Skip to article

Caderea parului - remedii naturiste

Caderea parului - remedii naturiste
Dupa cum se stie, cauzele caderii parului pot fi diverse. Vom prezenta in continuare cateva remedii naturiste impotriva caderii parului, precum si cateva sfaturi importante in ceea ce priveste alimentatia optima.

Alimentatie

Este recomandat sa introduceti in alimentatia cotidiana alimente precum: oua, legume verzi, salate crude, cartofi fierti sau copti la cuptor in coaja lor, produse lactate, fructe de sezon si fructe uscate, in special caise, nuci si alune de toate felurile, neprajite si nesarate, si uleiuri vegetale.

Pe cat posibil mancati cat mai multe legume si tineti cont de faptul ca fierberea si caldura distrug enzimele. Daca aveti posibilitatea, mancati multi castraveti, caci ei favorizeaza cresterea parului, datorita continutului lor ridicat de sulf si siliciu. Nu beti apa in timpul mesei. Consumati apa inainte sau dupa terminarea mesei la un interval de 20-30 de minute.

Alimente de evitat:

zaharul rafinat (alb),
faina rafinata (alba) si toate produsele din faina alba, ca pastele, painea si biscuitii industriali,
fructele conservate industrial,
fulgii de cereale (industriali) pentru micul dejun,
bauturile dulci si gazoase produse industrial,
carnea,
toate prajiturile pe care nu le-ati facut din produse naturale,
lasati-va de fumat.

Alimente, vitamine si "suplimente" recomandate:

proteine (praf),
germeni de grau (cruzi),
drojdie de bere,
seminte de floarea soarelui,
lecitina din soia,
suc de morcovi,
uleiuri vegetale,
comprimate de multivitamine si minerale naturale
vitamina A naturala
1000 miligrame de vitamina C naturala, pe zi,
inlocuiti INTOTDEAUNA zaharul cu mierea.

Sfaturi si cercetari in ceea ce priveste caderea parului

Intr-un buletin medical, Dr. Gubler preciza ca persoanele ce prezinta o carenta de acid folic sufera deseori de calvitie, insa dupa ce asimileaza aceasta vitamina, parul le creste din nou.

Toate elementele din grupul vitaminelor B sunt indispensabile cresterii parului, in special inositolul, acidul folic si cholina. Barbatii au nevoie de doua ori mai multa vitamina B decat femeile. Aceste substante precum si proteine si alte elemente ce contribuie la cresterea parului sunt continute in cantitati mari in: drojdia de bere, germenii de grau cruzi si semintele de floarea soarelui.

Cercetarile de la Universitatea din California, au evidentiat in cadrul unui experiment, faptul ca, daca unei persoane sanatoase nu i se mai administreaza proteine, parul prezinta semne de atrofiere si de decolorare. De asemenea, s-a evidentiat ca pentru aceeasi greutate, continutul de proteine din semintele de floarea soarelui este cu mult superior celui din carne.

Alopecia, precum si uscaciunea pielii si fragilitatea unghiilor pot fi uneori cauzate de o insuficienta cantitate de iod in alimentatie. Cu mai mult timp in urma, un articol din New York Times sustinea ca algele bogate in iod, vitaminele si minerale pot avea efecte spectaculoase in ceea ce priveste cresterea parului.

Un cercetator specialist in alimentatie, chimistul Alfred W. McCann, afirma ca "nu numai parul oamenilor ci si al animalelor are nevoie de siliciu". Cateva alimente care contin siliciu sunt: ovazul, castravetii, germenii de grau cruzi, semintele de susan si alte seminte.

S-a demonstrat in cadrul mai multor studii ca vitamina E stimuleaza cresterea parului.

Uleiurile vegetale sunt importante pentru sanatatea parului si a pielii capului, datorita acizilor grasi esentiali pe care ii contin si care hranesc glandele sebacee, lubrifiind pielea capului si parul.

Sursa: Armonianaturii.ro

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!