Skip to article

Vitamine si minerale pentru frumusete

Vitamine si minerale pentru frumusete
In acest articol sunt prezentate cele mai importante substante nutritive cu importanta deosebita pentru mentinerea frumusetii.

Vitaminele
Vitamina A / Beta caroten
Vitamina A este esentiala pentru un par si pentru ochi. Este de asemenea importanta in prevenirea si indepartarea infectiilor de la nivelul pielii. Vitamina A lupta impotriva pielii uscate, a matretii si a ridurilor. Ajuta la imbunatatirea circulatiei sangelui care confera stralucire pielii.

Carentele de vitamina A duc la:
eruptii cutanate, uscarea excesiva a pielii sau ridarea ei;
par tern si uscat si la aparitia matretii;
exfolierea unghiilor;
acnee;
oboseala vizuala.

Iata care sunt sursele naturale de vitamina A: produsele lactate, ouale, morcovii, legumele verzi, rosiile, papaia si pepenele.


Complexul de vitamine B
Vitaminele B sunt vitale pentru o piele curata si luminoasa, pentru un look tineresc si pentru intarzierea aparitiei parului carunt. Studiile au aratat ca 40% din cazurile de dermatite se datoreaza carentelor de vitamine B. Complexul de vitamine B contracareaza stresul care este un important factor perturbator al aspectului exterior.

Deficientele de vitamine B, duc la:
un par gras;
matreata;
piele uscata;
buze crapate;
inrosirea si iritarea pielii;
aparitia prematura a ridurilor;
aparitia parului carunt;
incetinirea procesului de crestere a parului;

Sursele naturale de vitamine B sunt urmatoarele: toate tipurile de cereale, nucile, legumele cu frunze verzi, melasa, drojdia de bere.

Vitamina C
Vitamina C, in combinatie cu proteinele, este necesara pentru producerea colagenului. Regularizeaza secretia glandelor sebacee, si ajuta tenul gras, previne liniile fine si ridurile, dar si spargerea venelor. Ajuta de asemenea, la prevenirea incurcarii si ruperii parului.

In concluzie, vitamina C este esentiala pentru: sanatatea parului, ochilor si dintilor, pentru intarirea organismului si rezistenta la infectii, vindecarea ranilor si fermitatea tesuturilor.
Combinata cu bioflavonoidele, vitamina C previne aparitia petelor care apar in urma expunerii la soare; intareste capilarele; previne sangerarea gingiilor.

Sursele naturale de vitamina C sunt: legumele verzi, varza, broccoli, rosiile, fructele proaspete, precum lamaile, portocalele si grapefruitul, kiwi si capsuni, cartofii, iar stafidele, murele, graul negru, ciresele, si strugurii sunt surse importante de flavonoide.

Vitamina D
Vitamina D este importanta pentru sanatatea dintilor, oaselor si a unghiilor datorita faptului ca ajuta la asimilarea calciului si a fosforului in organism. Mentine sanatatea ochilor, a pielii.
Carentele de vitamina D duc la aparitia cariilor dentare.
Sursele naturale de vitamina D sunt reprezentate de: razele solare, lapte, unt, seminte incoltite.

Vitamina E
Vitamina E ajuta la formarea muschilor si a tesuturilor, la prevenirea ridurilor si a imbatranirii premature a pielii. Ajuta la prevenirea uscarii si deshidratarii pielii, petelor care apar datorita varstei, caderii parului sau prevenirea matretii. Ajuta la imbunatatirea circulatiei si la vindecarea cicatricilor. Cercetarile au aratat ca o cantitate dubla de vitamina E dubleaza reproducerea celulara care incetineste procesul de imbatranire si stopeaza aparitia ridurilor.

Precautii: a se consulta medicul inaintea inceperii unui tratament suplimentar cu vitamina E in caz de diabet, hipertensiune arteriala sau hipertiroidie.

Sursele naturale de vitamina E sunt: painea de grau, cerealele, germenii de grau, laptele, semintele crude, sparangelul, broccoli si varza de brussels, untul, galbenusul de ou, maslinele, soia, semintele de floarea soarelui, nucile si uleiurile vegetale.
Mineralele
Calciul si fosforul
Calciul si fosforul actioneaza impreuna pentru sanatatea dintilor, parului, ungiilor si oaselor. Calciul ajuta pielea patata si revitalizeaza pielea obosita si terna. O alimentatie saraca in calciu duce la aparitia cariilor dentare si la probleme ale gingiilor.

Cele mai importante surse de calciu sunt: produsele lactate, graul integral, legumele verzi, soia, semintele de floarea soarelui, nucile, portocalele si lamaile.

Printre sursele importante de fosfor se numara: produsele lactate, galbenusul de oua, cerealele, alunele, sucurile de fructe.

Cromul
Cromul imbunatateste circulatia sangelui, iar sursele principale sunt: drojdia de bere, branza, uleiul de porumb, cereale.

Cuprul
Cuprul este important in producerea de pigmenti si in prevenirea pustulelor care apar sub piele datorita craparii venelor. Actioneaza impreuna cu celelalte substante nutritive pentru mentinerea elasticitatii peielii.

Sursele naturale de cupru sunt: legumele verzi, ciupercile, alunele, cerealele.

Iodul
Iodul ajuta la mentinerea sanatatii parului, unghiilor, pielii si dintilor, iar sursele naturale de iod sunt: sarea iodata, ceapa, uleiuri vegetale.

Fierul
Fierul este esential pentru sanatatea unghiilor, culoarea pielii su cresterea parului. El se gaseste in: galbenusul de ou, spanac, urzici si in cereale.

Magneziul
Magneziul este important pentru a preveni bolile de piele. El poate fi obtinut pe cale naturala prin consumul de: migdale, mere, caise, banane, porumb, lactate, smochine, citrice, soia.

Potasiul
Ajuta la mentinerea sanatatii pielii si previne balonarea. Sursele naturale de potasiu sunt: bananele, citricile, legumele proaspete, kiwi, arahidele, cartofii si ceaiul.

Seleniul
Mentine elasticitatea pielii si previne aparitia matretii. Se gaseste in: sparanghel, tarate, broccoli, galbenusul de ou, lapte, ceapa, rosii, cereale.

Sulful
Ajuta la mentinerea sanatatii parului, unghiilor si a peilii. De asemenea previne dermatitele, eczemele si psoriazisul. Sursele naturale de sulf sunt: taratele, varza de brussels, varza, branza, ouale, ciupercile, alunele, germenii de grau.

Zincul
Zincul ajuta la formarea colagenului. Este adjuvant in procesul de prevenire a ridurilor, previne pielii uscata si ajuta la vindecarea petelor de pe piele. Zincul previne caderea parului si exfolierea unghiilor. Fara o cantitate suficienta de zinc, pot aparea carente de vitamina A, chiar daca aportul de vitamina este suficient.

Zincul se gaseste in: drojdia de bere, oua, ciuperci, legume, laptele degresat, semintele de floarea soarelui si de dovleac, spanac si grau.

Articole recomandate

Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile
Ouale sunt alimente extrem de sanatoase. Au un continut ridicat de proteine, dar si de vitamine, fier, acid folic si multe minerale. Avantajul lor este ca pot frani fara sa determine luarea in greutate. Un ou contine 60-70 calorii, avand aceleasi proprietati nutritive ca pestele, carnea, nucile si
Sucul care te slabeste fulger. Scapi de 9 kilograme in doar 7 zile! Sucul care te slabeste fulger. Scapi de 9 kilograme in doar 7 zile!
Apropierea concediului si gandul ca va trebui sa iti faci aparitia la plaja in costum de baie s-ar putea sa te sperie putin. Ca sa venim in intampinarea dorintei tale de a slabi mult si rapid, iti oferim in continuare reteta unei bauturi nemaipomenite, care are rolul sa topeasca grasimile intr-un
A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete! A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete!
In urma cu patru ani, Diane Naylor, acum in varsta de 63 de ani si pensionara, s-a mutat in Oakhurst, California. Atunci si-a dat seama ca trebuie sa-si schimbe viata. Cantarea 180 de kilograme, scrie today.com, si nu putea iesi din casa. A reusit insa ceea ce putini pot. „Ma simteam
In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne
Colaceii! O, cat de inestetici sunt si cat de mult ne deranjeaza atunci cand isi fac aparitia in jurul taliei! Dincolo de faptul ca sunt destul de dizgratiosi, reprezinta si un pericol pentru sanatatea noastra. Apare atunci cand duci un stil de viata sedentar si nu ai o alimentatie sanatoasa,
Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana
Cum vine toamna si incepem sa purtam haine mai groase, cum trupul incepe sa capete proportii. Ne relaxam si ne uitam mai putin in oglinda, pana la un moment dat cand ne dam seama ca nu mai incapem in haine. Este momentul pentru o dieta rapida, care sa ne intoarca din nou la greutatea ideala. Vorbim
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!