Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta

Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta
Inca din introducerea cartii lui Al Ries si Jack Trout - Pozitionarea - aflam ca este "Una dintre cele mai importante carti in domeniul comunicarii pe care le-am citit vreodata."

Excesul de comunicare vs. pozitionare
Spre marea mea surprindere, inca de la inceputul acestei carti de comunicare, autorii sai pun problema "excesului de comunicare". Conform acestora, "lipsa de comunicare" invocata zilnic ca fiind motivul cel mai banal, motivul universal invocat de noi toti cand avem probleme este tocmai inceputul noii ere a marketingului.

Pozitionarea - o noua abordare a comunicarii
Pozitionarea incepe de la un produs, o marfa, un serviciu, o companie, o institutie sau chiar de la o persoana, probabil tu insuti. Dar pozitionarea nu este ceea ce faci cu un produs. Pozitionarea este ceea ce reusesti sa creezi in mintea beneficiarului. Cu alte cuvinte, pozitionezi produsul in mintea beneficiarului. Pozitionarea este primul rationament inteles ca solutie la eforturile unei companii de a se impune pe piata, in contextul unei societati care sufera de sindromul comunicarii exagerate, asa cum este societatea noastra.

Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta
Exemple concrete de pozitionare eficienta
Conform autorilor cartii, este de preferat sa spui "Suntem cafeaua situata pe locul trei in topul vanzarilor din America" decat sa te lauzi cu mult disputata pozitie de top, incerta. La fel a considerat si departamentul de Marketing al cafelei Sanka.

Oamenii nu vor sa le comunici ceea ce esti atat tu (produsul tau), cat si celelalte produse existente pe piata. Ceea ce vor cu adevarat este sa le comunici ceea ce nu esti si sa le explici prin ce te diferentiezi. Seven-Up a stiut sa isi valorifice aceasta diferenta: "Seven-Up: racoritoarea care nu este Cola". Acelasi lucru l-a facut si compania Avis - "Avis este pe locul doi in industria inchirierilor de automobile. De ce sa ne alegeti pe noi? Pentru ca ne straduim mai mult!"

Mesajul simplificat la maximum
In loc sa incerci sa comunici tot ceea ce stii tu si ai vrea sa stie si consumatorul despre caracteristicile tehnice si calitative ale produsului tau, ar fi ideal sa te axezi pe un mesaj simplificat la maxim care sa semnifice in fapt pozitionarea produsului tau. Ca si in arhitectura, in marketing "mai putin inseamna mai mult". Trebuie sa gasesti acel cuvant diferit si unic pe care sa ti-l rezervi in mintea consumatorului.

Mai multe despre conceptul de pozitionare, precum si cateva studii de caz ale unor companii care au folosit cu succes conceptul in cartea Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta , aparuta la editura Brandbuilders .

Articole recomandate

5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta
Fiecare femeie poate deveni foarte puternica, daca respecta cateva recomandari simple.O femeie puternica si independenta este capabila sa-si gaseasca singura fericirea. O femeie puternica este increzatoare in propriile forte si nu cauta validarea din partea celor din jurul ei sau din partea
15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete 15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete
Fiecare femeie primeste din partea vietii, la tinerete, o serie de lectii dure, dar foarte pretioase. Acestea isi pot dovedi valoarea in timp, insa cu o singura conditie: sa invatam din greseli.Tineretea fiecareia dintre noi este acea perioada in care acumulam experienta, in care nu exista greseli
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata
Femeile pot sa-si schimbe viata cu usurinta. „Cenusaresele” din secolul XXI pot deveni reprezentantele unor povesti de succes, iar o femeie s-a hotarat sa spuna lucrurilor pe nume.Kathleen Grace, un consultatnt financiar care lucreaza in industria bancara din SUA de cel putin 20 de ani,

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»