Skip to article

Dansul - pasiune si sanatate

Dansul - pasiune si sanatate
Una dintre cele mai usoare si placute metode de a va simti bine si de a va mentine in forma este, fara doar si poate, dansul. Cu siguranta, filme ca Dirty Dancing sau mai recentul Shall We Dance v-au facut sa va ganditi cum ar fi sa plutiti pe ringul de dans si sa simtiti ritmul muzicii in sange, precum protagonstii.

Nu se cunoaste momentul in care oamenii au inceput pentru prima data sa danseze, dar, fiind o activitate spontana, aproape universala si strans legata de alte aspecte ale culturii, este posibil ca dansul sa se fi dezvoltat odata cu specia umana. Dansul poate avea caracter ritualic, de arta sau de divertisment. Acest limbaj al trupului spune o poveste, serveste in scopuri religioase, este liant social sau, pur si simplu, o activitate placuta. Prin dans, ne dezvaluim emotiile, starile sufletesti si ideile. In plus, este o metoda excelenta de relaxare.

Dansul - pasiune si sanatate

O alta veste buna este aceea ca lectiile de dans pot incepe la orice varsta, iar profesionistii ne asigura ca nimeni nu are doua picioare stangi. Daca va este teama sa nu va faceti de ras, stati linistiti! Exista cursuri speciale pentru incepatori si, in plus, toata lumea se afla acolo pentru divertisment, pentru a inlatura monotonia, ca sa lege noi prietenii, sa se mentina in forma si nici de cum pentru competitie.

Si, pentru ca tot vorbeam de forma fizica, trebuie sa stiti ca, efectuat cu regularitate, dansul imbunatateste mobilitatea articulatiilor si a musculaturii precum si elasticitatea si flexibilitatea intregului corp. Mai mult decat atat, va ajuta sa slabiti deoarece, in 30 de minute, organismul arde intre 150 si 250 de calorii, in functie de ritmurile alese. Cel mai solicitant si, prin urmare, cel mai eficient, este striptease-ul, dar acesta nu prea se invata la scolile de dans.

Cele mai populare dansuri sunt, pe de o parte, cele standard: vals lent, vals vienez, tango, quick-step, slow-fox, iar pe de alta parte, dansurile latino-americane: samba, merengue, cha-cha-cha, rumba, salsa, passo-doble, jive. In general, cursurile se desfasoara pe module de 2-3 luni, fiecare sedinta avand o durata de aproximativ o ora si jumatate. Special gandite pentru oamenii activi, lectiile de dans incep, in cursul saptamanii, dupa ora 18, asa incat lipsa timplului nu mai este o scuza.

Oricare ar fi tipul de dans pentru care optati, rezultatele fizice si psihice nu vor intarzia sa apara: scapati de stress, va tonifiati musculatura, capatati incredere in propriile fortele si deveniti mai pasionali.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!