Skip to article

Conflictele trebuie intotdeauna evitate?

Conflictele trebuie intotdeauna evitate?
In general oamenii de resurse umane considera ca trebuie pe cat posibil sa incerci sa eviti conflictele si daca acest lucru nu este posibil sa le aplanezi cat mai rapid. Conflictele, considera ei, au urmari negative, precum pierderea unui timp pretios pentru medierea disputelor, lipsa de cooperare si crearea unui mediu stresant de lucru. Nu doar managerii si cei din departamentele de resurse umane doresc sa evite conflictele, ci si angajatii. Ei nu sunt obisnuiti sa isi spuna parerea si sa isi sustina punctul de vedere adopta atitudinea: tot ceea ce spune seful este bine, iar daca au ceva de comentat o fac in spatele sau. In plus, daca o idee a lor este atacata reactioneaza ca si cum ar fi pusa la indoiala capacitatea lor personala, ceea ce poate duce la animozitati in cadrul relatiilor de serviciu de zi cu zi.

Conflictele pot face insa si ca o orgnizatie sa fie mai dinamica si adaptata la cerintele pietei intrucat daca ideile nu sunt acceptate in grup si fiecare isi sustine propriul punct de vedere ai mai multe sanse de a vedea toate optiunile, de a le acorda mai multa atentie si de a alege cea mai buna cale de urmat. In plus, intr-o organizatie care nu respinge conflictul ai mai multe sanse de a face cunoscuta parerea ta, de a lupta pentru ceea ce consideri ca este important si de a te dezvolta profesional.

Nu insa orice conflict este benefic. Trebuie respectate anumite reguli pentru ca rezultatele sa fie pozitive.

O cultura organizationala in care conflictul este incurajat prin exprimarea clara a asteptarilor

Diferentele de opinie sunt incurajate si fiecare punct de vedere este dezbatut in mod deschis. Pentru ca discutia sa nu devieze trebuie pus accent pe scopurile comune ale organizatiei. Un manager care vrea ca decizia sa vina in urma unei dezbateri de idei intai roaga pe ceilalti sa isi spuna opiniile si apoi isi exprima parerea sa. In acest fel se asigura ca toti cei care au ceva de spus au libertatea de a o face.

Oamenilor care isi asuma riscul de a-si spune punctul de vedere si de a-si sustine pozitia trebuie sa li se recunoasca meritele si sa fie recompensati

Acest lucru se poate face multumind public oamenilor care isi exprima dezacordul fata de punctul de vedere al unui grup. Intregul sistem de evaluare, de acordare a recunoasterii si beneficiilor trebuie conceput astfel incat sa rasplateasca oamenii care au curajul sa isi spuna opiniile. Nu trebuie insa scapat din vedere faptul ca organizatia trebuie sa actioneze in mod unitar si indiferent de punctul de vedere pe care il ai, odata ce s-a luat o decizie, lupti ca ea sa fie dusa la indeplinire chiar daca nu esti de acord. Incurajarea se face si prin faptul ca nu pedepsesti persoana care a avut o idee daca in cele din urma aceasta nu s-a dovedit atat de buna pe cat ar fi fost de dorit.

Opiniile trebuie sustinute prin argumente si demonstratii

Nu trebuie incurajata pur si simplu opozitia, ci discutia. Din aceasta cauza in momentul in care se prezinta opinii contrare ele trebuie sa fie bazate pe informatii verificabile, pe studierea datelor existente. Procesul de analiza trebuie incurajat si nu considerat un timp de lucru mort.

Trebuie stabilite norme pe care persoanele care participa la o dezbatere sa le respecte

Aceste norme trebuie sa fie reguli de comportament explicite si respectate de catre toti. Ele ar putea fi toate opiniile sunt egale, toti au voie sa participe, nu sunt acceptate atacurile la persoana, ideile sunt singurele care se iau in discutie, etc.

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!