iti recomanda x
Kanye West se lasa de muzica pentru moda. Vezi cand va lansa noua colectie! Kanye West se lasa de muzica pentru moda. Vezi cand va lansa noua colectie!
Dani Otil, parasit din 6 in 6 ani de iubite. Vezi cum arata prima dragoste a matinalului de la Antena 1! Dani Otil, parasit din 6 in 6 ani de iubite. Vezi cum arata prima dragoste a matinalului de la Antena 1!
Intre vintage si retro, cum reperam hainele demodate. Afla ce trebuie sa arunci din dulap! Intre vintage si retro, cum reperam hainele demodate. Afla ce trebuie sa arunci din dulap!

Postul Craciunului: ce mananci ca sa nu te ingrasi

Postul Craciunului: ce mananci ca sa nu te ingrasi
In timpul celor 40 de zile ale Postului Craciunului, aportul scazut de proteine de origine animala poate afecta metabolismul in diferite moduri. Daca nu vrei sa constati inainte de Sarbatori ca ai crescut in greutate, afla ce sa mananci in Postul Craciunului ca sa nu te ingrasi.

Cand vrei sa tii post intre 15 noiembrie si 24 decembrie, planifica-ti cu atentie alimentatia, pentru a evita excesele care te ingrasa.

Regimul alimentar asociat postului poate actiona ca o cura de dezintoxicare sau poate fi punctul de pornire pentru o crestere in greutate.

Cum te poti ingrasa in timpul Postului Craciunului?

Cand nu mai consumi produse din carne, lapte si oua, tendinta naturala in alimentatie este cresterea nivelului de ulei si margarina in mesele zilnice. Acest lucru poate contribui la o crestere in greutate pe care nu ti-o doresti.

Cartofii prajiti in uleiuri vegetale sunt un aliment de post, dar consumati regulat sunt cea mai sigura care sa iei in greutate in Postul Craciunului. Un efect similar il poate avea micul dejun ce consta in paine alba cu margarina si cu gem sau dulceata.

Alege cele mai bune surse de proteine vegetale

Produsele din soia pot fi cea mai buna alegere pentru un aport regulat de proteine, alaturi de fasole, mazare, linte si ciuperci. Alte surse bune de proteine in timpul postului sunt porumbul, conopida, sparanghelul, broccoli si varza de Bruxelles.

Riscul cel mai mare de ingrasare in timpul Postului Craciunului tine de excesul de alune, nuci si arahide sau semintele de floarea soarelui sau de dovleac, care contin si multe grasimi pe langa proteine.

Opteaza pentru cereale si paste integrale

Inlocuieste inca din prima zi de post painea si pastele albe cu variantele integrale mai bogate in fibre. Acestea sunt mai satioase si te ajuta sa eviti mai usor excesele alimentare in perioada postului. Intr-un mod similar, orezul integral si cel brun iti ofera un aport nutritiv mai sanatos, cu un risc mai mic de crestere in greutate.

Alege corect grasimile pe perioada Postului Craciunului

Uleiul de floarea soarelui, margarina si untul de arahide contin cea mai mare cantitate de grasimi care pot provoca o crestere in greutate daca sunt consumate in exces.

Migdalele, fisticul si semintele de in sunt surse de grasimi mai sanatoase, la fel ca si avocado, insa mananca-le in portii mici.

Profita de dezlegarea la peste

Pestele ofera o sursa excelenta de proteine, alaturi de acizii grasi Omega-3 si Omega-6. Din acest motiv este important sa nu ratezi dezlegarea la peste din fiecare weekend dupa 21 noiembrie.

Evita insa prajirea pestelui, ce ii poate afecta calitatile nutritive si il incarca de grasimi. Opteaza pentru somon, hering, ton sau macrou si gateste pestele fie pe gratar, fie la cuptor, nu in tigaie.

Evita produsele de patiserie de post

In afara de cartofii prajiti, cel mai mare pericol in Postul Craciunului pentru silueta pot fi produsele de patiserie de post. Combinatia de grasimi vegetale cu zaharuri din produsele de patiserie si dulciurile de post se poate solda rapid cu kilograme in plus.

Dincolo de regimul ales pentru post, incearca sa mananci mese mai mici dar regulate de-a lungul zilei pentru a mentine glicemia din sange la un nivel optim. Atunci cand trec prea multe ore fara o gustare, pofta de mancare poate scapa de sub control si nu te mai simti satisfacuta pana nu mananci in exces.

Autor: Iulia Anghel
Articol citit de 4186 ori