Skip to article

Dieta South Beach - principii de baza

Dieta South Beach - principii de baza
Despre dieta South Beach
Dieta South Beach se bazeaza pe consumul carbohidratilor si grasimilor potrivite. Promisiunea acestei diete este de a oferi un regim de viata echilibrat si sanatos si de a duce la pierderea a 4-7 kilograme in numai doua saptamani. Dieta presupune a manca portii normale de carne, pui, curcan, peste si fructe de mare, legume din plin, oua, branza si nuci. Dieta South Beach implica trei mese echilibrate pe zi si nu implica restrictii cantitative. Se pare ca faima dietei South Beach se datoreaza intr-o mare parte lui Bill Clinton, fan declarat al acestei diete.

Principii de baza
Dieta South Beach nu interzice complet consumul de carbohidrati, asa cum face dieta Atkins spre exemplu. Dieta South Beach include consumul de carbohidrati buni, excluzand consumul de carbohidrati daunatori organismului. Carbohidratii buni sunt cei continuti in legume, fructe si cereale integrale, in timp ce carbohidratii rai sunt cei continuti in cereale rafinate. In principiu, cu cat un aliment este mai rafinat, cu atat este mai daunator. Cu alte cuvinte, nu e bine sa consumi paine alba, biscuiti, fursecuri, zahar - dar este excelent sa mananci paine si paste din faina integrala, orez brun, legume si fructe proaspete.

Dieta South Beach aplica acelasi tratament si grasimilor, impartindu-le in grasimi bune si in grasimi rele. Sunt permise grasimile care nu duc la cresterea colesterolului, fiind interzise celelalte. Exista doua feluri de grasimi: saturate si nesaturate (care la randul lor sunt mononesaturate si polinesaturate). Cele saturate sunt nesanatoase si deci interzise in prima faza a dietei, iar apoi nerecomandate. Cele nesaturate sunt cele recomandate, in special cele mononesaturate.

Cele 3 faze ale dietei
Dieta South Beach este impartita in trei faze, care difera in functie de o serie de alimente care sunt introduse. Astfel, daca in faza I, putem consuma doar carbohidrati provenind din legume, in celelalte doua faze sunt reintroduse in alimentatie o serie de alimente continand carbohidrati. Sa prezentam pe scurt cele 3 faze ale dietei South Beach:

Faza I - Dieta South Beach este destul de restrictiva in faza I. Aceasta faza implica trei mese pe zi si doua eventuale gustari micute. Alimentele permise sunt carnea slaba de pui, peste, vita si porc, legumele, ouale, branza degresata si nucile. Durata fazei este intre 14 si 30 zile, doctorul Agatson garantand pierderea a aproximativ 7 kilograme in acest interval. In aceasta prima faza, dieta South Beach asigura de fapt detoxifierea organismului. Cel mai ciudat in aceasta faza poate parea faptul ca fructele reprezinta alimente interzise.

Faza a II-a - Se reintroduc cateva alimente interzise in prima faza a regimului, cum ar fi fructele. Aceasta faza trebuie tinuta pana cand se duc toate kilogramele in exces. Agatson garanteaza un ritm de pierdere a kilogramelor de 1 kilogram/saptamana. Dieta South Beach reintroduce in faza a II-a consumul de paine si cereale integrale. Sunt reintroduse si fructele.

Faza a III-a - In faza a III-a sunt permise toate grupurile de alimente. Aceasta faza este menita sa constituie un regim de viata. Mesele trebuie sa fie deosebit de regulate si alimentatia moderata. Aceasta este faza mentinerii in greutate. In aceasta faza trebuie sa mentii aceleasi reguli de alimentatie, cu exceptia faptului ca ti se da voie sa trisezi, fara insa a-ti face un obicei din alimentatia nesanatoasa.

Avantaje dieta South Beach
Nu este o dieta saraca nici in grasimi si nici in carbohidrati. Prin urmare, nu este dificil de tinut, iar principiile sale de baza sunt usor de inteles si aplicat. Dieta South Beach exclude infometarea, neproducand deci frustrari inutile sau dezechilibre in organism.

Dezavantaje dieta South Beach
Spre deosebire de dieta Montignac, South Beach nu iti permite sa mananci atat cat vrei. Dieta South Beach nu implica numararea caloriilor, dar implica in schimb faptul ca o masa trebuie sa fie atat cat sa te sature si nimic mai mult.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!