrivit caruia, femeile cu parul blond platinat, sunt refuzate de cele mai multe ori atunci cand este vorba despre posturi de inalta raspundere. Mai mult, aceste femei au, de obicei, un salariu mai mic in cazul in care reusesc sa ocupe pozitii de conducere. Pe de alta parte, un blond caramel sau de nuanta mierii, favorizeaza doamnele care il poarta.

Business style. Indiferent de cat de plina de creativitate va fi munca dvs. si de cat de neconformist va fi locul in care va veti desfasura activitatea, straduiti-va sa pastrati aparenta stilului business macar in primele zile. Presedinta MTV, recunoaste ca in comunitatea lor profesionala este loc pentru jeans si tricouri cu imaginea lui Eminem, cu toatea acestea, ea ii pretuieste foarte mult pe acei viitori manageri care arata ca functionarii bancari. "Daca peste cinci minute tin minte ce a spus interlocutorul meu, dar nu tin minte ce poarta, atunci el este imbracat cu gust", spune tot ea. In acelasi spirit, vice presedintele casei Louis Vuitton afirma ca: "Cel care candideaza la un post de conducere trebuie sa arate ca este destul de matur pentru a putea face fata sarcinilor care ii revin. Aceasta maturitate se exteriorizeaza printr-o vestimentatie sobra si foarte bine pusa la punct."
Vestimentatia trebuie sa va favorizeze inaltimea. Aici este vorba atat despre inaltimea fizica, cat si despre cea morala. Tot un studiu, de data aceasta, realizat de Universitatea din Helsinki, arata ca femeile inalte au sanse mai mari in ceea ce priveste promovarea pe scara ierarhica profesionala. Exista o solutie si pentru minione - incaltamintea cu tocuri! Iar daca trebuie sa tineti un discurs in public, aflati dinainte care este culoarea dominanta a locului in care se va desfasura manifestatia, pentru a alege o vestimentatie care sa contrasteze cu aceasta, pentru a va putea pune in evidenta.
Si... un ultim truc. Cercetatorii din Manheim, Germania, au ajuns la concluzia ca, femeile care foloseau parfumuri cu tenta masculina inainte de un interviu, primeau de cele mai multe ori, raspunsuri pozitive, spre deosebire de cele care miroseau a flori sau a fructe. Aromele din urma, nu se asociaza in constiinta oamenilor cu increderea in sine si disponibilitatea de a risca, calitati considerate tipic masculine.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!