Skip to article

Zaharul - mai periculos decat grasimile

Zaharul - mai periculos decat grasimile
Pozitia eronata a expertilor
Aceasta pozitie a oamenilor de stiinta decurge din rezultatul cercetarilor lor, care indica grasimile, in special cele animale, ca fiind marele responsabil pentru numeroase probleme de sanatate, printre care si bolile cardiovasculare. Dar, cum sursele noastre de proteine sunt adesea la fel de bogate in grasimi (de exemplu carnea de vita), nu a trebuit mult pana sa ajunga la aceasta concluzie si sa recomande reducerea consumului de carne. Cum totusi trebuie sa se manance ceva, s-a propus cresterea ingestiei de hidrati de carbon care, odata digerati, sunt zahar in sange.

Adevaratul vinovat: hiperinsulimenia
Un numar foarte mare de oameni care urmeaza un regim bogat in hidrati de carbon, sufera adesea de foame la doar cateva ore dupa ce au mancat; acestor persoane le lipseste energia si reusesc cu greu sa slabeasca si sa isi mentina greutatea. Ultimele cercetari ne-au permis sa identificam un surplus de insulina ineficienta in sange: aceasta ar fi marele responsabil pentru supragreutate. Un studiu american confirma aceasta observatie. Consumul de hidrati de carbon la subiecti sanatosi din parinti diabetici stimuleaza in mod acut producerea de insulina, care, la randul ei, deschide apetitul (mecanism inca necunoscut, nelegat necesar de hipoglicemie) si ingrasa.

Nu este o problema de vointa
Stim ca pentru diminuarea apetitului si crearea unui efect de satietate pentru minimum 4 ore, proteinele sunt cele mai eficiente. Daca suferiti de exces de greutate, de pofta brusca si violenta de zahar, de oboseala si de schimbari de dispozitie inexplicabile, sau daca aveti antecedente familiale de diabet, trebuie categoric sa evitati zaharurile rafinate, sa repartizati hidratii de carbon in mai multe portii mici si sa ii consumati cu o sursa de proteine. Nu vointa este de vina, ci este o problema de metabolism.

Sfaturi pentru o hranire corecta
Luati cel putin 3 mese pe zi, la un interval de maximum 4 ore.

Includeti la fiecare masa o sursa de proteine (carne foarte slaba, peste, carne de pasare fara piele, albus de ou, produse lactate fara grasime, leguminoase sau suplimente proteinice).

Evitati sistematic toate zaharurile rafinate.

Fiti atenti la alti hidrati de carbon (de exemplu: paine, paste fainoase, fructe): consumati-i in cantitati mici si, de preferinta, in acelasi timp cu o sursa de proteine.

Consumati cat mai multe fibre alimentare. Exista doua feluri de fibre alimentare: solubile si insolubile. Fibrele solubile, associate cu un regim sarac in grasimi, ajuta in mod deosebit la diminuarea procentului de colesterol sangvin la persoanele care sufera de hipercolesterolemie si la diminuarea procentului de zahar din sange. Orzul, grepfrut-ul, anghinarea si taratele de ovaz sunt surse bune, ca si laxativele pe baza de psyllium (Metamucil), fructele, legumele si leguminoasele.

Noile recomandari
Faceti mai multa miscare
Este extreme de important sa se faca un minimum de exercitiu. Stim astazi ca practicarea unei activitati fizice, chiar lejere, ajuta la prevenirea rezistentei la insulina si la hiperinsulimenie, responsabila pentru maladiile zise de civilizatie.

Mersul pe jos este pentru cei mai multi dintre noi, activitatea cea mai usoara si mai potrivita. Cateva minute pe zi sau la doua zile pot reprezenta un inceput. Cresteti cu cate 5 minute fiecare sedinta, la fiecare doua saptamani, pana cand veti ajunge sa mergeti pe jos 45 de minute pe zi, cinci zile pe saptamana, la o viteza care sa va provoace o respiratie usoara.

Inlocuiti grasimile saturate
Studii recente au aratat ca grasimile saturate stimuleaza secretia de insulina care, la randul ei duce la cresterea colesterolului in sange si la formarea placilor ateromatoase in artere. Este deci important sa inlocuim grasimile saturate, care sunt mai ales de origine animala - de exemplu, carnea rosie, mezelurile, pielea de pasare, produsele lactate nedegresate, materiile grase (unt, maioneza, vinegrete) - cu grasimi mono si polisaturate, de origine vegetala.

Evitati sa consumati acizi grasi trans care sunt adesea continuti in margarinele obtinute din ulei vegetal hidrogenat. Aceste grasimi favorizeaza ingrosarea arterelor.

Uleiurile de canola, de sofranel, de porumb, de susan, de soia, de floarea-soarelui, de in si masline sunt execelente. Totusi, fiti atenti la cantitati, deoarece toate aceste uleiuri contin tot atatea calorii ca si celelalte grasimi, adica 45 de calorii la 5 ml. Pestele este recomandat deoarece protejeaza contra bolilor cardiovasculare.

Evitati glucidele cu absorbtie rapida
Producatorii au modificat alimentele prin tot felul de tehnici printer care rafinarea, astfel incat a crescut concentratia de glucide cu absorbtie rapida rapida si s-au redus, pana la eliminare, fibrele, vitaminele si sarurile minerale naturale.

Evitati zaharul rafinat, dulciurile, bauturile gazoase si prajiturile. Fiti atenti la tipurile de glucide pe care le consumati. Alegeti-le pe cele care sunt absorbite mai lent. Painea alba, orezul alb, cartofii si pastele fainoase sunt glucide cu absorbtie rapida, care stimuleaza insulina si care trebuie consummate cu mare moderatie.

Alegeti intotdeauna alimente bogate in fibre, cat mai putin rafinate posibil. Consumati intotdeuna zaharurile cu absorbtie rapida associate cu o sursa de proteine sau la sfarsitul mesei. Absorbtia lor va fi mult incetinita, minimizand astfel secretia de insulina.

Consumati o sursa de proteine la 4 ore
Proteinele, care sunt hrana cea mai eficienta pentru crearea satietatii, taie apetitul la majoritatea oamenilor pentru o perioada de cel putin 4 ore. In plus, ele stimuleaza foarte putin secretia de insulina. Studiile au aratat ca, atunci cand mancam proteine, apetitul se diminueaza spontan, ceea ce face sa consumam mai putine calorii. Cele mai bune surse de proteine sunt pestele, leguminoasele si carnea alba, slaba.

Pentru majoritatea femeilor este suficient sa manance echivalentul a 120 grame carne cruda la o masa. Produsele lactate degresate sunt, de asemenea, o sursa bune de proteine. Mai multe despre acest subiect in cartea Noua revolutie dietetica .

Articole recomandate

Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile
Ouale sunt alimente extrem de sanatoase. Au un continut ridicat de proteine, dar si de vitamine, fier, acid folic si multe minerale. Avantajul lor este ca pot frani fara sa determine luarea in greutate. Un ou contine 60-70 calorii, avand aceleasi proprietati nutritive ca pestele, carnea, nucile si
In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne
Colaceii! O, cat de inestetici sunt si cat de mult ne deranjeaza atunci cand isi fac aparitia in jurul taliei! Dincolo de faptul ca sunt destul de dizgratiosi, reprezinta si un pericol pentru sanatatea noastra. Apare atunci cand duci un stil de viata sedentar si nu ai o alimentatie sanatoasa,
A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete! A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete!
In urma cu patru ani, Diane Naylor, acum in varsta de 63 de ani si pensionara, s-a mutat in Oakhurst, California. Atunci si-a dat seama ca trebuie sa-si schimbe viata. Cantarea 180 de kilograme, scrie today.com, si nu putea iesi din casa. A reusit insa ceea ce putini pot. „Ma simteam
Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana
Cum vine toamna si incepem sa purtam haine mai groase, cum trupul incepe sa capete proportii. Ne relaxam si ne uitam mai putin in oglinda, pana la un moment dat cand ne dam seama ca nu mai incapem in haine. Este momentul pentru o dieta rapida, care sa ne intoarca din nou la greutatea ideala. Vorbim
Dieta-fulger cu un singur ingredient: Scapi de 5 kilograme in 3 zile Dieta-fulger cu un singur ingredient: Scapi de 5 kilograme in 3 zile
Vrei sa scapi cat mai repede de kilogramele in plus? Un suc dintr-un singur ingrediente te va ajuta sa iti recapetie usor silueta. Acesta se prepara din patrunjel si ajuta la elminarea apei si a toxinei din organism. Este o sursă bogată de vitamine și minerale, ajută în
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!