Skip to article

Alimentele light - cat de bune sunt pentru slabire si sanatate?

Alimentele light - cat de bune sunt pentru slabire si sanatate?
Exista doua tipuri de alimente light: cele in care zaharul a fost inlocuit cu un indulcitor de sinteza si cele cu continut redus de grasimi (adesea inlocuita cu apa).

Aspartamul - o solutie pentru amatorii de dulce?

Placerea pentru gustul dulce este innascuta. Se poate trai fara zaharuri rapide (bomboane, zahar alb, miere, ciocolata), dar atractia pe care o resimtim pentru ele este atat de puterncia, incat unii dintre noi nu concep sa renunte la gustul dulce. Acestora le sunt indicati indulcitorii de sinteza, si in primul rand aspartamul. Cu o serie de conditii insa:

Nu trebuie sa mancati in plus pentru a compensa ceea ce ati "economisit" punand in cafea un indulcitor de sinteza. Unele persoane mananca doua patratele de ciocolata fiindca si-au indulcit cafeaua cu un inlocuitor de zahar, iar ciocolata contine, pe langa glucide si magneziu, si lipide.

In cazul unei pofte subite de dulciuri , nu are rost sa va aruncati asupra unei bauturi calde sau a unui iaurt indulcit cu aspartam, fiindca secretia de insulina (unul dintre hormonii care stimuleaza foamea) va fi aceeasi cu cea provocata la ingerarea de zahar "adevarat".

Pentru un echilibru alimentar pe termen lung, este preferabil sa va dezobisnuiti treptat de gustul dulce, decat sa folositi din plin indulcitori sintetici.

Produsele degresate

Alimentele light - cat de bune sunt pentru slabire si sanatate?Lactatele degresate si semidegresate: Contin tot atat calciu si proteine cat omologii lor pe baza de lapte integral, dar sunt foarte sarace in lipide si de aceea sunt interesante pentru cei ce doresc sa slabeasca. Alegeti de exemplu un sortiment de branza proaspata, cu 10 % grasime, mult mai placuta la gust decat branza slaba, cu 0% grasime, si care nu va ofera decat 2 grame de lipide la 100 g.

Mezelurile degresate: Au aparut recent pe piata tot felul de mezeluri degresate, dar... grase pentru un regim de slabire. Acestea contin 15 g de lipide la 100 g. Orientati-va mai degraba spre jambon, care prin natura sa este mult mai slab decat celelalte tipuri de mezeluri.

Semipreparatele degresate: Cand cumparati preparate semipreparate, nu va chinuti sa calculati valoarea lor calorica globala, ci mai bine cititi eticheta; continutul in lipide trebuie sa fie redus, nu cel de glucide si proteine.

Sosurile usoare: Sunt preparate pe baza de apa si valoarea lor lipidica este in general redusa. De aceea, sunt indicate in cadrul unui regim de slabire.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!