Skip to article

Mananc putin, dar ma ingras

Mananc putin, dar ma ingras
Exista mai multe cauze ale ingrasarii:
exces alimentar;
combinatii alimentare nepotrivite;
dereglari hormonale - contraceptivele intra si ele aici;
fond psiho-emotional sensibil la stimuli;
deficite gastro intestinale - chiar numai constipatie;
ereditate.

Din punct de vedere cantitativ alimentatia poate fi apreciata gresit: o bucata de branza sau cascaval de circa 100g, arata mica, desi aportul ei caloric este de cca 400 - 450 calorii, (depinde de sortiment) perceptia este ca mananci putin.

Statistic vorbind, in functie de dimensiunile corporale, caloriile arse intr-o zi ca metabolism bazal variaza intre 1350 - 1850 cal in regim sedentar, la care se adauga cele necesare diferitelor activitati fizice.

Infometarea conduce catre reactia de incetinire metabolica pentru ca pune in pericol supravietuirea. Asa se explica lipsa de rezultate in slabire la persoanele care tin nenumarate cure de slabire care presupun infometarea!

Sinteticele pe paine sunt prezente in viata noastra: margarina, branza topita, maioneze, anumite mezeluri etc, corpul consuma mari cantitati de vitamine si minerale antioxidante pentru neutralizarea lor inainte de stocare, dar trebuie sa aiba si de unde. Asta inseamna ca e necesar sa mancam zilnic minimum 350g fructe si 650g de legume sub forma de salate si garnituri.

Lichidele, intelegand prin asta sucuri colorate, aduc o importanta cantitate de coloranti, aditivi de conservare, aromatizanti, stimulatori nervosa etc. care pot provoca false stari de aciditate gastrica, false stari de foame care ne conduc la rontaieli sau chiar mancare si solicita alte doze de antioxidanti pentru neutralizare.

O retentie hidrica poate fi posibila, dar ea se poate constata usor, se elimina cu un ceai antiadipos. Necesarul zilnic este de cca 2 litri de lichide sub forma de apa plata, sucuri naturale de legume si fructe - facute in casa, ceaiuri de plante, chiar "apa" din cruditati.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!