Skip to article

Vitaminele

Vitaminele
Descoperiti vitaminele: ceea ce ele va aduc, proprietatile lor si eventuala lor toxicitate. Oboseala, memorie, stres, tonus sexual: descoperiti ceea ce vitaminele pot face pentru organismul vostru.
Atentie! Vitaminele si oligo-elementele sunt substante active. Pentru mai multe informatii consultati medicul.

Vitamina A si Provitamina A
Surse naturale: ulei de ficat de peste, oua, unt, peste, rosii, varza, morcovi, broccoli, caise, pepene galben.
Proprietati: previne deteriorarea vederii, mentine in buna stare pielea si muschii, favorizeaza cresterea, ajuta organismul sa reziste la infectii.
Toxicitate: Vitamina A, in doza mare, este toxica mai ales pentru femeile insarcinate.

Vitamina B1
Surse naturale: carne, peste, legume uscate, fulgi de ovaz, orez brun, lapte integral, drojdie de bere.
Proprietati: asigura o buna transmisie a glucidelor in organism, favorizeaza cresterea celulara, amelioreaza digestia.
Toxicitate: nicio toxicitate cunoscuta.

Vitamina B2
Surse naturale: ficat, drojdie, oua, lactate, peste.
Proprietati: favorizeaza sinteza glucidelor si a proteinelor, favorizeaza cresterea celulara si fertilitatea, favorizeaza sanatatea pielii, a unghiilor si a parului.
Toxicitate: nicio toxicitate cunoscuta.

Vitamina B6
Surse naturale: carne, cereale, drojdie, legume uscate.
Proprietati: favorizeaza asimilarea proteinelor si grasimilor, previne tulburarile sistemului nervos, diminueaza crampele si spasmele musculare, creste rezistenta organismului la infectii, la alergii si la astm.
Toxicitate: nu depasiti 500 mg/zi. Contraindicata diabeticilor si celor ce se trateaza de parkinson.Vitaminele

Vitamina B12
Surse naturale: ficat de vaca, carne, lactate, oua.
Proprietati: necesara pentru sinteza ADN-ului, pentru functionarea sistemului nervos, pentru reproducerea celulara, previne anemia, favorizeaza memoria, previne depresia post-natala.
Toxicitate: cere avizul medicului in caz de astm, de exeme sau de tratament impotriva cancerului.

Vitamina C
Surse naturale: fructele rosii, kiwi, cartofi, spanac, salata, varza, lamaie.
Proprietati: participa la reparatia tesuturilor, favorizeaza absorbtia fierului si a calciului, intareste sistemul imunitar si previne alergiile.
Toxicitate: nicio toxicitate cunoscuta.

VitaminaD
Surse naturale: peste, ulei de ficat de peste, lactate.
Proprietati: favorizeaza absorbtia calciului si fosforului in organism, e necesara pentru o buna sanatate a oaselor si dintilor.
Toxicitate: nu depasiti 50 mg/zi.

Vitamina E
Surse naturale: cereale, soia, varza, legume verzi, rosii, uleiuri vegetale.
Proprietati: protejaza tesuturile contra imbatranirii si a poluarii.
Toxicitate: nicio toxicitate cunoscuta.

Calciul
Surse naturale: lactate, legume verzi
Proprietati: intareste oasele si dintii, este esential pentru buna functionare a sistemului nervos si cardio-vascular, asociat cu magneziul faciliteaza somnul.
Toxicitate: nu depasiti 2000 mg/zi.

Fierul
Surse naturale: cereale integrale, cacao, ficat, uleiuri, pere, piersici, cartofi, varza.
Proprietati: intareste rezistenta la imbolnaviri, combate oboseala, previne si vindeca anemia.
Toxicitate: organismul elimina greu fierul, iar surplusul de fier poate duce la ciroza, diabet sau sterilitate.

Magneziul
Surse naturale: ciocolata, fasole uscata, fructe uscate, nuci, alune.
Proprietati: amelioreaza echilibrul psihic si emotional, amelioreaza digestia.
Toxicitate: nu depasiti 1000 mg/zi pe perioada lunga. Contraindicat in caz de insuficienta renala.

Zincul
Surse naturale: fructe de mare, carne, galbenus de ou, drojdie de bere, fasole.
Proprietati: previne si vindeca problemele de prostata si de fertilitate masculina, stimuleaza imunitatea, combate alergiile, previne acneea.
Toxicitate: nu depasiti 150 mg/zi.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!