Skip to article

4 aptitudini de baza de care ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele profesionale

4 aptitudini de baza de care ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele profesionale Sursa foto: Shutterstock
Profesia este un element important in viata fiecareia dintre noi, iar pentru a ne indeplini obiectivele carieristice si financiare avem nevoie de cateva aptitudini esentiale.

Indiferent de domeniul in care activezi, principiile succesului raman in mare aceleasi si tin doar de noi sa le dobandim. Nimeni nu s-a nascut invatat, asa ca pentru a ne indeplini obiectivele profesionale trebuie sa fim mereu dispuse sa ne perfectionam si sa lucram cu noi insene. Iata cateva aptitudini esentiale de care avem nevoie pentru a ne indeplini telurile in cariera:

1. Atitudinea cu privire la munca

O buna etica de lucru si o responsabilitate constanta asupra indatoririlor tale este primul factor care iti asigura succesul la locul de munca. Am putea sa-i spunem mai simplu - seriozitate - pentru ca, in definitiv, asta inseamna. Este caracteristica pe care orice manager o doreste de la un membru al echipei, dar si cea care te ajuta sa ajungi acolo unde ti-ai propus.

Daca ai in plan sa devii propria ta sefa si sa detii propria afacere, acest aspect este si mai important. „Munca intensa este un fel de a fi pentru un antreprenor”, spune Liviu Tudor, omul de afaceri ce detine unele dintre cele mai mari parcuri de birouri din Capitala. Odata ce ai atitudinea corecta fata de munca si esti dispusa sa depui un efort constant, poti fi sigura ca munca ta va fi rasplatita pe deplin.

2. Comunicarea, cea mai importanta in drumul spre succes

Nimic altceva nu ne poate trage mai mult in jos decat lipsa abilitatilor de comunicare. Ele ne ajuta sa facem o prima impresie cat mai buna, sa relationam usor cu cei din jur, sa colaboram si sa facem echipa buna cu toti oamenii pe care ii intalnim de-a lungul parcursului nostru profesional.

Mai mult decat atat, adesea promovarile nu le iau cei care au mai multa experienta, ci chiar persoanele care stiu sa comunice si sa relationeze cel mai bine cu oamenii din jur.

3. Gandirea critica, esentiala pentru a te face remarcata

Gandirea critica este benefica nu doar la locul de munca, ci in orice alt plan al vietii noastre. Este vorba despre a nu lua drept adevar absolut si a trece prin propriul filtru orice decizie sau strategie. Este foarte important sa invatam sa gandim independent, sa ne formam propriile opinii si idei si sa nu le preluam pe cele ale superiorilor sau ale colegilor. In caz contrar vom ramane blocati in acelasi stadiu profesional vreme indelungata.

Aceasta aptitudine face orice persoana usor de remarcat si de tinut minte, insa asta nu inseamna ca trebuie sa te transformi intr-o persoana care pune orice la indoiala. Trebuie doar sa nu aderi orbeste la orice parere sau abordare.

4. Organizarea, importanta si in viata profesionala si in cea persoanala

O alta aptitudine pe care trebuie sa o invatam fiecare dintre noi este organizarea. Fie ca este vorba despre organizarea spatiului de lucru sau organizarea activitatilor pe parcursul unei zile de lucru, ea ramane un factor de o importanta majora pentru a-ti atinge obiectivele. Din fericire, organizarea se poate invata in timp. Pentru a o dobandi trebuie, insa, sa depui un efort constant si sa iti infranezi tendinta de a incepe mai multe treburi deodata, de a-ti aglomera ziua de lucru cu maruntisuri, sau de a devia de la ce ai de facut.

Odata ce dobandesti aceste aptitudini, nu mai ai nevoie decat de un strop de noroc pentru a-ti atinge obiectivele, indiferent cat de ambitioase sunt ele.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!