Skip to article

Fitness corect pentru conformatia ta

Fitness corect pentru conformatia ta
Conformatia ta este determinata la nastere. Chiar daca iti poti schimba compozitia corpului (cantitatea de grasime si masa musculara) cu exercitii si dieta, structura ta de baza va ramane mereu la fel.

Asta poate parea ca o veste proasta. Totusi, este o alinare de la presiune si la nesfarsitul incercat de a capata un corp la care nu ai cum ajungi. Exista trei tipuri de conformatii: ectomorful, endomorful si mezomorful. Oricare ar fi tipul, urmareste un antrenament pentru tipul tau de conformatie.

Ectomorful

Este lung, slab si muschiulos si ingust. In general au structura oaselor delicate si umerii si soldurile au aproximativ aceeasi latime. Alergatorii pe distante lungi, balerinele si jucatorii de baschet sunt de obicei ectomorfi.

Strategia antrenamentului cu greutati: fa 2-4 seturi de exercitii cu greutatile pentru fiecare zona a corpului. Foloseste o greutate de la moderat la greu pe care o poti ridica fara prea mare efort pentru 6-10 repetari. Imparte partile corpului pe care le lucrezi pe zile.

Strategia antrenamentului cardio: include exercitii cardio de 3-5 ori pe saptamana a cate 20-40 de minute fiecare sesiune de la moderat la intens.

Endomorful

Fitness corect pentru conformatia ta

Este moale, curbat si are de obicei forma unei pere asta insemnand ca soldurile sale sunt mai mari decat umerii. Are tendinta sa retina mai multa grasime decat alte conformatii.

Strategia antrenamentului cu greutati: scapa de curburi adaugand masa musculara. Fa un antrenament cu greutati de 3 ori pe saptamana care consta din 2 seturi de exercitii pentru fiecare zona a corpului in parte. Fa 10-15 repetari pe set de la moderat la usor. Ca sa-ti echilibrezi conformatia, poti dubla exercitiile in partea de sus a corpului.

Strategia antrenamentului cardio: fa 30-60 de minute de cardio de 3-6 ori pe saptamana pentru a arde grasimea si caloriile. Nivelul trebuie sa fie moderat.

Mezomorful

Are oase mari si au tendinte de a dezvolta masa musculara foarte usor. Umerii sai sunt de obicei mai mari decat soldurile. Se regasesc printre jucatorii de tenis si de fotbal.

Strategia antrenamentului cu greutati: fa exercitii cu greutatile de la usor la moderat de 2-3 ori pe saptamana. 2 seturi de 12-15 repetari folosind greutati de la usoare la moderate pentru fiecare grupa principala de muschi. Poti incerca sa treci de la exercitiu la altul rapid, fara a-ti lua pauza.

Strategia antrenamentului cardio: 3-5 exercitii cardio pe saptmana de la moderat la rapid a cate 30-45 de minute pe sesiune.

Nu uita sa-ti evaluezi conformatia corect si sa faci exercitiile corecte, adaptate in functie de comformatia ta. Nu te compara cu nimeni altcineva, nici macar cu o versiune mai veche a ta.

Articole recomandate

Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile
Ouale sunt alimente extrem de sanatoase. Au un continut ridicat de proteine, dar si de vitamine, fier, acid folic si multe minerale. Avantajul lor este ca pot frani fara sa determine luarea in greutate. Un ou contine 60-70 calorii, avand aceleasi proprietati nutritive ca pestele, carnea, nucile si
In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne
Colaceii! O, cat de inestetici sunt si cat de mult ne deranjeaza atunci cand isi fac aparitia in jurul taliei! Dincolo de faptul ca sunt destul de dizgratiosi, reprezinta si un pericol pentru sanatatea noastra. Apare atunci cand duci un stil de viata sedentar si nu ai o alimentatie sanatoasa,
A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete! A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete!
In urma cu patru ani, Diane Naylor, acum in varsta de 63 de ani si pensionara, s-a mutat in Oakhurst, California. Atunci si-a dat seama ca trebuie sa-si schimbe viata. Cantarea 180 de kilograme, scrie today.com, si nu putea iesi din casa. A reusit insa ceea ce putini pot. „Ma simteam
Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana
Cum vine toamna si incepem sa purtam haine mai groase, cum trupul incepe sa capete proportii. Ne relaxam si ne uitam mai putin in oglinda, pana la un moment dat cand ne dam seama ca nu mai incapem in haine. Este momentul pentru o dieta rapida, care sa ne intoarca din nou la greutatea ideala. Vorbim
Dieta-fulger cu un singur ingredient: Scapi de 5 kilograme in 3 zile Dieta-fulger cu un singur ingredient: Scapi de 5 kilograme in 3 zile
Vrei sa scapi cat mai repede de kilogramele in plus? Un suc dintr-un singur ingrediente te va ajuta sa iti recapetie usor silueta. Acesta se prepara din patrunjel si ajuta la elminarea apei si a toxinei din organism. Este o sursă bogată de vitamine și minerale, ajută în
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!