iti recomanda x
Alaptarea previne cancerul Alaptarea previne cancerul
Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere
Stil Personal, workshop-ul care te ajuta sa ai o imagine impecabila. Invata de la specialisti secretele unui look perfect! Stil Personal, workshop-ul care te ajuta sa ai o imagine impecabila. Invata de la specialisti secretele unui look perfect!

Dieta cu soia: cat si cum sa o mananci ca sa slabesti

Dieta cu soia: cat si cum sa o mananci ca sa slabesti
Soia este o alternativa sanatoasa la proteinele de origine animala, ce poate fi folosita cu succes atunci cand vrei sa slabesti. Daca te gandesti sa incepi o dieta cu soia, afla cat si cum sa o mananci ca sa slabesti.

Produsele din soia sunt laudate pentru efectele bune asupra controlului greutatii, alaturi de reducerea nivelului colesterolului "rau", LDL, din sange.

Beneficiile soia pentru slabit

Studiile de specialitate au demonstrat ca soia poate fi o alternativa buna la proteinele din carne sau lactate. Consumata la aceeasi valoare calorica, soia are un efect mai bun in scaderea greutatii.

Laptele de soia si celelalte produse obtinute din aceasta planta are un continut ridicat de grasimi monosaturate, care inhiba absorbtia grasimilor saturate si a colesterolului la nivelul intestinului. Chiar daca soia poate limita absorbtia si depunerea grasimilor, dieta pe baza alimentelor din soia functioneaza cel mai bine cu un consum redus de carbohidrati.

Dincolo de efectele directe ale dietei cu soia asupra absorbtiei grasimilor, tofu si laptele de soia au un index glicemic scazut, lucru ce ajuta la mentinerea glicemiei stabile de-a lungul zilei. In acest mod, pofta de mancare este tinuta mai usor sub control.

Dieta ideala cu soia

Secretul dietei cu soia implica o cunoastere buna a obiceiurilor tale alimentare. Vei obtine rezultate bune atunci cand inlocuiesti carnea si lactatele din meniu cu produse din soia cu aceeasi valoare calorica. Analizeaza cu atentie continutul de proteine si caloriile din tofu sau lapte de soia pentru a pastra acest echilibru important. Consumata in exces, soia nu va avea acelasi efect dorit asupra organismului.

Poti incepe dieta cu soia printr-un mic dejun lichid ce consta intr-un shake facut la blender din lapte de soia si fructe proaspete. Micul dejun cu un continut mai redus de carbohidrati, dar cu proteine din soia asigura satietatea pentru mai mult timp si elimina poftele de mancare in urmatoarele ore.

O alta modalitate de a introduce soia in dieta este tofu moale, ce poate fi adaugat la salate de legume sau poate fi amestecat cu legume in tigaie pentru un sote delicios sau adaugat la salate. Tofu cu consistenta tare este ideal pentru gratar, mai ales atunci cand a fost marinat peste noapte intr-un sos aromat. Unii bucatari recomanda inghetarea si dezghetarea tofu pentru a obtine o textura mai apropiata de cea a carnii.

Cei mai multi nutritionisti recomanda inceperea unei diete cu soia in mod progresiv. In prima faza, o masa pe zi poate include soia, iar apoi acest aliment poate fi utilizat la mai multe mese.

Riscurile asociate dietei bogate in soia

Chiar daca produsele din soia te pot ajuta sa slabesti, exista si unele riscuri asociate consumului de soia in exces. Soia contine o cantitate ridicata de fitoestrogeni, compusi ce nu sunt recomandati pentru femeile ce sufera de cancer la san sau au un risc ridicat de a dezvolta aceasta boala.

In plus, izoflavonele din soia pot avea un efect asupra capacitatii glandei tiroide de a secreta anumiti hormoni, motiv pentru care acest aliment nu este recomandat in cazul existentei unor afectiuni ale tiroidei.

Autor: Iulia Anghel
Articol citit de 7336 ori
Citeste mai multe despre