Skip to article

Consumul de lichide si dieta

Consumul de lichide si dieta
Aproximativ 40% din apa indispensabila organismului este furnizata din alimentatie, iar restul de 60% trebuie sa provina din lichide ingerate: apa, ceaiuri, supe si ciorbe de legume, suc de fructe, lapte, cafea (in doze limitate)... dar nu si alcool - care este totusi acceptat in cantitati mici: un paharel de vin rosu natural la masa!

Contrar ideilor incetatenite, apa si lichidele nu ajuta la slabire. Unele persoane se straduiesc sa bea 3 sau 4 litri de apa in fiecare zi, ba chiar mai mult. Acest comportament, aflat la limita patologicului, poate provoca tulburari grave, ducand chiar la deces.

Pe de alta parte, persoanele predispuse la celulita difuza si la retentie de apa, risca sa-si agraveze aceste probleme daca beau prea multa apa. In cadrul unui regim de slabire insa, este recomandabil sa beti putin mai multa apa decat in mod obisnuit.

Apa contribuie la hidratarea organismului, dar si la drenarea toxinelor. Trebuie sa stiti ca lipsa unei cantitati suficiente de lichide (minumum 1,5 litri pe zi), incetineste fenomenul de eliminare a deseurilor, indeosebi a ureei si a acidului uric.

7 sfaturi pentru a bea apa inteligent

Dimineata pe stomacul gol, chiar inainte de a va ridica din pat daca este posibil, beti un pahar mare de apa la temperatura camerei, pentru a facilita eliminarea reziduurilor si a favoriza schimburile celulare, care se fac mai usor in pozitie orizontala.

Consumul de lichide si dieta Este indicat sa beti pe parcursul intregii dimineti, reducand ritmul dupa-amiaza.

Beti cantitati mici de lichid: 1/4 litru odata, pentru a evita umflarea stomacului. Nu plecati niciodata de acasa fara a avea la dumneavoastra o sticluta cu apa minerala, chiar si cand va duceti la serviciu, la birou sau dupa cumparaturi.

Evitati consumul prelungit de apa bogata in sodiu, daca alimentatia dumneavoastra contine deja cantitati mari de sare, mai cu seama in ce-a de-a doua jumatate a ciclului hormonal.

Renuntati la apele gazoase daca suferiti de balonari, colita sau flatulenta.

Nu beti prea mult in timpul meselor, pentru a nu dilua bolul alimentar. Beti mai degraba inainte de masa.

Nu beti apa cu gheata, deoarece dauneaza digestiei.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!