Skip to article

Sa-mi fac firma, sa nu-mi fac?

Sa-mi fac firma, sa nu-mi fac?
Sunt tanara, sunt capabila, am deja cateva diplome si mai ales sunt apreciata in ceea ce fac!
Parerea aceasta o au multe dintre noi si genereaza implicit intrebarea: de ce sa muncesc pentru altii? De ce sa nu muncesc pentru mine?

Inainte de a gasi raspunsul incercati sa observati mai atent ce face managerul firmei sau patronul. Aflati care sunt cauzele care genereaza initiativele lor, care sunt problemele cu care se confrunta, cum isi gestioneaza bugetul si cum isi optimizeaza activitatea.
Daca veti intra putin in "pielea lor" veti avea o prima parte a raspunsului.

Mai este si a doua parte: investitia.

Sa-mi fac firma, sa nu-mi fac?

Sa fii propriul stapan nu inseamna sa ai doar actele unui SRL pe numele tau!

Inseamna sa ai un buget pentru investitie, sa ai un spatiu in care sa se deruleze activitatea, inseamna mai ales sa ai un plan de afaceri, nu doar idei!
Idei are toata lumea, important este cum produci bani din aceste idei. Si in cat timp!

De asemenea, trebuie sa stii care este piata, daca este cerere sau nu pentru ceea ce vrei sa faci, daca este concurenta si cat de mare este concurenta in domeniu, cat poti rezista pana incepe sa se amorseze treaba.

Bine ar fi daca ai avea si ceva contracte care sa-ti asigure continuitatea, caci altfel singurele lucruri stabile iti vor fi facturile de plata lunare.

Cu investitia este o alta problema

Banii sunt limitati si suntem tentati sa luam second hand-uri, ca aparatura, sunt mai ieftine, insa este o mare greseala. Sunt deja vechi, sunt folosite, iesite din garantie, poate nici piese de schimb nu mai gasesti...
Mai bine faci un leasing pentru aparate si ai totul nou si performant.

Mediatizarea, "reclama sufletul comertului", trebuie facuta caci fara sa stie lumea de tine, este ca si cum nu ai fi.
In aceasta era, a calculatorului si internetului, trebuie sa ai in primul rand un site de prezentare al tau. Nu trebuie sa poarte neaparat numele firmei, poate avea si o denumire comerciala domeniul pe care il alegi pentru site.

Iti mai faci cateva pliante, cand te duci sa te prezinti pentru un contract sa ai o mapa de prezentare, nu doar vorbe. In mapa iti prezinti oferta, pui pliantul, cartea de vizita, in care gasesti numele firmei, numele tau, adresa postala, adresa site si telefoanele de contact.

Pentru a fi in permanenta legatura cu clientii si cu "lumea" trebuie sa ai un calculator la birou, un laptop, sa fii conectat la internet si evident sa ai adrese de email prin care sa tii legatura. Era faxului e cam pe duca, asa ca trebuie sa investiti si in aparatura de birou.

Amenajarea biroului, implica investitii in mobilier, birotice, aparate telefonice.

Sa va ganditi de la inceput cate persoane vor lucra in birou, cati veti fi, unde va veti primi clientii, veti avea o zona de vanzari sau unde va fi toata lumea si o zona de protocol si apoi mobilati locatia in funtie de acesti factori.

Oamenii cu care veti lucra, angajatii?

O mega problema! Pentru ca practic ei vor fi cei ce vor face afacerea sa mearga, vor produce banii vostri!

Trebuie sa fie priceputi, harnici, onesti, sa vrea binele sefului, al afacerii, sa munceasca mult si pe bani cat mai putini - sa fie optimizati, nu? Sa fie tineri si cu putere de munca, dar sa aiba si "experienta in domeniu"!

Cum ii gasesti? Greu, foarte greu.

Sa-mi fac firma, sa nu-mi fac?

Ce trebuie sa stie un sef, un patron, este ca trebuie sa-si respecte angajatul, sa comunice cu el, sa afle ce probeleme intampina, pentru ca el, seful sa le poata rezolva.

Idei bune pot avea si salariatii, asa ca ascultati-i si filtrati ce spun ei, caci pot iesi si lucruri bune din asta!
Dupa ce ati pus toate aceste detalii la punct vine o alta etapa, etapa aprobarilor!

Discutati si aflati exact ce aprobari va trebuie: de la primarie, de la pompieri, de la mediu, de la sanepid, de la urbanism, de la ministerul muncii... este o lume a aprobarilor!

Trebuie sa stii care e treaba cu orarul, cu afisarea iesilor de urgenta, cu stingatoarele, daca sunt bune ca model si data, cu partea electrica, cu medicina muncii, cu protectia muncii, cu vecinii, cu firma luminoasa, cu imbunatatirile sau modificarile pe care vreti sa le faceti...

Dupa toate acestea, intrebati-va care sunt legile in vigoare, ce spune UE, care sunt perspectivele, sa nu va treziti ca toate-s bune si frumoase, dar nu pot sa vand in UE sau nu-mi dau voie normele europene sa...

Daca analizam bine statutul nostru actual, de salariat apreciat si ca pozitie si ca buget cu ideea unui nou inceput, daca va cunoasteti capacitatea de a lupta si depasi aceste "praguri", atunci veti fi un afacerist de succes, ceea ce va si doresc!



Antoaneta Istrate este specialist la ele.ro in sectiunea Familie

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!