Skip to article

Acizii omega 3 si dieta

Acizii omega 3 si dieta
Pe langa rezultate, o dieta trebuie sa asigure si maxima siguranta din punctul de vedere al posibilelor efecte negative asupra starii de sanatate. Pune intotdeauna in balanta pierderea kilogramelor in plus si pierderea sanatatii tale. Oare ce conteaza mai mult?

Pentru femeia zilelor noastre trebuie sa primeze dieta - stil de viata, in detrimentul dietelor de infometare, ale carei principii sa respecte bazele unei nutritii sanatoase, si sa asigure functionarea optima a organismului, pe langa, bineinteles, efectul de scadere in greutate.

Acizii omega 3 si dietaUnul dintre cele mai sanatoase elemente pentru organism sunt acizii grasi omega 3 , asupra carora s-au facut nenumarate studii in ultima vreme. Fac parte din categoria grasimilor, intr-adevar, si cu toate acestea nu sunt deloc daunatori organismului, ba, dimpotriva, ii aduc acestuia beneficii insemnate.

Se stie ca grasimile sunt de mai multe categorii si anume:

grasimi saturate;
grasimi mono-saturate;
grasimi poli-saturate.


Daca cele din prima categorie - cele de provenienta animala - au si efecte nocive ale organsimului, cele din urmatoarele doua categorii - uleiurile vegetale, facand parte din cadrul grasimilor mono-saturate , si acizii grasi omega 3 , din cea de-a treia categorie, sunt un factor de sanatate important.

Avantajele consumului de acizi grasi omega 3

In ceea ce priveste dieta ta, avantajele oferite de consumul de acizi grasi omega 3, chiar daca sunt indirecte, nu sunt de neglijat, si au efecte foarte vizibile mai ales pe termen lung:

reducerea colesterolului din sange;
imbunatatirea metabolismului glucozei si insulinei, impiedicand transformarea acestora in depozite de grasimi;
cresterea ratei de ardere a grasimilor;
efecte pozitive asupra starii de spirit, fiind un adjuvant de exceptie in tratamentul depresiei si al starilor de anxietate ce pot aparea pe parcursul unui regim de slabire.

Surse de acizi grasi omega 3:

pestele oceanic: somonul, codul, tonul;
soia;
oleaginoasele: nuci, seminte;
legume verzi: spanac, broccoli.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!