Skip to article

Relatiile cu media

Relatiile cu media
Lumea se informeaza de la mijloacele de comunicare in masa. Lumea afla despre o companie din media. Despre realizarile sale, despre momentele de criza, despre probleme. Sau pur si simplu nu afla nimic. Pentru ca nu se gestioneaza relatia cu media.

Unul dintre marile mituri legate de acest tip de relatie de comunicare este legat de preamarirea relatiei cu presa. Nimeni nu contesta importanta mijloacelor scrise si faptul ca "se iese" mai usor in presa scrisa decat la TV sau la radio. Cu toate acestea, mass-media trebuie vazute ca intreg: presa scrisa, Tv, radio si fireste Internet. Toate au puncte tari si puncte slabe - e firesc sa fie asa - si toate trebuie adaptate campaniei si mesajului comunicat.

Mai apoi trebuie inteles ca nu toate comunicatele de presa si informatiile transmise catre media vor fi preluate. De asemenea, nu toate invitatiile la evenimente vor fi onorate. Lumea jurnalistilor este complexa, uneori ei au o sumedenie de evenimente intr-o zi si e normal ca unele sa aiba prioritate. Exista si politica ziarului care va influenta relatarea sau nu a lucrurilor dezbatute si prezentate la evenimentul organizat de o anumita institutie.

Ceea ce este cu adevarat important este construirea unei relatii trainice in timp. Fiecare jurnalist trebuie sa fie tratat special, sa i se acorde atentie si sprijin. Nu trebuie stresat cu telefoane sau cu intrebari de tipul: "noi v-am trimis un comunicat, de ce nu a fost preluat?". Multe organizatii apeleaza la un alt truc de PR: se trimite comunicatul catre baza de date, si apoi suna pentru a confirma primirea de catre jurnalisti a comunicatului. Acest lucru nu atrage dupa sine garantia publicarii comunicatului, ci doar a primirii sale. Discutiile despre cat de util este acest lucru ar putea continua foarte mult. In fond este vorba despre resurse importante - persoane, timp si financiare - si despre lipsa garantiei publicarii. Multe departamente de relatii publice din mari companii insa apeleaza des la aceasta modalitate de verificare a transmiterii informatiilor.

O concluzie se detaseaza: relatia cu mass-media este una foarte importanta. Ea trebuie gestionata atent pentru a oferi rezultate. Sau pentru a nu aduce prejudicii. Nu inseamna ca toate celelalte tipuri de relatii (cu comunitatea, cu partenerii de afaceri, cu furnizorii, cu clientii etc.) trebuie minimizate, ci doar ca si relatiei cu presa trebuie sa i se acorde atentie. Ca pe Internet sunt multe site-urile care ofera tot felul de sfaturi despre ce si cum sa faci ca sa ai o relatie cu media cat mai buna, e foarte adevarat. Trebuie insa se nu uitam ca fiecare jurnalist este un om, prin urmare ca are particularitati. Ca atare, "tratamentul" aplicat va diferi de la jurnalist la jurnalist. Cu unii vor exista si se vor cultiva in timp relatii de amicitie, cu altii totul va ramane impersonal. Important este insa ceea ce se reflecta in media despre institutie. Si cum si ce se poate face pentru ca reflectarea sa fie cat mai benefica pentru companie.

Citeste mai multe despre acest subiect:
- Target Practice for PR Pros
- How to Improve a Boring Press Release
- Tips for Better Media Relations

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!