Skip to article

Dinamica relatiilor amoroase la locul de munca

Dinamica relatiilor amoroase la locul de munca
Relatiile amoroase care apar la locul de munca variaza in ceea ce priveste gradul de intimitate, pasiune sau angajament, de la flirturi de o zi la casatorie. Dar toate au o componenta sexuala, spre deosebire de prieteniile durabile, relatiile mentor-discipol sau de pasiunile ascunse care apar deasemenea in acelasi mediu. Relatiile sexuale aparute la birou sunt oricum numai platonice nu. Mare parte din angajati par sa nu creada in rasplata obtinuta in timp. Astfel, 25% din angajatii americani declara ca au avut relatii sexuale ca urmare a unei intalniri cu cineva de la locul de munca iar 18% dintre acestia spun ca le-au avut chiar la locul de munca.

Motivatia

"Ma trezesc ca remarc ceva in aspectul sau exterior. Caut apoi sa aflu cateva amanunte despre viata lui, intru in vorba si-i pun cateva intrebari despre el, observ modul in care interactioneaza cu ceilalti, ma infiltrez timid in grupul lui, rad ceva mai mult la glumele spuse de el. Incerc sa fac o conversatie cu el si totodata sa-i transmit faptul ca sunt disponibila sa incep o relatie. Daca merge, ma imprietenesc cu el si incerc sa obtin o intalnire in afara locului de munca". Acesta reprezinta un model universal de abordare a relatiilor sentimentale la birou si face parte din preambulul unui studiu efectuat de H. Crary, "Attraction at the Workplace".

Relatii amoroase la locul de munca tind sa se dezvolte in etape previzibile. Intervievand peste 100 de persoane Crary a putut identifica patru mari etape:

1. Atractia. Se dezvolta un interes aparte vis-a-vis de un coleg. Poate avea ca rezultatat schimbarea modului de a se imbraca, perioade de visare sau de munca sustinuta pentru a atrage atentia potentialului partener.

2. Luna de miere. Cei doi isi dau seama ca atractia este reciproca si decid sa se intalneasca, incep o relatie, pot fi distrati la serviciu avand ochi doar unul pentru celalalt.

3. Reinoire. Relatia intra intr-o faza stabila, concentrarea asupra sarcinilor de munca revine la normal. Partenerii de cuplul se simt bine si in siguranta, relatia capata o anumita rutina.

4. Punctul culminant. Cuplul decide daca este cazul sa se indrepte catre un angajament pe termen lung sau sa rupa relatia. Aceasta perioada este adeseori una dureroasa, de autoevaluare.

Pe masura ce cuplul inainteaza de-a lungul acestor etape partenerii se straduiesc sa ascunda acest lucru fata de colegii de munca desi acest lucru este in general deja cunoscut. O alta problema care trebuie luata in considerare de catre cei doi parteneri este statutul lor de angajati. S-a demonstrat ca cei din jur sunt foarte atenti chiar si la cele mai marunte schimbari din relatia celor doi iar barfa tinde sa se raspandeasca mult mai repede decat orice decizie directoriala.

Oricum, principalele motive care se afla in spatele formarii unui cuplu la serviciu sunt:
- dragostea. Angajatii cauta o persoana care sa le tina companie sau care sa le devina partener de viata. Cuplurile fondate pe aceste baze tind sa fie monogame, atente ca relatia sa nu dauneze mediului antreprenorial.

- ego. Unii angajati sunt dornici sa experimenteze, cauta o aventura sau doar o relatie sexuala trecatoare.

- oportunism. Unii angajati doresc sa avanseze, sa capete o promovare sau o marire de salariu. In aceste conditii, colegii de munca vor fi deranjati de faptul ca relatia conduce la acordarea de favoruri, meritate sau nu.


Abordarea corecta a unei astfel de relatii

O cautare pe Google cu cuvintele cheie "workplace romance" ne va returna milioane de rezultate. Ele variaza de la pagini ale comunitatii ultrapuritane care denunta relatiile la locul de munca ca fiind principalul motiv care sapa la fundamentul familiei pana la pagini apartinand site-urilor dedicate femeii moderne care prezinta chiar ghiduri pentru atragerea, cucerirea si controlul unei astfel de relatii cu un coleg de munca.

Oricare ar fi motivul pentru care cineva se decide sa inceapa o relatie sentimentala cu un coleg, exista cateva "reguli" de care trebuie sa se tina seama:

Nu se transmit bezele in timpul orelor de munca. Atingerile, masajul umerilor pentru relaxarea partenerului, porecle dragalase si giuguleala pe holuri ii vor pune in dificulate pe colegi si vor crea o atmosfera de neprofesionalism; superiorii se vor intreba daca cei doi se vor mai putea concentra asupra sarcinilor de munca.

Se va evita inceperea unei relatii cu cineva apartinand personalului de conducere. Colegii vor suspecta o alianta sub acoperire si vor primi cu neincredere orice prima sau promovare acordata celui implicat intr-un astfel de parteneriat. Perechea va fi subiect permanent de barfa si chiar va fi sabotata. Daca relatia se destrama unul din parteneri isi poate pierde slujba. In cazul in care cineva se afla in aceasta situatie cel mai intelept lucru ar fi cererea de transfer intr-un alt departament al companiei.

Se va citi Regulamentul de Ordine interioara al companiei. Eventual se poate intreba care sunt regulile nescrise sau care a fost atitudinea angajatorului in astfel de situatii, daca ele au exisat si inainte.

Se vor evita relatiile extraconjugale.

Cuplul va trebui sa-si stabileasca reguli clare de conduita astfel incat fiecare sa fie perceput ca persoana independenta, nu ca o entitate difuza si va trebui sa evite transferarea conflictelor personale la locul de munca.

Nu spuneti nu unei relatii cu un coleg de serviciu, s-ar putea sa ratati sansa vietii dumneavostra. Tineti insa cont de toate celelalte reguli expuse mai sus.

Se poate observa ca, cu cat o societate este mai avansata, cu atat este mai dispusa sa accepte schimbarea, inclusiv in ceea ce priveste modul de gasire a unui partener de viata. Reversul este ca aceste relatii tind sa fie din ce in ce mai reglementate, in scris, pornind cu Regulamentele de Conduita ale angajatorilor si sfarsind cu site-rile care dau sfaturi de initiere, dezvoltare sau supravietuire in urma destramarii unei astel de relatii.

Articole recomandate

Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu 7 strategii testate pentru a primi, in sfarsit, recunoasterea pe care o meriti la serviciu
Recunoasterea meritelor la serviciu nu vine doar din munca asidua si dedicare, ci mai ai nevoie sa deprinzi si cateva obiceiuri bune, care iti vor asigura o ascensiune fulminanta in cariera. Femeile ambitioase stiu cat de greu poate fi sa iti convingi superiorii sa te promoveze in functie sau sa
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta 5 lucruri pe care o sefa ar trebuie sa le faca pentru a avea o echipa motivata si eficienta
Esti o femeie manager, cu multe indatoriri si raspunderi? Atunci ai nevoie de o echipa unita si motivata. Iata ce ai de facut pentru asta. Succesul unei echipe se datoreaza in mare parte unu manager bun, un lider in adevaratul sens al cuvantului. Numeroase studii au demonstrat deja ca femeile sunt

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!