Fitness-ul si efectele lui

Fitness-ul si efectele lui
Efectele favorabile asupra sanatatii, individului si colectivitatii ale sportului si in general ale activitatii omului sunt deja cunoscute dar si dovedite stiintific cand numeroase studii descriu mecanismele prin care exercitiul fizic influenteaza functiile si sistemele organismului uman.

"Cartea europeana a sportului", in articolul 2, defineste sportul ca fiind "totalitatea formelor de activitate fizica ce urmareste:
-exprimarea sau imbunatatirea conditiei fizice (fitness-ul) si a starii mentale de bine;
-formarea de relatii sociale;
-obtinerea de rezultate sportive in competitii de diverse nivele".

Activitatea fizica practicata regulat determina mentinerea sau imbunatatirea structurii diverselor tesuturi si organe (muschi, tendoane, inima etc.), amelioreaza functiile si contracareaza deteriorarile ce apar din cauza inactivitatii (sedentarismului) si inaintarii in varsta. Acesta este motivul pentru care in S.U.A., termenul fitness definiste conditia fizica, iar cel de "health" sanatatea, cei doi fiind cvasi-similari.

Cand se vorbeste de efectele sanogetice ale fitness-ului se face referire atat la modificarile pozitive din sfera psihica, cat si la influentele evidente si benefice asupra unor boli dintre cele mai cunoscute afectiuni lombare (discopatiile) sau endocrine si, mai ales, bolile cardiovasculare. In practica, pentru ca raspunde cel mai bine la actiunea efortului fizic, cardiopatia ischemica, trebuie sa constituie principalul obiectiv al oricarui program de miscare, indiferent de varsta, sex si indiferent daca activitatea fizica se practica individual sau sub supraveghere specializata.

Efecte benefice asupra:
-Sistemului cardiovascular: creste cantitatea de sange pe care o poate impinge inima; se mareste cantitatea de sange existent in vase; sangele devine mai fluid si circula mai usor prin artere si vene (ajuta la arteroscleroza, cardiopatie ischemica, hipertensiune arteriala).

-Sistemului pulmonar: plamanul devina capabil sa ventileze o cantitate mai mare de aer pe minut (ajuta la bolile pulmonare cronice).

-Muschiului scheletic: creste forta, rezistenta si puterea; musculatura "se topeste" in ritm mai lent, o data cu inaintarea in varsta (ajuta la lombopatii, fracturile care se produc prin cadere, la batrani);

-Tesutului adipos: scade masa totala de grasime din curul viscerelor (ajuta la obezitate);
-Metabolismului glucidelor: creste capacitatea muschiului de a extrage (prelua) glucoza din sange (ajuta la diabet);

-Metabolismului grasimilor: creste capacitatea muschiului de a prelua grasimile din sange si de a le utiliza pentru procurarea de energie (ajuta la arteroscleroza);

-Functiei de aparare a organismului (imunitatea): se imbunatateste capacitatea sistemului imunitar de a raspunde la o agresiune microbiana (infectii);

-Proceselor digestive: se imbunatateste tranzitul intestinal, inlaturandu-se constipatia (ajuta la cancerul de colon);

- Sistemului nervos: se imbunatateste viteza de reactie si promptitudinea raspunsurilor la diversi stimuli (ajuta la fracturile produse prin caderea persoanelor varstnice);

-Functiilor cognitive: se imbunatateste viteza de reactie si promptitudinea raspunsurilor la diversi stimuli (fracturile produse prin caderea persoanelor varstnice);

-Comportamentului psiho-social: se amelioreaza imaginea despre propria persoana, eficacitatea profesionala, comportamentul familial, si se instaureaza "starea de bine" si bucuria de a trai (depresie si anxietate);

Fitness-ul nu este una si aceeasi cu culturismul! Multe persoane intra in sala si-mi spun ca un doresc sa aiba muschi mari precum cei ai culturistilor. Niciodata un se va intampla asa. Se folosesc exercitiile comune cu culturismul dar difera intensitatea si volumul, cu care se lucreaza. Fitness-ul inseamna conditie fizica si cuprinde: mers, alergare, pedalare, streching, exercitii la diferite aparate, metode de relaxare si intinderi, toate efectuate sub indrumarea unui profesor de sport.
Nu te lasa fortat peste limitele tale fiziologice. Asculta-ti organismul! Acesta este sfatul meu pentru cei ce vor incepe fitness-ul sau aerobicul.

Articole recomandate

Siropul care te scapa de burta. In doua zile topeste grasimea! Siropul care te scapa de burta. In doua zile topeste grasimea!
Vrei sa scapi cat mai repede de burta inestetica? Uita de infometarea sau alte diete severe, care nu fac decat sa iti afecteze sanatatea. Iata mai jos un sirop natural, pe care il prepari acasa si are efect super rapid. Ingrediente:3 lamai 3 linguri de miere 125 de grame de hrean Pune hreanul
Sucul care te slabeste fulger. Scapi de 9 kilograme in doar 7 zile! Sucul care te slabeste fulger. Scapi de 9 kilograme in doar 7 zile!
Apropierea concediului si gandul ca va trebui sa iti faci aparitia la plaja in costum de baie s-ar putea sa te sperie putin. Ca sa venim in intampinarea dorintei tale de a slabi mult si rapid, iti oferim in continuare reteta unei bauturi nemaipomenite, care are rolul sa topeasca grasimile intr-un
Cea mai puternica dieta de slabire: Sucul care te scapa de burta in somn! Cea mai puternica dieta de slabire: Sucul care te scapa de burta in somn!
De cateva zile, pe internet, circula cea mai puternica dieta de slabire. Aceasta consta intr-un suc natural, pe care il prepari chiar la tine acasa. Costa foarte putin, insa are efecte spectaculoase. Iata care sunt ingredientele necesare pentru sucul ce arde grasimea abdominala: - jumatate de pahar
Cea mai puternica dieta de slabire. Topesti intr-o saptamana 10 kilograme! Cea mai puternica dieta de slabire. Topesti intr-o saptamana 10 kilograme!
Vrei sa scapi de kilogramele in plus si sa ai intr-un timp record o silueta de invidiat? Iata mai jos o dieta super rapida, care te va ajuta sa scapi pana la 10 kilograme. Atentie insa! Aceasta cura de slabire este foarte restrictiva! Asadar, daca ai probleme mari de sanatate nu o incerca! –
Cel mai puternic ceai de slabit. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana Cel mai puternic ceai de slabit. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana
Cautam cele mai eficiente metode de a slabi si ajungem de cele mai multe ori sa facem cea mai neinspirata alegere, crezand ca daca o dieta anume a functionat in cazul unei prietene va da rezultate si pentru noi. Nutritionistii sunt de parere ca fiecare dintre noi slabim in felul propriu.Pastilele
Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile
Ouale sunt alimente extrem de sanatoase. Au un continut ridicat de proteine, dar si de vitamine, fier, acid folic si multe minerale. Avantajul lor este ca pot frani fara sa determine luarea in greutate. Un ou contine 60-70 calorii, avand aceleasi proprietati nutritive ca pestele, carnea, nucile si
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»