Skip to article

Cum sa ii spui sefului ca nu are dreptate

Cum sa ii spui sefului ca nu are dreptate
Pe scurt, cu multa grija, altfel singurul rezultat este ca inrautatesti si mai tare situatia. Daca ceea ce spui este avizat si bine sustinut ai sansa de a castiga mai mult decat rezolvarea unei situatii de moment poti castiga incredere si e posibil ca pe viitor parerile tale sa conteze mai mult decat in prezent. Pentru a nu incepe insa o "batalie" pe care nu ai sanse de a o castiga ai grija ca intentia ta sa fie constructiva, sa iti dai seama ce anume este gresit in ceea ce priveste decizia si sa ai pregatita o alternativa.

1. Nu proceda in mod pripit
Nu arunca acuze inainte de a fi sigur de corectitudinea lor. Chiar daca ai impresia de la inceput ca ceva nu va merge, de obicei doar in timp se vor vedea efectele nagative. Intr-o echipa trebuie ca cooperezi, chiar daca nu esti de acord cu cineva. Nu pune bete in roate numai pentru a demonstra ca opinia ta initiala a fost cea corecta. Da o sansa, e posibil ca totusi sa fie o decizie buna. Daca insa crezi cu tarie in judecata ta incearca inainte sa deschizi o discutie sa iti construiesti cat mai coerent argumentatia.

2. Cere permisiunea
Inainte de a incepe argumentatia intreaba daca poti face asta. In primul rand pentru ca cei mai multi oameni se simt mai comod daca sunt anuntati ca urmeaza o analiza a deciziilor/comportamentului lor. Si de asemeni e posibil ca momentul ales de tine sa nu fie cel mai indicat intrucat cealalta persoana trebuie sa se ocupe de altceva. In acest caz nu insista, mai bine revii alta data.

3. Fii onest in ceea ce priveste motivele
Nu iti baza discursul numai pe plangeri. Cu siguranta vrei sa obtii ceva concret, altfel ce sens are sa incepi discutia? Argumenteaza punctul tau de vedere pornind de la fapte (mai ales ca e posibil adesea ca acestea sa nu fie cunoscute la fel de bine precum le cunosti tu, cel care te lovesti in fiecare zi de ele).
4. Pune accent pe aspectele pozitive
Alege cu grija cuvintele sa nu sune totul ca si cum ai arunca vina pe cineva. Si mai ales sa nu sune a confruntare (nu de alta, dar toata lumea vrea sa iasa invingatoare dintr-o confruntare si atunci preocuparea sefului nu va fi sa te asculte, ci eventual sa combata ce ai de spus)

5. Asculta cu atentie
Intr-o astfel de intrevedere nu trebuie sa vorbesti doar tu, ideal e sa fie un dialog. E posibil sa afli ca in spatele deciziei au fost si alte motive pe care tu inca nu le cunosti. Daca asculti cu atentie atunci arati ca esti preocupat de binele companiei si poti si sa afli lucruri noi despre directia in care se va indrepta aceasta.

6. Trateaza-ti seful ca si cum ar fi un client
Si, se stie, clientii sunt dificili. Pentru a vinde ceva trebuie sa tii cont de personalitatea cumparatorului, de stilul de abordare la care el raspunde in mod pozitiv. E posibil ca seful sa fie o persoana analitica si atunci sa pui accent pe grafice si fapte concrete. E posibil sa fie o persoana care pune mare accent pe multumirea celor din jur si atunci argumentele tale sa se construiasca in jurul modului in care decizia respectiva ii poate influenta pe ceilalti.

7. Nu renunta foarte repede la opinia ta
Nu e un lucru de mirare daca incercarea ta nu va reusi de la prima convorbire. De obicei un sef are mai multe abilitati si experienta decat tine. Probabil ca nici nu a luat decizia in pripa si a analizat situatia inainte, asa ca nu va renunta la pozitia sa numai pentru ca a auzit o opinie contrara. Poti sa incerci iar, fara insa a renunta la tonul respectos.

E posibil sa iti ceara mai multe date si sa nu fie o respingere a sugestiei pe loc. De cele mai multe ori chiar asa se intampla.
Daca insa de mai multe ori ti-a respins o sugestie e rezonabil sa renunti. O poti face in mod profesional: multumesti pentru faptul ca ti-a acordat sansa sa iti spui punctul de vedere si ai grija sa nu pleci lasand in urma o atmosfera tensionata datorita unei atitudini negative.

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!