Skip to article

Managementul culturii organizationale

Managementul culturii organizationale
Managementul calitatii totale ne aminteste ca organizatia inseamna in primul rand oameni si ca de la acestia se poate incepe constructia unei culturi organizationale. Iata cateva principii ale managementului calitatii totale despre oameni:

Atitudinile si emotiile reprezinta in continuare influenta principala asupra organizatiei;

Valorile, aspiratiile si convingerile satureaza substanta cunostintelor si a ratiunii;

Nu trebuie sa folosim legile si principiile stiintifice ale fizicii pentru anticiparea comportamentului uman.

Cu cat este mai mare intreprinderea, cu atat mai mult aceasta adopta o personalitate si o inertie proprii.

Oamenii se razgandesc si isi modifica obiceiurile, neexistand nici o formula matematica pe care sa o folosim pentru a anticipa aceasta schimbare.

Oamenii vin la serviciu in fiecare zi avand in minte propriile obiective.

In urma acestor principii, Deming a elaborat o strategie cuprinzatoare de management pe baza urmatoarei filosofii: "O companie nu trebuie niciodata sa inceteze sa-si imbunatateasca produsele sau serviciile si trebuie sa aiba ca unic obiectiv satisfacerea clientilor".

Managementul culturii organizationale

Pentru o cultura organizationala a succesului
Inainte de a incepe construirea unei culturi a succesului, leadership-ul trebuie sa fie dedicat acestei sarcini. De asemenea, trebuie sa fie efectuat un studio al istoriei recente a companiei, in care sa fie incluse informatii despre nivelul de performanta al ultimilor cinci ani.

Creati echipe de la toate nivelurile organizatiei.

Echipele trebuie sa enumere obstacolele pe care le percep in calea crearii unei culture a succesului.

Echipele trebuie sa fie imputernicite si sa li se spuna cum vor fi tratate recomandarile lor de catre management.

Folositi instrumentele pentru discutii in grup pentru a ajuta la analiza listei de obstacole.

Puteti folosi o diagrama Ishikawa ("os de peste") pentru a organiza lista obstacolelor pe categorii.

Trebuie efectuata o analiza Pareto - analiza cunoscuta si sub numele de regule 80/20: identificarea a 20% dintre sursele problemelor va scoate la iveala chestiuni care sunt responsabile in proportie de 80% de orice problema.

Analiza organizatiei trebuie publicata si impartasita cu toti angajatii. Chestiunile ce trebuie tratate devin obiectivele schimbarii.

Se formeaza echipe de actiune care sa puna in aplicare urmarirea obiectivelor pentru schimbare.

Pe masura ce sunt introduse sistemele nou concepute si procesele ce rezulta din acestea, conceptul de progress continuu trebuie sa fie explicat.

Dureaza intre doi si sase ani pentru ca o organizatie sa se transforme dintr-un mediu controlat, autocratic, intr-un spatiu de lucru antreprenorial, democratic.

Cultura succesului nu este o strategie temporara, ci un mod de viata permanent, care va va transforma pentru totdeauna pe dumneavoastra si organizatia pe care o conduceti.

Pentru mai multe detalii in legatura cu managementul culturii organizationale, puteti citi in cartea Managementul culturii organizationale aparuta la editura Polirom .

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!