Skip to article

Influenta tehnologiei asupra modului in care lucram

Influenta tehnologiei asupra modului in care lucram
Sub influenta tehnologiei comunicatiei modul in care lucram a inceput sa se schimbe cu repeziciune. E adevarat ca aceasta ne ajuta in multe privinte pentru a obtine mai repede ceea ce ne dorim. Dar, mai mult decat atat, ea a schimbat modul in care ne raportam la locul de munca, aparand tendinte care se reflecta din ce in ce mai accentuat in cariera noastra. Este bine sa stim care sunt aceste tendinte pentru a nu fi luati pe nepregatite si pentru a gasi cai prin care sa le exploatam in favoarea noastra.

In primul rand, acum nu mai credem ca un loc de munca, sau chiar un domeniu, va ramane stabil pe intreaga perioada pana la pensionare. Cel mai probabil ne vom construi cel putin doua cariere, care pot fi foarte diferite una de alta. Prima, probabil va fi cea care ne va aduce resursele financiare pe care ni le dorim, deci ne vom indrepta spre acele domenii care sunt mai bine platite, in timp ce cea de-a doua va fi una care sa ne faca sa ne simtim impliniti. Din ce in ce mai multi oameni care sunt momentan intr-un loc de munca bine platit isi doresc sa faca o schimbare de cariera. Odata ce au obtinut un standard de viata care sa ii multumeasca incep sa isi reevalueze pozitia si sa faca cursuri care sa le permita sa schimbe situatia actuala catre una in care sa se poata simti impliniti si ca persoane.

Si modul in care muncim s-a modificat

Modul in care suntem evaluati
Desi este inca important sa ai studii de specialitate acesta nu mai este insa indicatorul faptului ca vei avea abilitatea sa iti indeplinesti bine sarcinile. O universitate absolvita nu mai inseamna automat ca esti inteligent si vei fi potrivit pentru o anumita pozitie. Esentiala este acum personalitatea si capacitatea pe care o ai de a comunica. Interviul si testele de personalitate devin esentiale. Se analizeaza cat de motivati sunt cei care vor sa se angajeze, care sunt valorile lor, in ce masura au abilitati de rezolvare a problemelor si de comunicare.

Tipul de contract ?
Din ce in ce mai mult firmele au tendinta de a avea colaboratori externi in loc de angajati. Astfel, va creste numarul de freelanceri si de contracte pe proiect. Asta schimba importanta acordata acum loialitatii fata de companie, accentul punandu-se pe reducerea costurilor si eficienta.

Prea multe emailuri
De multe ori acestea ne distrag de la ceea ce facem si tindem sa lucram mai rapid pentru a recupera timpul pierdut. Adesea devine aproape imposibil sa raspundem la toate email-urile primite si sa le stergem pe toate cele care se incadreaza in categoria junk. Prea multe email-uri pot duce la frustrare si oboseala mentala.

Rezolvarea unor proleme domestice
Exista si o parte buna a comunicarii electronice, daca compania ti-o permite. Ai acces la informatii care nu privesc ceea ce faci la serviciu, poti comunica cu prietenii. Si pentru companie poate fi benefic, un apel telefonic fiind mai scump si tu castigand mai mult timp liber. Mai trebuie insa sa treaca ceva timp pana sa ajungem sa ne facem si cumparaturile on-line. Pana atunci, insa putem sa ne interesam de preturi.

Agresivitatea
Studiile psihologice arata ca am inceput sa devenim mai agresivi la serviciu decat in trecut. Suntem mai iritabili si avem impresia ca nu mai reusim sa controlam lucrurile prea bine. Toate acestea se datoreaza fluxului foarte mare de informatie care trebuie asimilata sau macar analizata pentru a vedea ce este util. In plus, intrucat se pune un accent atat de mare pe personalitate, toata lumea vrea sa isi spuna si, pe cat posibil, sa isi impuna punctul de vedere.

Confidentialitatea si monitorizarea angajatilor
Marea majoritate a companiilor mari au acum echipamente sofisticate de supraveghere si monitorizare a angajatilor. Ca urmare, traiesti cu grija ca ti se poate spune vezi ca esti cu 1 minut in intarziere. Mesajele pe care le transmitem electronic sunt monitorizate in majoritatea companiilor, ceea ce te poate face sa te simti inconfortabil intrucat multe mesaje private nu mai sunt strict intre tine si destinatar.

Ne putem deci astepta sa ne schimbam des locul de munca. Trebuie sa incercam sa punem accent pe ce este mai avantajos pentru noi acum, iar daca un loc de munca nu ne convine sa nu ne codim prea mult in a-l parasi. Companiile nu mai pun asa mare pret pe loialitate si nu o vor alege pe aceasta in detrimentul avantajelor financiare.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!