Skip to article

Fitness-ul si efectele lui

Fitness-ul si efectele lui
Efectele favorabile asupra sanatatii, individului si colectivitatii ale sportului si in general ale activitatii omului sunt deja cunoscute dar si dovedite stiintific cand numeroase studii descriu mecanismele prin care exercitiul fizic influenteaza functiile si sistemele organismului uman.

"Cartea europeana a sportului", in articolul 2, defineste sportul ca fiind "totalitatea formelor de activitate fizica ce urmareste:
-exprimarea sau imbunatatirea conditiei fizice (fitness-ul) si a starii mentale de bine;
-formarea de relatii sociale;
-obtinerea de rezultate sportive in competitii de diverse nivele".

Activitatea fizica practicata regulat determina mentinerea sau imbunatatirea structurii diverselor tesuturi si organe (muschi, tendoane, inima etc.), amelioreaza functiile si contracareaza deteriorarile ce apar din cauza inactivitatii (sedentarismului) si inaintarii in varsta. Acesta este motivul pentru care in S.U.A., termenul fitness definiste conditia fizica, iar cel de "health" sanatatea, cei doi fiind cvasi-similari.

Cand se vorbeste de efectele sanogetice ale fitness-ului se face referire atat la modificarile pozitive din sfera psihica, cat si la influentele evidente si benefice asupra unor boli dintre cele mai cunoscute afectiuni lombare (discopatiile) sau endocrine si, mai ales, bolile cardiovasculare. In practica, pentru ca raspunde cel mai bine la actiunea efortului fizic, cardiopatia ischemica, trebuie sa constituie principalul obiectiv al oricarui program de miscare, indiferent de varsta, sex si indiferent daca activitatea fizica se practica individual sau sub supraveghere specializata.

Efecte benefice asupra:
-Sistemului cardiovascular: creste cantitatea de sange pe care o poate impinge inima; se mareste cantitatea de sange existent in vase; sangele devine mai fluid si circula mai usor prin artere si vene (ajuta la arteroscleroza, cardiopatie ischemica, hipertensiune arteriala).

-Sistemului pulmonar: plamanul devina capabil sa ventileze o cantitate mai mare de aer pe minut (ajuta la bolile pulmonare cronice).

-Muschiului scheletic: creste forta, rezistenta si puterea; musculatura "se topeste" in ritm mai lent, o data cu inaintarea in varsta (ajuta la lombopatii, fracturile care se produc prin cadere, la batrani);

-Tesutului adipos: scade masa totala de grasime din curul viscerelor (ajuta la obezitate);

-Metabolismului glucidelor: creste capacitatea muschiului de a extrage (prelua) glucoza din sange (ajuta la diabet);

-Metabolismului grasimilor: creste capacitatea muschiului de a prelua grasimile din sange si de a le utiliza pentru procurarea de energie (ajuta la arteroscleroza);

-Functiei de aparare a organismului (imunitatea): se imbunatateste capacitatea sistemului imunitar de a raspunde la o agresiune microbiana (infectii);

-Proceselor digestive: se imbunatateste tranzitul intestinal, inlaturandu-se constipatia (ajuta la cancerul de colon);

- Sistemului nervos: se imbunatateste viteza de reactie si promptitudinea raspunsurilor la diversi stimuli (ajuta la fracturile produse prin caderea persoanelor varstnice);

-Functiilor cognitive: se imbunatateste viteza de reactie si promptitudinea raspunsurilor la diversi stimuli (fracturile produse prin caderea persoanelor varstnice);

-Comportamentului psiho-social: se amelioreaza imaginea despre propria persoana, eficacitatea profesionala, comportamentul familial, si se instaureaza "starea de bine" si bucuria de a trai (depresie si anxietate);

Fitness-ul nu este una si aceeasi cu culturismul! Multe persoane intra in sala si-mi spun ca un doresc sa aiba muschi mari precum cei ai culturistilor. Niciodata un se va intampla asa. Se folosesc exercitiile comune cu culturismul dar difera intensitatea si volumul, cu care se lucreaza. Fitness-ul inseamna conditie fizica si cuprinde: mers, alergare, pedalare, streching, exercitii la diferite aparate, metode de relaxare si intinderi, toate efectuate sub indrumarea unui profesor de sport.
Nu te lasa fortat peste limitele tale fiziologice. Asculta-ti organismul! Acesta este sfatul meu pentru cei ce vor incepe fitness-ul sau aerobicul.

Articole recomandate

Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile
Ouale sunt alimente extrem de sanatoase. Au un continut ridicat de proteine, dar si de vitamine, fier, acid folic si multe minerale. Avantajul lor este ca pot frani fara sa determine luarea in greutate. Un ou contine 60-70 calorii, avand aceleasi proprietati nutritive ca pestele, carnea, nucile si
In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne In 4 zile topesti grasimea de pe abdomen. Amestecul care face furori printre doamne
Colaceii! O, cat de inestetici sunt si cat de mult ne deranjeaza atunci cand isi fac aparitia in jurul taliei! Dincolo de faptul ca sunt destul de dizgratiosi, reprezinta si un pericol pentru sanatatea noastra. Apare atunci cand duci un stil de viata sedentar si nu ai o alimentatie sanatoasa,
A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete! A slabit 110 kilograme, iar acum e trasa prin inel. Iata-i micile secrete!
In urma cu patru ani, Diane Naylor, acum in varsta de 63 de ani si pensionara, s-a mutat in Oakhurst, California. Atunci si-a dat seama ca trebuie sa-si schimbe viata. Cantarea 180 de kilograme, scrie today.com, si nu putea iesi din casa. A reusit insa ceea ce putini pot. „Ma simteam
Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana Dieta super rapida de toamna. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana
Cum vine toamna si incepem sa purtam haine mai groase, cum trupul incepe sa capete proportii. Ne relaxam si ne uitam mai putin in oglinda, pana la un moment dat cand ne dam seama ca nu mai incapem in haine. Este momentul pentru o dieta rapida, care sa ne intoarca din nou la greutatea ideala. Vorbim
Dieta-fulger cu un singur ingredient: Scapi de 5 kilograme in 3 zile Dieta-fulger cu un singur ingredient: Scapi de 5 kilograme in 3 zile
Vrei sa scapi cat mai repede de kilogramele in plus? Un suc dintr-un singur ingrediente te va ajuta sa iti recapetie usor silueta. Acesta se prepara din patrunjel si ajuta la elminarea apei si a toxinei din organism. Este o sursă bogată de vitamine și minerale, ajută în
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!