iti recomanda x
Alaptarea previne cancerul Alaptarea previne cancerul
Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere
Stil Personal, workshop-ul care te ajuta sa ai o imagine impecabila. Invata de la specialisti secretele unui look perfect! Stil Personal, workshop-ul care te ajuta sa ai o imagine impecabila. Invata de la specialisti secretele unui look perfect!

4 alimente de evitat in perioada menstruala

4 alimente de evitat in perioada menstruala
Te-ai gandit vreodata ca produsele care contin cofeina iti deshidrateaza corpul si ingusteaza vasele de sange?

Dar ca aceasta shimbare duce la dureri de cap si stari de nervozitate, mai ales in perioada menstruala?

Nici ceaiul, bauturile carbogazoase sau alimentele procesate nu sunt recomandate in cele cateva zile de menstruatie.




Iata mai exact care sunt acele alimente de care ar trebui sa te feresti in perioada menstruatiei.

Lactate

Lactatele contin acid arachadonic care pot creste productia de prostaglandine. Acestea sunt substante produse in mod natural de organism, insa cantitatile prea mari sunt responsabile de dureri ale uterului. Pe de cealalta parte, alimentele bogate in acizi grasi Omega 3 ajuta la inhibarea acestor prostaglandine. Astfel, cu cat vei consuma mai multe produse bogate in Omega 3, cu atat durerile menstruale te vor ocoli. Acizii grasi Omega 3 se gasesc de obicei in carnea de peste (mai ales in somon), dar si in nuci sau seminte de in.

Alimente procesate

Reducerea aportului de sodiu reduce retentia de apa si balonare, simptome intensificate in perioada menstruala. Pentru a evita aceste probleme ar fi bine sa renunti la consumul alimentelor procesate (cu un consum foarte ridicat de sodiu). Verifica cu atentie etichetele alimentelor si evita orice contine mai mult de 200 mg de sodiu per portie.

Alimente prajite

Alimentele bogate in grasimi cum ar fi carnea grasa, lactatele sau alimentele prajite in ulei creste nivelul de esterogen din organism. De aici rezulta ca te vei confrunta cu durerile menstruale si crampele. Pentru a reduce aceste simptome, evita sa consumi mancaruri grase si prajite inainte de perioada menstruala, dar si in timpul acesteia.

Dulciuri

Consumul de dulciuri creste nivelul de zahar din sange si iti ofera apoi o stare letargica si irascibila in acelasi timp. Evita sa consumi prea multe dulciuri, iar in aceasta categorie pot fi incluse si cerealele de la micul dejun (exceptie facand doar cele integrale), cafeaua cu zahar, fainoasele etc.


Sfaturi:

- Consuma cat mai multe fructe si alimente naturale in perioada de dinaintea menstruatiei, dar si in timpul acesteia

- Evita sa consumi alcool. Acesta dilata vasele de sange si stimuleaza sangerarea abundenta

- Incearca sa mananci mai putin si mai des in locul celor 3 mese obisnuite. In acest fel vei alimenta constant corpul cu vitamine si minerale esentiale, mai ales intr-o perioada in care esti usor slabita

- Opteaza pentru alimentele cu un continut ridicat de calciu. In perioada menstruala nivelul calciului din organism scade dramatic, motiv pentru care este necesar sa alimentezi corpul in acest sens. Totusi, pentru ca lactatele nu sunt tocmai recomandate, te poti indrepta catre oua sau catre suplimentele alimentare

- Consuma cat mai mult banane. Acestea sunt bogate in potasiu, un ingredient care ajuta la reglarea tranzitului intestinal. Bananele sunt recomandate mai ales daca obisnuiesti sa te deranjezi la stomac in perioada menstruatiei. In plus, acestea stimuleaza buna dispozitie care lipseste cu desavarsire in aceasta perioada.

Autor: Ana-Maria Dragota
Articol citit de 4129 ori