Skip to article

Cum se transforma zaharurile in calorii

Cum se transforma zaharurile in calorii
Vestea buna este ca si in aceste conditii mai putem face ceva pentru corpul nostru - sa-l ferim de combinatiile alimentare care se descompun greu in nutrienti :
painea cu carne, oua, branza
fructe ca desert dupa mese consistente;
amestecuri de maxi-carbohidrati: orez, cartofi, paste + paine / gogosi, pateuri, snacks + sucuri acidulate, cola etc.)

Carbohidratii, cu alte cuvinte zaharurile (din fructe, legume, fainoase, paine) - sunt insa importanti in alimentatia noastra deoarece sunt transformati in procesul de digestie intr-o forma de glucoza care este principalul combustibil al organismului si dau masura nivelului dumneavoastra energetic.

Mii de ani ei au reprezentat 65% din alimentatie, insa omul modern a redus acest procent la 17%, inlocuindu-i cu maxi-carbohidratii: alimente procesate, dulciuri si bauturile racoritoare.

Pentru ca zaharurile continute in alimentele ingerate sa se transforme in calorii, deci in energie, este necesar sa treaca un timp oarecare. Tocmai de acest "timp", aceasta "viteza de asimilare" distinge zaharurile unele de altele, impartindu-le in doua ramuri: cea rea si cea buna.

In ramura rea sunt inclusi zaharul si indulcitorii utilizati (din pacate fara discernamant) in toate prajiturile, inhgetatele, ciocolatele si sucurile din comert. Ele sunt rapid asimilate de catre organism, fiind gata a fi utilizate in 5-10 minute de la absorbtie. Daca in acel moment nu sunt arse, cheltuite printr-un efort fizic, ele sunt transformate si stocate in organism sub forma de grasime.
Alimentele care nu aduc elemente de intretinere a organismului (cum este cazul zaharului) produc calorii goale si sunt necesare doar ca niste carburanti de care organismul are nevoie numai atunci cand face un efort fizic deosebit. De aceea, se recomanda inlocuirea lor din alimentatie cu cele care exista in cantitati potrivite in diferite alimente (lapte, fructe legume) care insa trebuie consumate zilnic in cantitatea necesara pentru echilibrul nostru alimentar.

In ramura buna intra asa numitele zaharuri lente, care se gasesc in cereale (grau, porumb, secara, orz, ovaz, orez) care sunt asimilate treptat de catre organism, creind astfel o rezerva de energie utilizabila timp de mai multe ore. Daca organismul nu primeste acesti carbohidrati din afara, si-i fabrica singur pornind de la proteinele pe care le ia din muschi, slabindu-i. De aceea, in fiecare zi aportul de zaharuri in corp trebuie sa respecte regula: 10% zaharuri rapide si 90% zaharuri lente.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!