Skip to article

Cum sa faci o impresie buna la noul loc de munca

Cum sa faci o impresie buna la noul loc de munca
Gata, ai terminat examenele de la facultate. Incepi acum o noua etapa din viata ta, cea pentru care te-ai pregatit atata timp, pe care ai tot asteptat-o. O etapa a independentei, crezi tu. A scapa de examene nu inseamna insa neaparat a scapa de stres si probleme. Inseamna a face ceva cu totul diferit. Ce ai invatat la scoala nu te pregateste cu adevarat pentru ce va urma. La scoala principalul accent se punea pe acumularea de cunostinte. Un serviciu presupune mult mai mult decat sa cunosti domeniul in care activezi. Iata cateva lucruri care te vor ajuta sa treci peste primul hop si sa faci o impresie buna.

Prima regula: Asculta si fii atent la ce se intampla in jur

Cea mai comuna greseala a cuiva care este nou intr-o companie este de a considera ca poate face lucrurile mai bine decat cei vechi. El vine cu tot felul de sugestii, inainte insa de a intelege intreaga dinamica a activitatilor. Aerul sau de superioritate nu face altceva decat sa enerveze, creand reactii negative. De ce? In primul rand pentru ca un nou venit inca nu stie de ce lucrurile se petrec in felul respectiv. Si in al doilea rand pentru ca inca nu si-a demonstrat calitatile si nu a castigat respectul colegilor. Un alt motiv, la fel de important, este faptul ca oamenii se simt de obicei amenintati de schimbari.
Prin faptul ca asculti si observi ai numai de castigat. Vei invata multe despre firma din care acum faci parte. Vei afla multe despre oamenii cu care lucrezi. Poti scapa de gafe si sa te faci placut numai invatand din experienta colectiva a colegilor tai.

A doua regula: Fii atent la intrigi.

Intrigantul exista la fiecare loc de munca. El poate fi recunoscut usor. Este cel care vine la tine in prima zi si iti spune ceva de genul: Directorul este intotdeauna dragut cu noii angajati. Asteapta insa sa treaca ceva timp...Acest tip de persoana este cea care creaza animozitati si apoi pretinde ca nu are nimic de a face cu ele. Asculta ce are de spus, dar nu comenta. Ceea ce spune poate fi adevarat, dar de cele mai multe ori este si mult exagerat. Tine minte si ca aceasta persoana care vorbeste cu atata usurinta despre altii in curand va face acest lucru si in ceea ce te priveste.


A treia regula: Fii politicos

Incearca sa nu faci gesturi care i-ar deranja pe cei din jur. Este posibil ca politetea ta sa nu fie bagata in seama, dar orice gest nepotrivit va fi cu siguranta retinut.
Abtine-te, cel putin la inceput, sa spui glume fara perdea. Locul lor nu este la locul de munca, ci la o intalnire cu prietenii. Nu cunosti inca caracterul colegilor tai suficient de bine ca sa stii cum vor reactiona la ele. Nu folosi emailul companiei pentru a trimite glume prietenilor. Nu se stie in mainile cui vor ajunge.

A patra regula: Fii atent la barfe, dar nu contribui la ele.
Barfele pot fi considerate canalul neoficial de stiri ale unui loc de munca. Este important sa fii atent la ce se spune. Poti obtine informatii privind dinamica activitatii, personalitatea colegilor, de cine sa te feresti.
Este insa important sa nu contribui la aceste barfe. Nu cred ca vrei sa iti incepi cariera cu reputatia de a fi un barfitor. Lumea este totusi un loc mic si aceasta reputatie te poate urma multi ani de acum incolo.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!