Prima zi la noul job

Prima zi la noul job
Dupa zeci de interviuri si testari, ai primit raspunsul mult asteptat: incepi activitatea la noul loc de munca de luni. Acum insa, incep alt fel de emotii. Cum vor fi colegii, cum este seful, cum vei reusi sa te integrezi in noul colectiv? Toate aceste intrebari care nu-ti dau pace sunt firesti, dar nu trebuie sa le acorzi prea mare importanta.

In primul rand, nu uita ca toti au trecut prin acesta prima zi la locul de munca, deci toata lumea iti va intelege dezorientarea si privirea pierduta. Iata, totusi, cateva sfaturi care te vor ajuta sa te integrezi cu usurinta in noul colectiv.

In general, perioada de acomodare dureaza aproximativ trei luni. Desigur, depinde de la caz la caz, de la persoana la persoana. Cu cat esti mai sociabila si volubila, cu atat lucrurile vor merge mai bine. Dar, indiferent de caracter, trebuie sa stii ca aceasta perioada de acomodare este foarte importanta.Prima zi la noul job

Ne place sau nu, prima impresie conteaza. Mai ales in cazul persoanelor cu care nu colaboram in mod direct. Acestea nu au timp sa ne descopere pe parcurs, sa vada cum suntem cu adevarat, asa ca ne eticheteaza din prima. Tocmai de aceea, trebuie sa fim atente la felul in care suntem privite de la inceput.

Oricat de frumos ar fi afara sau de tentanta o runda de shopping in pauza de masa, la inceput, trebuie sa te dedici suta la suta slujbei. Sa dovedesti ca iti place ceea ce faci, ca esti o persoana de incredere, care stie sa respecte deadline-urile. Munca in echipa si seriozitatea sunt alte categorii ce trebuie bifate din prima.
In plus, meseria se mai si fura, asa incat uita, pentru o vreme, de pauzele prelungite si discutiile interminabile pe messenger si acorda mai multa atentie celor din juri. Fii atenta la ce fac colegii si seful, ca sa nu fi nevoita sa intrebi de fiecare data ce ai de facut sau cum se face un anumit lucru.

Stii deja ca niciun exces nu este bun. Asadar, trebuie sa fii constiincioasa, dar sa nu te transformi in "tocilara" companiei. Prea multe complimente din partea superiorilor iti vor atrage invidia colegilor. In plus, acestia s-ar putea sa iti paseze si din atributiile lor. De asemenea, oricat ai fi de creativa, nu incerca sa te bagi in toate proiectele. Este bine sa iti ajuti colegii, sa arati ca iti pasa de bunul mers al companiei si ca poti gasi cu usurinta solutii inteleginte, dar ce-i prea mult strica. Nu uita ca, la inceput, esti privita, intr-o oarecare masura, ca o intrusa, si nimeni nu vrea ca "unul de afara" sa-i arate ce are de facut. Diplomatia este cuvantul-cheie.

Prima zi la noul jobUn alt lucru de care trebuie sa tii seama este codul intern al firmei. Scris sau nu, acesta trebuie respectat. Codul vestimentar, orarul, obiceiurile legate de pauza de masa sau cea pentru fumat nu se negociaza. Cel putin, nu la inceput. In plus, nu este indicat sa faci comparatii cu fostul loc de munca. Afirmatii de genul "dincolo purtam numai blugi" sau "eram obisnuita sa ajung la birou la 11" nu dau bine deloc. Tot legat de slujba anterioara, in niciun caz sa nu iti vorbesti de rau fostii colegi sau fostul sef. Vei face o impresie proasta, toti imaginandu-si ca asa te vei comporta si dupa cei vei pleca de aici.

Povestile despre viata personala sunt un alt lucru de evitat. Nu este nevoie sa le impartasesti colegilor problemele tale cu vecina de palier, cu soacra sau cu copiii. De asemenea, nu incerca sa epatezi prin comportament, stil de viata sau vestimentatie.

Mai intai incearca sa te integrezi "in turma" si de abia pe urma sa iesi din ea.

Articole recomandate

5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani 5 lucruri pe care femeile inteligente le fac inainte de 30 de ani
Exista o varsta pentru toate, iar noi iti prezentam o lista cu lucruri care trebuie facute inainte sa implinesti 30 de ani. Se spune ca varsta e doar o cifra, insa cu totii stim ca e un factor important si ca fiecare etapa din viata presupune parcurgerea unor pasi esentiali pentru o viata fericita
Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita Ce responsabilitati ai fata de tine, in functie de varsta, daca vrei sa fii mereu fericita
Exista o varsta potrivita pentru a-ti asuma diferite responsabilitati, iar felul in care le faci fata este decisiv pentru cat de fericita esti, dar si pentru cat de armonios iti traiesti viata.  Nu putem fugi de responsabilitati, dar unele dintre ele pot fi amanate pana la varsta potrivita.
Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta Un ghid pas cu pas. Cum poti deveni o femeie puternica si independenta
Fiecare femeie poate deveni foarte puternica, daca respecta cateva recomandari simple.O femeie puternica si independenta este capabila sa-si gaseasca singura fericirea. O femeie puternica este increzatoare in propriile forte si nu cauta validarea din partea celor din jurul ei sau din partea
15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete 15 lectii de viata dure, dar foarte pretioase pe care femeile le invata la tinerete
Fiecare femeie primeste din partea vietii, la tinerete, o serie de lectii dure, dar foarte pretioase. Acestea isi pot dovedi valoarea in timp, insa cu o singura conditie: sa invatam din greseli.Tineretea fiecareia dintre noi este acea perioada in care acumulam experienta, in care nu exista greseli
5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record 5 lucruri care iti garanteaza productivitate maxima. Vei termina treburile in timp record
De multe ori treburile care ar trebui sa-ti ia putin timp iti dau peste cap toata ziua? Cea mai simpla solutie este sa apelezi la trucuri de productivitate, asa incat sa te poti concentra la capacitate maxima. La birou sau acasa, o multime de activitati simple ne iau adesea mai mult decat ne-am
O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata O femeie spune lucrurilor pe nume. 6 sfaturi despre bani care iti pot schimba viata
Femeile pot sa-si schimbe viata cu usurinta. „Cenusaresele” din secolul XXI pot deveni reprezentantele unor povesti de succes, iar o femeie s-a hotarat sa spuna lucrurilor pe nume.Kathleen Grace, un consultatnt financiar care lucreaza in industria bancara din SUA de cel putin 20 de ani,

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»