Skip to article

Alimentatia de baza in obezitate

Alimentatia de baza in obezitate
Excesul ponderal este una dintre problemele acute cu care se confrunta o mare parte din populatia globului la ora actuala. In afara de un regim adecvat, trebuie sa stii ca exista anumite alimente "permise" ce intra in componenta oricarui regim de slabire si pe care le poti consuma, in cantitati stabilite, cu incredere:

Carne si peste: carne slaba de vaca, vitel, pasare, fripta la gratar ori fiarta; sunca slaba; mancaruri cu carne si legume, sarace in grasimi si glucide; peste slab (salau, stiuca, lin, biban, pastrav);

Lactate: branza de vaci, telemea de vaca nesarata, urda, cas, iaurt slab, lapte degresat, kefir;

Oua: maxim 2 oua pe saptamana, de preferat in zilele in care nu se consuma carne; numai fierte sau ochiuri romanesti in apa;

Alimentatia de baza in obezitate
Legume: varza alba si rosie, castraveti, rosii, andive, ridichii, salata verde, ardei gras, sparanghel, varza de Bruxelles, fasole verde; de preferat ca legumele sa fie consumate in stare naturala sub forma de salate fara adaosuri de sosuri sau maioneza; sunt permise dressing-uri formate din doua lingurite de ulei de masline, otet de mere, iaurt sau branza slaba de vaci si oricate condimente;


Paine: doar paine intermediara, de secara sau graham, maxim 120 grame, echivalentul a 3 chifle de 40 - 50 grame;

Supe: de legume, de fulgi de ovaz sau de grau, borsuri de legume;

Condimente: plante aromate, care sa compenseze lipsa sarii (foi de dafin, cimbru, piper, chimen, tarhon, leustean, marar si patrunjel verde);

Bauturi: ceaiuri de plante neindulcite, ceai de macese, ceai de coji de mar, cafea neindulcita in cantitati moderate, sucuri de fructe cu un continut scazut de zaharuri, limonada indulcita cu miere;

Deserturi : de preferat desertul sa fie alcatuit exclusiv din fructe proaspete, sarace in glucide si calorii - mere verzi, portocale, mandarine, cirese, capsuni, inghetata de fructe cu un continut mic de grasimi, iaurt cu fructe preparat in casa;

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!