Skip to article

Dieta Pritkin

Dieta Pritkin
Este o dieta ale carei principii au fost concretizate in anii 50, de catre Nathan Pritkin. Initial, aceasta dieta a fost indicata pacientilor cu probleme cardiace, continand alimente care asigurau sanatatea inimii.

Ulterior dieta a fost dezvoltata de catre Robert Pritkin, care a transformat-o intr-o adevarata arma impotriva obezitatii. Nu este genul de dieta care sa iti promita pierderea a 10 kilograme in nici 7 zile; este o dieta sanatoasa, preferata si recomandata de specialistii in nutritie.

Dieta Pritkin nu este numai o dieta, ea poate deveni si un mod de alimentatie sanatoasa pe tot parcursul vietii. Vei slabi usor si constant, in timp, fara a-ti supune corpul fluctuatiilor bruste de greutate si efectelor adverse ale acestora: efectul yo-yo , aparitia vergeturilor si a pielii lasate, carentele de vitamine si minerale.

Principiile dietei Pritkin:

Dieta Pritkin are la baza principiile unui stil de viata sanatos, atat in ceea ce priveste alimentatia, cat si in ceea ce priveste activitatea fizica.

Dieta Pritkin In viziunea lui Pritkin, alimentele permise in dieta sunt impartite in 3 categorii: alimente bune, alimente foarte bune si alimente benefice.

Alimentele permise au o "concentratie calorica" scazuta, sunt foarte bogate in vitamine, minerale, fibre si apa: legume si fructe (care se pot consuma la discretie), cereale integrale, fructe si carne slaba.

Sunt interzise alimentele bogate in grasimi si carbohidrati.

Sunt interzise alimentele cu "concentratie calorica" mare: in aceasta categorie sunt incluse in special alimentele foarte prelucrate si rafinate, produsele de patiserie, grasimile, semipreparatele.

Este interzis cu desavarsire consumul de alcool.


Este permisa cafeaua, dar in cantitati foarte reduse, pentru cei care nu pot opta pentru varianta decofeinizata.

Se respecta principiul celor 3 mese importante si a celor doua gustari zilnice, luate la ore fixe.

Dieta Pritkin - un program de viata

Pe langa alimentatie, dieta Pritkin promoveaza importanta activitatii fizice. Este recomandata activitatea fizica timp de minim 30 de minute zilnic, orice tip de miscare fiind binevenita.

Mesele vor fi in cantitati relativ reduse, dar dese ca si frecventa. Pritkin recomanda deasemenea consumul de alimente ce contin carbohidrati benefici inainte depunerii efortului fizic, astfel incat acestia sa iti confere toata energia de care ai nevoie.
Alimentele care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica - cereale integrale (grau, orz, ovaz, mei), legumele si fructele, sucurile naturale din legume si fructe, asigura din plin organismului necesarul de vitamine si minerale.

Dieta Pritkin este, asadar, nu numai o dieta prin care poti slabi usor si sanatos, dar este si un regim de viata ce iti asigura o stare optima de sanatate pana la adanci batraneti.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!