Skip to article

Lectia de comunicare

Lectia de comunicare
Comunicarea este considerata pe buna dreptate cheia unei relatii sanatoase. Prin comunicare oamenii fac schimb de idei, sentimente, valori si principii, sa si le argumenteze incearca sa se faca intelesi.

Ce trebuie de inteles, in primul rand este ca avem opinii si perceptii diferite deoarece avem interese diferite. De aceea trebuie plecat de la premisa ca este absolut natural ca ceilalti sa aiba preferinte diferite de ale tale.

Fiecare are mai mult sau mai putin constient, un set de valori si principii, care odata formate le duc cu ei toata viata. Fiecare dintre aceste valori si principii poate suporta de-a lungul timpului o serie de modificari in functie de evolutia personala a fiecaruia, dar ca idee acestea raman constante.

Lectia de comunicare

In principu, fiecare om e convins ca acel ceva in care el crede e cea mai buna varianta si pentru celalat... de aici apare mare conflict si mare suparare! Caci daca eu imi doresc de ziua mea o veioza noua, nu insemna ca acest cadou va fi potrivit si pentru matusa mea. Oamenii isi doresc lucruri diferite pentru ca au aspiratii diferite rezultate din educatie diferita.

Priviti fiecare om ca o individualitate. Ca o suma de trairi si atitudini diferite de voi insiva. Nu toti pot face asta, dar cei care reusesc sunt cu adevarat mai fericiti pentru ca nu isi privesc adversarul cu dusmanie ci cu toleranta. De aceea reusesc sa-si pastreze calmul si in cele mai inversunate dispute, sa aiba o atitudine echilibrata si intr-un final o viata mai echilibrta.

Faceti un exercitiu de imaginatie: priviti-va cu ochii mintii inamicul. Identificati cat mai multe din lucrurile care va deranjeaza la el. Amintiti-va situatii conflictuale care v-au dus la limita de soportabilitate si abia va puteti controla emotiile. Rememorati-va trairile, retraiti acele emotii negative. Nu mai sunt la aceeasi intensitate, nu-i asa? S-au disipat, si-au pierdut din intensitate, poate acum par copilarii.

Daca ati fi avut in acel moment conflictual aceeasi stare de detasare emotionala ca acum? Ati fi avut de castigat? Cu siguranta! Ce-ati fi castigat? Autorespectul, in primul rand pentru ca orice batalie in care-ti depasesti propriile limite e o batalie castigata pentru tine insuti. Respectul adversarului.Nu simpatia lui, respectul doar.

Pastrandu-va echilibrul intr-o disputa aveti reactii si replici pe care apoi nu le regretati. Nu va impovarati inutil cu regrete.

Unicitatea fiecarui individ e data tocmai de unicitatea intereselor sale, care, sunt diferite de ale dumneavoastra...
Daca purtati o polemica in care folositi cuvantul
"nu" sau alte negari, veti avea fregvent sentimetul ca vorbiti cu peretii. Dar daca va schimbati atitudinea si folositi afirmatii sau magulitorul "ai dreptate", deodata ati captat atentia adversarului.

Cu putina diplomatie puteti transforma acest "da", in "dar" in "poate" , pentru ca in final sa ajungeti la un compromis intre indeiile dumneavoastra si cele ale inamicului.

Motivul disputelor il constitue atat interesele diferite cat si modul in care fiecare participant la polemica vede rezolvarea conflictului. Fiecare-si doreste castigata disputa 100%, in acest sens folosidu-si tot suportul argumentativ de care dispune pentru a-si convinge partenerul.

Dar asta nu e sigurul final

Lectia de comunicare

Puteti fi cel infrant 100%! Atunci, avand in vedere amandoua variantele puteti negocia, in primul rand cu dumneavoastra insiva(de cele mai multe ori cel mai mare inamic al dumneavoastra sunteti dumneavoastra insiva!), apoi cu partenerul.

Impartasirea ideiilor intr-o disputa e esentiala, pentru ca nici un om nu dispune de calitati paranormale sa va poata ghici gandurile iar atatea necunoscute cate are mintea altui om ar necesita prezenta mamei Omida!

Vorbiti, comunicati, faceti schimb de impresii! Calm, acum dupa ce-ati facut aceste teste imaginative.

Odata insusita ideea ca fiecare are interese diferite nu mai luati personal tot ceea ce oamenii cu care veniti in contact fac, ci considerati atitudinea lor doar o simpla contrasugestie sau o contributie la discutie.

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!