iti recomanda x
Ultimele locuri disponibile si mai putin de o saptamana pana la debutul seriei de workshop-uri pentru implinire personala, AtelierEle. Ultimele locuri disponibile si mai putin de o saptamana pana la debutul seriei de workshop-uri pentru implinire personala, AtelierEle.
Alaptarea previne cancerul Alaptarea previne cancerul
Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere

1% inspiratie, 99% transpiratie

Punctul comun al celor mai frumoase povesti de afaceri cu happy end este acela al viziunii initiale. Totusi, idei avem cu totii, unele mai bune si mai frumoase decat altele, intrebarea care se ridica este: ce anume ne deosebeste in final, pe noi, micii antreprenori, oamenii cu idei multe si bune, de marii antreprenori, de marii vizionari?

Fara a-mi propune sa demontez mitul viziunii initiale vreau sa mentionez si sa comentez cateva dintre cele mai notabile diferente dintre micii antreprenori si marii vizionari de succes, tragand in acelasi timp cateva semnale de alarma pentru antreprenorii la inceput de drum.

Ideea nu e totul! O vorba pe care o vehiculeaza mai ales sculptorii este aceea ca pentru o opera de arta este nevoie de "1% inspiratie si 99% transpiratie". Imi permit sa extrapolez si sa aplic aceasta teorie in management. Exista multe idei cu potential nelimitat de dezvoltare, desi foarte putine sunt cu adevarat noi. Totusi nici gradul de noutate si nici macar capacitatea lor de a produce rezultate nu sunt definitorii. Ceea ce face cu adevarat distinctia intre ideile de succes si cele pierdute in nesfarsitul con de umbra al falimentului este implementarea lor. De la momentul ales pentru demararea afacerii trecand prin planificare, definirea strategiilor, fixarea obiectivelor si a sistemelor de masurare a gradului in care acestea vor fi atinse si incheind cu munca efectiva depusa pentru implementarea ideii in diverse stadii ale proiectului, totul necesita o organizare impecabila si o mare putere de stapanire a detaliului.

Nu este cazul sa reinventam roata, dar putem perfectiona surubelnita electrica pentru strangerea suruburilor jentii... Ideile noi de afaceri sunt o specie pe cale de disparitie. A astepta o viata intreaga ideea magica generatoare de business sau, si mai grav, a tine cu dintii o idee in speranta castigului salvator de la loz in plic pentru implementarea ei, este complet neproductiv. In primul caz, ideea s-ar putea sa se lase asteptata mult si bine iar in cel de-al doilea, nu mica le este mirarea celor care se regasesc in aceasta categorie, cand isi vad ideile puse in aplicare cu succes de altcineva. In primul caz, sfatul pentru cei care chiar doresc sa isi deschida o afacere dar nu au inca o idee clara este sa incerce sa preia o directie existenta si sa incerce sa imbunatateasca notabil ceva in cadrul acestei directii, fie in procesul de productie, fie in strategia de marketing, fie la nivelul tehnicilor de vanzare si al abordarii clientilor, fie pur si simplu in atitudine. Pentru categoria a doua sfatul este unul singur: Daca aveti o superidee vindeti-o! Daca chiar este atat de tare, sigur se va gasi cineva sa doreasca sa o cumpere. Daca doriti sa va asigurati ca ideea nu va fi "furata", aduceti un plus valoare personal acestei idei, fie prin autoritatea de expert, fie prin experienta relevanta in domeniu (know how), astfel incat sa coste mai mult ideea singura decat la pachet cu creatorul. Orice om de afaceri va sesiza diferenta! Totusi cercetati bine persoanele carora doriti sa le vindeti ideile dumneavoastra.

Implementarea noilor idei costa mult. Vremea vestului salbatic al capitalismului american de dupa razboi a apus de mult. In prezent, desi este mai simplu ca niciodata sa deschizi o afacere, este mai greu ca niciodata sa o dezvolti. Pe fiecare domeniu si chiar pe majoritatea niselor exista deja jucatori puternici care isi disputa podiumul. Acestia impun de cele mai multe ori bariere de intrare in "joc" si de aceea este mai greu ca niciodata ca o idee buna sa se infiripe si sa se poata dezvolta. O practica foarte utilizata de companiile medii si chiar mari este sa prospecteze piata in cautare de idei noi bune iar atunci cand apare una la orizont, cu resurse net superioare, ideea este preluata si aplicata mult mai bine.

99% transpiratie. Desi tonul articolului a fost mai degraba pesimist, scopul lui nu a fost acela de a descuraja pe nimeni, ci acela de a avertiza viitorii antreprenori, si de ce nu si pe actualii antreprenori, asupra importantei pe care o detin munca si abnegatia in ecuatia succesului, pentru ca, succesul nu vine decat extrem de rar din idei fabuloase. In 99% din cazuri succesul vine din munca si disciplina. Vine din renuntari si asumare de riscuri.
Articol citit de 4347 ori