20 de moduri de a face fata colegilor dificili

20 de moduri de a face fata colegilor dificili
Femeilor le place modul direct atunci cand doresc ca ceva sa fie facut. Si atunci cand un comportament bizar le sta in cale, vor sa rezolve problema imediat. Asa ca iata 20 de solutii pentru a face fata plangaretilor, celor ce tipa si alti ticalosi de la locul de munca.

Indeparteaza factorul de vina

De cele mai multe ori, limbajul indirect funtioneaza pentru ca se concentreaza pe proiect mai degraba decat pe persoana. In loc sa spui "Trebuie sa mi-l aduci", poti spune "Raportul trebuie adus". Astfel, oamenii se vor simti mai putin acuzati sau vanati.

Lasa-i sa afle rezultatul actiunilor lor

Cand colegii nu respecta un termen limita, ii informez asupra impactului: "Daca nu mi-l aduci pana maine, asta inseamna ca nu vom avea timp sa-l verificam inainte de a-l trimite la clientul nostru". Si ai grija ca impactul sa fie relevant pentru ei si nu pentru tine.

Vorbeste fata in fata sau la telefon

20 de moduri de a face fata colegilor dificili

Este foarte usor sa atingi un ton gresit, imperios sau brusc printr-un e-mail fara sa intentionezi acest lucru. Foloseste telefonul sau treci pe la biroul lor cand abordezi probleme mai sensibile.

Fii scurt

Cand discuti probleme, fii scurt si direct. Astfel, minimizezi o situatie stresanta pentru ambele parti.

Trateaza un plangaret cu tact

Nu ai cum sa vindeci un plangaret, dar poti sa-l vindeci sa mai vorbesca cu tine. Nu pune intrebari deschise, nici macar "Ce mai faci?". Limiteaza-ti salutarile la "Buna ziua" si "Buna seara". Si fii ocupat tot timpul. Cuvintele "Imi pare rau, nu am timp de discutii acum" sunt prietenele tale. Invata-le, iubeste-le, foloseste-le.

Fa-ti temele

Cand te adresezi sefului tau cu o problema, fa o lista cu ceea ce vrei sa specifici si fa cercetari. Cand ai tot gata, programeaza o intalnire si fii relaxat si professional.

Nu te plange

Ai grija ceea ce spui tuturor la locul de munca. Singurul motiv pentru a aduce pe tapet rezultate negative este de veni si cu un plan pentru a le corecta. Plangandu-te doar de dragul de a te plange poate instraina colegii si creea un mediu neplacut.

Scapa de furie

Cateodata e greu sa treci peste sentimentele de furies au ranire si trebuie sa le lasi sa iasa la suprafata. Scrie ceea ce simti intr-o scrisoare si trimiteti-o printr-un e-mail sau pastreaz-o acasa. Apoi pune furia deoparte. Daca esti curios peste cateva luni, citeste scrisoarea. Vei fi surprins sa observi cum acele sentimente s-au schimbat.

Nu o lua personal

Recunoaste ca o critica a muncii tale nu este o critica la adresa ta si nu lasa ca acest lucru sa-ti afecteze respectul de sine.
Pastreaza-ti punctele de vedere

Oricand ai ceva de discutat cu un coleg dificil, scrie inainte 3-5 puncte principale si ramai asupra lor. Chiar daca trec pe langa subiect si incep sa spuna lucruri neplacute, intoarce-te mereu la punctele tale principale. In acest fel, vei evita sa te incurci in vreun argument.

Tine oamenii aproape

Nu veni cu surprize asupra sefului sau colegilor tai, cum ar fi un nou termen limita sau o problema. Oamenilor nu le place acest lucru si pot reactiona defensiv.

Descurca-te cu cei care tipa

Spune-i celui care tipa ca felul in care vorbeste cu tine iti ingreuneaza capacitatea de intelegere. Nu intelegi ce vrea de la tine si cum sa-ti faci treaba profesional. Apoi poti spune "Stiu ca amandoi vrem sa fim profesionali tot timpul".

Ai grija la limbaj

Nu transforma o situatie exploziva intr-una mai grea prin descrierea comportamentului cuiva folosind cuvinte ca nepoliticos, nesimtit etc. In loc de asta foloseste cuvinte mai neutre cum ar fi galagios sau abrupt. Poti spune ca pare grabit sau nerabdator. Si poti chiar si mai dragut spunand "Pare ca are o gramada pe cap".

Creeaza teluri masurabile pentru angajatii dificili

Creeaza un set de asteptari pentru comportamentul lor pentru o perioada determinata. Aceste teluri trebuie sa fie masurabile si specifice si nu vagi. De exemplu, in loc sa spui "Ma astept ca atitudinea ta sa se imbunatateasca" spune "Nu vor mai fi incidente ca ridicatul tonului la ceilalti angajati".

Nu mai barfi

"In general, raspund la toate barfele cu 'Pe bune' si apoi schimb subiectul si ma intorc la lucru." Barfitorii vor doar sa cauzeze probleme si au nevoie de atentie si combustibil pentru a mentine o conversatie. Daca nu raspunzi, merg mai departe.

Fii prietenos fara a te apropia prea mult

Nu trebuie sa fii prieten bun cu toti cei de la munca. Este important sa ai o atitudine prietenoasa si o relatie de prietenie cu colegii tai, dar cauta implinirea emotionala in viata ta privata, departe de locul de munca.

Cultiva micile discutii

Intreaba-i pe colegii tai despre lucrurile ce le plac - muzica, filme si trecut - pentru a-I dezarma, fa-i sa vorbeasca si fa-i sa se simta confortabil in preajma ta. Apoi poti adduce taieturi din reviste sis a spui "Uite, am vazut acest articol despre formatia care iti place tie" sau "Am gasit acest restaurant Italian si stiu ca tie iti place lasagna".

Pastreaza-ti calmul
20 de moduri de a face fata colegilor dificili
Iata un truc - nu ridica vocea. De fapt, cand ajungi intr-o situatie dura, mentine-ti vocea la un nivel normal vorbeste pe un ton un pic mai jos decat de obicei. Nu numai ca mentine nivelul emotional egal, dar si forteaza persoana interlocutoare sa te asculte.

Imparte complimente

Prea des ne concentram asupra lucrurilor pe care oamenii le fac gresit. Incearca sa-I prinzi cand fac ceva bine si comenteaza despre asta. Astfel, oamenii nu se vor mai simti atacati.

Fii deschis

Cand cineva te critica, fara a lua in calcul ceea ce simti tu pentru ei, foloseste oportunitatea pentru a fi receptiv si gandeste-te cum te poti imbunatati. Este de fapt o oportunitate pentru a te dezvolta.

Articole recomandate

5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta
Fiecare femeie poate deveni foarte puternica, daca respecta cateva recomandari simple.O femeie puternica si independenta este capabila sa-si gaseasca singura fericirea. O femeie puternica este increzatoare in propriile forte si nu cauta validarea din partea celor din jurul ei sau din partea
15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete 15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete
Fiecare femeie primeste din partea vietii, la tinerete, o serie de lectii dure, dar foarte pretioase. Acestea isi pot dovedi valoarea in timp, insa cu o singura conditie: sa invatam din greseli.Tineretea fiecareia dintre noi este acea perioada in care acumulam experienta, in care nu exista greseli
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata
Femeile pot sa-si schimbe viata cu usurinta. „Cenusaresele” din secolul XXI pot deveni reprezentantele unor povesti de succes, iar o femeie s-a hotarat sa spuna lucrurilor pe nume.Kathleen Grace, un consultatnt financiar care lucreaza in industria bancara din SUA de cel putin 20 de ani,

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»