Skip to article

Reclama, sufletul comertului

Reclama, sufletul comertului
Ce inseamna de fapt reclama? Reclama este o modalitate de a face ca informatiile despre tine, producatorul sau distribuitorul unui produs, sa ajunga la potentialul cumparator. Acesta afla ceva despre un produs, afla mai intai ca exista, afla ce face acel produs, la ce foloseste, ce calitati are, prin informare. Si apoi, prin reclama, afla cine il fabrica si il vinde, de unde poate fi cumparat si la ce pret.


Daca sunt produse cunoscute, atunci trebuie sa faci ceva nou, sa aduci o imbunatatire, sa adaptezi produsul la ceea ce se cauta: culoare, linie estetica, gust, forma, ambalare, prezentare. Este absolut necesar sa faci ceva prin care sa atragi noi cumparatori si mai ales sa mediatizezi acest lucru.


O alta tehnica de vanzare este ca la un produs targetat pe o anumita categorie de varsta sa castigi de partea ta, a vanzatorului, si alte categorii. De exeplu, daca ai produse pentru copii, de ce nu te-ai adresa si mamicilor, care insotesc copilul la cumparaturi? Sau daca vinzi accesorii pentru femei, poti vinde si accesorii pentru animalul de companie care sa se asorteze cu cele ale stapanei.


Cunoastem faptul ca starurile, fie ele din lumea muzicii sau lumea filmului, isi folosesc numele, devenit deja brand, pentrua promova diverse marci parfumuri sau alte produse stylish.


Sa nu uitam de caracteristicele psihologiei umane: oamenii se bucura cand primesc ceva. Asa ca, de ce sa nu-i bucuram pe clienti? Aceasta este filozofia care sta la baza promotiilor, a reducerilor, a surprizelor din pachete si a bonusurilor de tot felul. Nu conteaza neaparat valoarea, ci faptul ca cineva iti da ceva gratis, ca ai un beneficiu.


Vine intrebarea legitima: cum imi fac reclama? Exista firme specializate la care poti apela pentru promovarea produsului tau. Ele incep prin a-ti da un nume commercial produsului, a-ti face un logo, un design special care sa fie asociat marcii. Imaginea brandului depinde de profesionalismul, flerul si mai ales de bugetul disponibil.


Promovarea


Dupa ce ai ai produsul, si stii cum il cheama, ai imaginea lui, incepe partea de promovare. Promovarea produsului, indifferent daca este un obiect sau un serviciu, o poti face vizual, audio, prin sampling, prin participarea la expozitii, targuri, etc. totul depinde de bugetul pe acre il ai la dispozitie.Reclama, sufletul comertului

Poti sa faci fluturasi, pliante, brosuri, postere, afise, bannere, stegulete, tricouri, jucarii, obiecte promotionale personalizate cu produsul dorit. De asemenea, daca dispui de foarte multi bani, poti face un spot publicitar care sa fie difuzat la televizor, precum si un filmulet pentru difuzarea pe internet.


Nici mijloacele audio nu trebuie ignorate. Radioul, ascultat in masina, la serviciu, sau acasa, face ca mesajul tau sa ajunga la foarte multi potentiali clienti. Spotul audio este bine sa aiba o linie melodica proprie, simpla, care sa poata fi retinuta usor pentru a se identifica la un moment dat cu produsul.


Care este diferenta intre reclama si informare?

Ce inseamna informarea? Informatia se refera la un produs, la un serviciu, in general, fara a-i da nume de producator, furnizor, vanzator.


Reclama duce cumparatorul la furnizor, nu informarea!


De informarea populatiei se ocupa "stiristii", cum zicea cineava. Adica reporterii, care sunt tot timpul la dispozitia populatiei, in dorinta de a-i informa, cu bune si cu rele. Dar meseria lor presupune impartialitate si obiectivitate. Ei prezinta un produs, un fenomen, anvergura lui, impactul lui asupra publicului. Interesul reporterului este sa vina in ajutorul omului de rand, sa il informeze, sa il previna daca este cazul. Reporterii lucreaza in slujba cetateanului, nu pentru comercianti.


Pentru o promovare eficienta este nevoie de multi bani, insa nu poti sa castigi, pana nu investesti.

Antoaneta Istrate este specialist la ele.ro

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!