Cele 10 mituri ale dietei

Cele 10 mituri ale dietei
Mitul 1: Colesterolul este nociv, alimentatia saraca in grasimi, sau chiar fara nici un gram de grasime, este recomandata.
Colesterolul este o substanta grasa produsa de ficat. Avem cu totii nevoie de colesterol in sange pentru ca acesta ajuta la formarea membranelor celulare si la producerea unor hormoni vitali. In plus exista doua tipuri de colesterol: colesterol "bun" si colesterol nociv. Grasimile saturate care se gasesc in alimente precum carne, branza, smantana, unt sau produse de patiserie cresc nivelul de colesterol nociv care fiind in exces se depune pe artere. In schimb colesterolul "bun" il transporta inapoi in ficat pe cel nociv in exces.

Privit din acest punct de vedere, concluzia este ca o dieta lipsita de grasimi nu ajuta organismul (scade nivelul de colesterol "bun" de care este nevoie). De aceea tot ce trebuie facut este renuntarea la grasimile saturate in locul celor nesaturate care se gasesc in uleiul de masline sau fructele de avocado.

Mitul 2: Dietele severe si postul sunt bune pentru pierderea de kilograme.
Pe tremen scurt poate fi adevarat, insa poate avea efecte nedorite asupra nivelului colesterolului. Dietele severe, nu numai ca indeparteaza grasimea dar in acelasi timp scade tonusul tesuturilor, da senzatii de ameteala si slabiciune. Deci, este mult mai indicat un pogram de slabit pe termen lung care sa fie completat si cu un program de exercitii fizice.

Mitul 3: Mancarea consumata seara ingrasa mai mult.
Multe diete recomanda sa nu se mai manance nimic dupa o anumita ora, seara, in ideea ca organismul va stoca mai multa grasime pentru ca nu mai este implicat in nici o activitate. Cu toate acestea, studii recente dovedesc contrariul. Concluzi acestor studii este ca nu alimentele consumate seara reprezinta cauza cresterii in greutate, ci intreaga cantitate de mancare consumata in 24 de ore. Este adevarat ca cei care nu mananca mai nimic in timpul zilei si seara consuma o cantitate importanta de alimente sunt predispusi la ingrasare, insa acest lucru se datoreaza lipsei unui program regulat de mese. Mesele regulate ajuta la reglarea apetitului si in general a consumului de alimente.

Mitul 4: Vegetarienii nu isi pot forma o masa musculara.
Vegetarienii pot fi la fel de musculosi ca si cei care consuma carne, procurandu-si proteinele din produsele vegetale precum soia sau cereale. Este nevoie de proteine pentru a forma masa musculara, insa proteinele in exces pot duce la afectiuni ale rinichilor.
Mitul 5: Un metabolism scazut incetineste pierderea in greutate.
Acesta este mitul cel mai vehiculat printre persoanele supraponderale care incearca sa-si tina greutatea sub control. Studiile au aratat ca metabolismul tinde sa se accelereze odata cu luarea in greutate. Insa motivul pentru care oamenii nu reusesc sa slabeasca este de fapt sedentarismul si nicidecum un metabolismul scazut.

Mitul 6: Alimentele grase determina luarea rapida in greutate.
Chiar daca ne vine greu sa credem, luarea in greutate este un proces lent. Este nevoie sa manaci 3500 de calorii in plus pentru a castiga 0.5 kg (si vice versa pentru a pierde). Daca se pare ca ai luat ceva in greutate dupa o masa copioasa, acest lucru se datoreaza mai mult cantitatii de fluide care oricum se resoarbe. Totul este ca masa copioasa sa ramana doar o exceptie si nu un obicei! Daca se realizeaza un echilibru intre alimentele sanatoase si cele care contin grasimi, combinate cu un stil de viata activ, pe termen lung, greutatea poate fi controlata.

Mitul 7: Laptele degresat are un continut mai scazut de calciu decat cel cu grasime.
De fapt, studiile realizate au demonstrat contrariul: laptele partial sau in totalitate degresat contine o cantitate mai mare de calciu, asta pentru ca acesta se gaseste in partea apoasa nicidecumn in cea grasa. Laptele semidegresat este cea mai buna solutie pentru cei care vor sa-si mentina greutatea, urmarind o alimentatie sanatoasa.

Mitul 8: Alimentele sarace in grasimi ajuta la pierderea de kilograme.
"Sarac in grasimi" sau "fara grasimi", nu inseamna neaparat si "sarac in calorii" sau "fara calorii". Si in plus, mai conteaza si cantitatea consumata, pentru ca rezultatul este acelasi daca manaci un aliment cu grasimea la jumatate, dar in cantitate dubla!

Mitul 9: Intotdeauna te ingrasi in momentul cand te lasi de fumat.
In momentul cand renunta la fumat, unii oameni se ingrasa, altii slabesc, iar altii raman la aceiasi greutate. Este mult mai sanatos sa fii o persoana supraponderala dar nefumatoare, decat sa nu renunti la fumat doar de teama ca o sa te ingrasi! Multe persoane care renunta la fumat, inlocuiesc tigarile cu mancarea. O alternativa o reprezinta fructele care pot fi gustari foarte sanatoase.

Mitul 10: Bananele ingrasa.
Bananele sunt de fapt alimente cu o cantitate foarte mica de grasimi. Exista jumatate de gram de grasime in 95 de calorii. Mai mult, ele sunt bogate in potasiu si sunt foarte potrivite ca gustari.

Articole recomandate

Siropul care te scapa de burta. In doua zile topeste grasimea! Siropul care te scapa de burta. In doua zile topeste grasimea!
Vrei sa scapi cat mai repede de burta inestetica? Uita de infometarea sau alte diete severe, care nu fac decat sa iti afecteze sanatatea. Iata mai jos un sirop natural, pe care il prepari acasa si are efect super rapid. Ingrediente:3 lamai 3 linguri de miere 125 de grame de hrean Pune hreanul
Sucul care te slabeste fulger. Scapi de 9 kilograme in doar 7 zile! Sucul care te slabeste fulger. Scapi de 9 kilograme in doar 7 zile!
Apropierea concediului si gandul ca va trebui sa iti faci aparitia la plaja in costum de baie s-ar putea sa te sperie putin. Ca sa venim in intampinarea dorintei tale de a slabi mult si rapid, iti oferim in continuare reteta unei bauturi nemaipomenite, care are rolul sa topeasca grasimile intr-un
Cea mai puternica dieta de slabire: Sucul care te scapa de burta in somn! Cea mai puternica dieta de slabire: Sucul care te scapa de burta in somn!
De cateva zile, pe internet, circula cea mai puternica dieta de slabire. Aceasta consta intr-un suc natural, pe care il prepari chiar la tine acasa. Costa foarte putin, insa are efecte spectaculoase. Iata care sunt ingredientele necesare pentru sucul ce arde grasimea abdominala: - jumatate de pahar
Cea mai puternica dieta de slabire. Topesti intr-o saptamana 10 kilograme! Cea mai puternica dieta de slabire. Topesti intr-o saptamana 10 kilograme!
Vrei sa scapi de kilogramele in plus si sa ai intr-un timp record o silueta de invidiat? Iata mai jos o dieta super rapida, care te va ajuta sa scapi pana la 10 kilograme. Atentie insa! Aceasta cura de slabire este foarte restrictiva! Asadar, daca ai probleme mari de sanatate nu o incerca! –
Cel mai puternic ceai de slabit. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana Cel mai puternic ceai de slabit. Dai jos 5 kilograme intr-o saptamana
Cautam cele mai eficiente metode de a slabi si ajungem de cele mai multe ori sa facem cea mai neinspirata alegere, crezand ca daca o dieta anume a functionat in cazul unei prietene va da rezultate si pentru noi. Nutritionistii sunt de parere ca fiecare dintre noi slabim in felul propriu.Pastilele
Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile Dieta cu oua fierte. Dai jos 11 kilograme in doar 14 zile
Ouale sunt alimente extrem de sanatoase. Au un continut ridicat de proteine, dar si de vitamine, fier, acid folic si multe minerale. Avantajul lor este ca pot frani fara sa determine luarea in greutate. Un ou contine 60-70 calorii, avand aceleasi proprietati nutritive ca pestele, carnea, nucile si
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»