Skip to article

Redactarea CV-ului

Redactarea CV-ului
Etapa 1: puneti-va ideile pe hartie pentru o prezentare coerenta

Incepeti printr-o scurta prezentare generala: formatie, descrierea scolarizarilor, sinteza tehnicilor profesionale pe care le stapaniti.

Continuati printr-un bilant personal asupra trasaturilor dominante ale personalitatii dvs., folosind niste calificative potrivite (organizata, voluntara, curioasa...).

Incheiati printr-un bilant profesional: faceti pe o ciorna o lista cronologica si detaliata a tuturor experientelor profesionale pe care le-ati avut. Acest lucru va va ajuta sa nu uitati un element foarte important.

Incepeti prin prezentarea experientei celei mai recente, specificand foarte bine pentru fiecare experienta perioada (de la... la...), numele societatii, activitatea societatii, functia si responsabilitatile. Acest bilant scoate in evidenta realizarile dvs., permitandu-va sa surprindeti acele experiente menite sa retina atentia unui nou angajator si, in acelasi timp, va veti pregatiti raspunsurile la eventualele intrebari ale unor posibili interlocutori.

Prezentarea va fi astfel mai clara si mai eficienta.

Etapa 2: redactati CV-ul pe rubrici

Acum cand aveti intregul material, va puteti rescrie CV-ul in functie de ceea ce vreti sa puneti in valoare. Noi va propunem o ordine clara si logica:

Antetul
Numele si prenumele
Adresa
Numarul de telefon
Varsta
Situatia familiala (necasatorita, casatorita, divortata)

Titlul
In cazul unei candidaturi spontane, sub rubrica starii civile, puteti incadra, intr-un mic tablou, functia pe care ati dori sa o exercitati.
Feriti-va de titlul "curriculum vitae" (oricum toata lumea a priceput despre ce este vorba).

Formatia
Ca regula generala, starea civila si formatia candidatului figureaza la inceput, insa aceasta ordine poate fi schimbata.
Daca sunteti absolventa unei scoli importante este firesc sa vreti ca aceasta sa figureze la inceputul CV-ului. Daca ati urmat alte scoli, care nu au un prestigiu prea mare, insa ati realizat numeroase proiecte pe parcursul activitatii profesionale, este mai bine sa incepeti cu acestea si abia apoi sa prezentati formatia profesionala.
Prezentati-va diplomele astfel: data obtinerii, felul diplomei, specialitatea si numele universitatii.

Limbile straine
Acestea vor figura intre formatie si experienta profesionala. Practicarea unei limbi este adesea un factor decisiv pentru obtinerea unor posturi.
Daca, insa, apreciati ca stapaniti o limba la un nivel mediu sau chiar nesatisfacator, veti plasa aceasta informatie la sfarsitul CV-ului, chiar inaintea activitatilor extra-profesionale.

Informatica
Deoarece calculatorul a devenit un instrument necesar, precizati-va cunostintele si mentionati ce soft-uri stiti sa utilizati.

Experienta profesionala
Va trebui sa stiti sa evidentiati informatiile cele mai importante in prima pagina pentru ca aceasta este cea mai citita. Veti descrie ultimele functii care, in general, sunt cele mai semnificative. Cea de-a doua pagina este o completare. Nu va fie teama sa amintiti succesele la care ati participat.

Trebuie sa evitati categoric:
sa dati numele unor parteneri ori clienti, fie ei si cei mai renumiti in domeniu;
negatiile si abrevierile;
sa abuzati de acel "etc.";
"golurile"! Daca indicati doar anul, s-ar putea banui ca vreti sa va camuflati o perioada "goala" de cateva luni.

Etapa 3: atentie la forma: fiti ireprosabila!

Plasati la inceputul frazei, in partea stanga, referintele si numele cele mai semnificative din cariera dvs.

Nu scrieti decat pe o parte a foii, lasand o margine de 1-2 cm.
Straduiti-va sa aveti o prezentare "aerisita".

Nu folositi mai mult de 3 tipuri de caractere: unul pentru rubrici, altul pentru titlurile de capitol si altul pentru textul propriu-zis.

Evitati supraincarcarile, nu subliniati decat posturile esentiale.

Cat despre lungime, o pagina sau doua maximum (pe care le prindeti cu o agrafa in partea de sus, in stanga) sunt suficiente.

Fotografia dvs. nu este obligatorie, insa poate fi utila pentru anumite posturi (in domeniul comercial, atasat de presa...).

Recititi-va cu atentie CV-ul si dati-l si prietenului dvs. sa-l citeasca: greselile de ortografie sau de sintaxa fac o nota foarte proasta!

Trebuie sa evitati:
Nu adaugati la CV si cartea dvs. de vizita.
Trimiteti doar CV-ul si scrisoarea de motivatie.

CV prin mail
Din ce in ce mai multi angajati primesc candidaturile pe aceasta cale.

Reduceti atat fondul, cat si forma, corespondenta prin e-mail este, in general, mai directa.

Indicati clar subiectul trimiterii.

Inserati alaturi de CV si o scrisoare de motivatie.

Simplificati punerea in pagina si alegeti un font de tip Arial sau Times New Roman.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!