Skip to article

Analiza job-ului

Analiza job-ului
Pentru a face o analiza a job-ului, urmareste acesti pasi:

1. Documentarea job-ului

Vezi descrierea job-ului. Identifica obiectivele cheie si prioritatile.
Uita-te la formularele periodice in ceea ce priveste performantele. Acestea arata cu precizie comportamentele care vor fi apreciate si cele care vor fi pedepsite.
Afla ce curs este disponibil pentru job-ul in cauza. Asigura-te ca urmezi cursul potrivit.

2. Intelege strategia organizatiei si cultura

Job-ul tau exista cu un motiv. Va fi determinat de strategia organizationala a companiei pentru care lucrezi. Ceea ce tu faci trebuie sa ajute compania sa-si indeplineasca misiunea. Ai grija sa termini cu succes sarcinile care contribuie la strategie.

In mod similar, fiecare organizatie are propria sa cultura. Daca esti nou in companie, vorbeste cu membri mai vechi pentru a intelege valorile organizatiei.

Asigura-te ca intelegi aceasta cultura. Ai grija ca actiunile tale sa corespunda culturii companiei si sa nu lucreze impotriva ei.

Ai grija ca prioritatile tale sa fie consistente si sa corespunda misiunii si culturii companiei.

3. Afla cine sunt invingatorii si intelege de ce au succes

In interiorul sau in exteriorul unei companii exista persoane cu un rol similar tie care sunt vazuti ca avand succes. Afla cum lucreaza si ce fac pentru a avea succes. Invata de la ei. Afla ce aptitudini ii fac sa aiba succes si invata aceste aptitudini.

4. Verifica ca ai oamenii si resursele pentru a-ti indeplini job-ul

Analiza job-ului

Urmatorul pas este sa verifici daca ai suportul angajatilor, resursele si cursurile necesare pentru a-ti indeplini job-ul excelent. Daca nu le ai, cauta sa le obtii.

5. Verifica prioritatile cu seful tau

Pana acum ar trebui sa stii ce presupune munca ta si care sunt obiectivele cheie. Ar trebui sa ai idee despre resursele de care ai nevoie si de cursurile aditionale pe care trebuie sa le urmezi.

Acum este momentul sa discuti despre job cu seful tau si sa fii sigur ca impartasiti aceasi idee despre performantele rolului.

6. Actiune

Ar trebui sa stii ce trebuie sa faci pentru a avea succes in munca ta. Trebuie sa stii care sunt cele mai importante lucruri si cele mai putin importante.

Unde poti sa lasi niste sarcini deoparte, fa-o. Unde poti pune prioritati, fa-o. Unde ai nevoie de resurse si de cursuri, negociaza pentru ele.

Nu uita sa fii un pic sensibil in felul in care faci aceste lucruri. Munca in echipa inseamna de obicei sa ajuti alte persoane in munca lor. Nu lasa oamenii sa profite de tine. Daca nu poti renunta la anumite sarcini, delega persoane sau negociaza mai mult timp.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!