Fa-te auzita

Fa-te auzita
Dar asta am spus si eu... Suna cunoscuta fraza? De cate ori nu ti s-a intamplat sa te intrebi de ce nu te poti face auzita, remarcata?

Daca deja ai cazut pe ganduri, e clar! Inca de pe bancile scolii preferai sa stai cuminte la locul tau, sa ii asculti pe ceilalti si sa atragi cat mai putin atentia. Nu ridicai mai niciodata mana si raspundeai la intrebarile profesorilor doar cand erai numita.

Acum ti-ai pastrat cam acelasi obicei. Stii ca trebuie sa-ti dovedesti valoare prin fapte, nu prin vorbe, asa ca ramai mai tot timpul tacuta. Urasti sedintele, mai ales cand nu ai curajul sa-ti exprimi propria parere. Dar si mai mult urasti situatiile cand iti auzi ideea rostita de unul dintre colegi, iar seful il ridica in slavi. Respectivul e genial! Iar tu? Pe moment te enervezi, iti vine sa urli de furie ca te-ai gandit prima la respectiva solutie, dar apoi te resemnezi cu gandul ca…si tu esti geniala. Asta pana data viitoare cand, de frica sa nu spui vreo tampenie, taci malc ca mai apoi sa fii nevoita sa-ti feliciti vreun coleg pentru o alta idee stralucita la care te gandeai si tu de ceva vreme.

E cazul sa-ti schimbi atitudintea! Lasa timiditatea de-o parte si arata ca ai ceva de spus. Sefii apreciaza, ce-i drept, mai mult faptele decat vorbele, dar de multe ori munca se face in schipa, asa incat nu isi poate da seama de adevaratul tau potential.

Stabileste contactul vizual

Poate ca aceasta este cel mai greu pas de facut atunci cand vine vorba de vorbitul in public. Dar este esential. Daca te uiti la interlocutor, nu numai ca dai dovada de stapanire de sine si sinceritate, dar il si transformi pe respectivul in complicele tau, fiindu-i aproape imposibil sa nu te asculte, sa nu iti acorde atentia de care ai nevoie. Pentru inceput, alege-ti din sala de sedinta un coleg/ o colega de care esti mai apropiat(a), care te face sa te simti increzatoare.

Un alt truc la care poti recurge este sa iti privesti interlocutorul intre sprancene. Pare ciudat, dar functioneaza. Exista persoane care nu se pot concentra daca se uita in ochii cuiva, care isi pierd astfel puterea de concentrare. De aceea te poti uita fix intre sprancenele interlocutorului. Distanta fiind foarte mica de ochi, acesta nu-si va da seama de truc si va fi impresionat de stapanirea de sine de care dai dovada.Fa-te auzita

Fii ferma
Biroul nu este locul potrivit in care sa te pisicesti, sa folosesti diminutive si sa iti rasucesti parul pe deget. Cand spui ceva trebuie sa o faci tare, cu fermitate. Nu este nevoie sa tipi la colegi ca sa te faci auzita, ci doar sa fii serioasa si sa vorbesti pe un ton adecvat.

De asemenea, este foarte important sa existe o corelare intre ceea ce spui si limbajul non-verbal. Degeaba abordezi o problema seriaoas si ai grija la inflexiunile vocii, daca te joci incontinuu cu cerceii, te scarpini, bati din picior sau, si mai rau, iti rozi unghiile. Ticurile nu numai ca iti dau de gol emotovitatea, dar le si distrag celorlalti atentia de la spusele tale.

Fara frica

Exista un proverb care spune ca mai bine sa fii prost pentru un minut, decat pentru o viata. Nimanui nu-i place sa cada "de prost", sa se uite toata lumea la el, dar este de preferat sa iti expui parerea, sa intrebi atunci cand ai o nelamurire decat sa ramai nestiutor sau, si mai rau, sa intelegi un lucru gresit.

Ca o metoda de precautie, foloseste afirmatii personale de genul "parerea mea este ca…", "ma gandeam ca...", "din experienta mea…". Daca un lucru nu iti este clar, le poti cere interlocutorilor permisiunea sa faci un rezumat pentru a te asigura ca sunteti pe aceeasi lungime de unda.

Fii sincera

Spune-le celor din jur cand ceva nu iti convine, cand nu esti de acord cu o decizie. Este posibil sa existe mai multi nemultumiti si, impreuna, sa reusiti sa solutionati problema intr-o maniera mai eficienta, sau, din contra, interlocutorii iti pot aduce argumente care sa te convinga.

Tot legat de sinceritate, este foarte important sa inveti sa spui nu . Fie ca nu esti de acord cu ceva, ca nu te simti pregatit(a) sau nu ai timp, trebuie sa le spui celorlati ca nu le poti indeplini cererea. Atentie, insa, trebuie sa refuzi ideea, nu persoana. Formuleaza refuzul cu grija, ca sa nu jignesti sentimentele celuilalt.

Articole recomandate

5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta
Fiecare femeie poate deveni foarte puternica, daca respecta cateva recomandari simple.O femeie puternica si independenta este capabila sa-si gaseasca singura fericirea. O femeie puternica este increzatoare in propriile forte si nu cauta validarea din partea celor din jurul ei sau din partea
15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete 15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete
Fiecare femeie primeste din partea vietii, la tinerete, o serie de lectii dure, dar foarte pretioase. Acestea isi pot dovedi valoarea in timp, insa cu o singura conditie: sa invatam din greseli.Tineretea fiecareia dintre noi este acea perioada in care acumulam experienta, in care nu exista greseli
O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata
Femeile pot sa-si schimbe viata cu usurinta. „Cenusaresele” din secolul XXI pot deveni reprezentantele unor povesti de succes, iar o femeie s-a hotarat sa spuna lucrurilor pe nume.Kathleen Grace, un consultatnt financiar care lucreaza in industria bancara din SUA de cel putin 20 de ani,
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
Cum gasesti echilibrul intre viata personala si cea profesionala? Sfaturi care iti pot schimba viata peste noapte Cum gasesti echilibrul intre viata personala si cea profesionala? Sfaturi care iti pot schimba viata peste noapte
Mentinerea unui echilibru intre viata personala si cea profesionala este una dintre problemele cel mai des intalnite in viata femeii moderne. Imbinarea rolului de salariata cu cel de mama, sotie, prietena se poate dovedi foarte dificil.Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala difera de

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»