Skip to article

Foamea - dusmanul dietei?

Foamea - dusmanul dietei?
Ei bine, ce-ai zice despre niste sfaturi care pot fi puse in practica oricand, care nu te obliga la nimic si care, in definitiv, te pot ajuta sa fii din nou in forma.

Mancati pe saturate
Este un adevar universal valabil ca trebuie sa mancam pentru a trai, dar nu trebuie nici sa traim doar pentru a manca. Viata, din fericire, are si alte bucurii sa ne ofere si multe modalitati de a ne face fericiti. Inainte de toate, trebuie sa mancam pentru a ne pastra fortele si pentru a ne satisface simturile. NE putem hrani si fara sa ne ingrasam, apreciind in acelasi timp placerile unei mese cu feluri de mancare sanatoase si echilibrate: carne, peste, branza, oua, cereale, iaurturi, legume si fructe. Mancati, deci, pe saturate fara teama de a va ingrasa.

Mancati "cat va este foame", nu "cat va este pofta"
Foamea este o nevoie organica si este usor de inteles ca este, de asemenea, un fenomen primitiv, deoarece si animalelor le este foame. Este definita ca fiind o senzatie negativa, chiar dureroasa, de insatisfactie, ca o necesitate acuta de a te alimenta. Foamea este naturala. Apetitul este o pofta, nu o necesitate, ceva placut, nu penibil. Deseori, apetitul este nevoia unei placeri ce nu e neaparat vitala, dar se exprima prin dorinta de a manca ceva bun, care ne place. Cand mancam si nu ne este foame ce se intampla de fapt? Comportamentul alimentar al fiintei umane ramane un fenomen foarte complex, fiind in legatura cu numerosi factori senzoriali, afectivi, emotionali si sociali, de care trebuie sa se tina seama. Pentru a nu ne ingrasa, ar fi ideal ca apetitul sa se identifice cu foamea.

Evitati hormonul care provoaca foamea
Rupeti eternul cerc vicios si nu va va mai fi foame. Acest lucru poate fi controlat de voi insiva, prin propriile voastre mijloace si fara aportul factorilor exteriori, precum medicamentele, care pot avea o influenta nefasta asupra sanatatii. Pentru a va controla foamea, reduceti hidratii de carbon. De fapt, aportul exagerat de zaharuri, mai ales al celor rafinate, permite eliminarea rapida a insulinei care favorizeaza depunerea lor sub forma de trigliceride. Din cauza acestor zaharuri rafinate, pancreasul secreta mai multa insulina pentru arderea zaharului consumat. Asadar, insulina produsa in exces il va elimina si va reduce nivelul glucozei din sange provocand astfel si senzatia de foame. Aceasta se manifesta mai ales in cazul zaharurilor care se absorb rapid (dulceata, gem, miere, bomboane, ciocolata, produse de patiserie, bauturi cabogazoase, etc.).

Protejati-va corpul cu ajutorul proteinelor
Doar un regim bogat in proteine va poate ajuta sa va pastrati epiderma neteda, elastica, un chip tanar si un corp perfect. Nu uitati ca persoanele care urmeaza un regim echilibrat, pe langa o greutate ideala, reusesc sa intinereasca vizibil, cu cel putin 10 ani. Proteinele se gasesc in carne, peste, oua, branzeturi, lapte, dar si in anumite legume (insa in cantitati reduse). In afara de faptul ca ne ajuta sa slabim, proteinele previn balonarea, permit organismului sa suporte un regim de slabire, nu se transforma in zahar, accelereaza cicatrizarea ranilor si ne ajuta sa luptam prin anticorpii pe care ii produc impotriva infectiilor.

Luati un mic dejun sanatos
Masa cea mai neglijata a zilei este micul dejun. Ar trebui insa sa fie cea mai importanta. Caloriile pe care le ardeti trebuie sa fie esalonate de la inceputul zilei si pana seara. Masa de la pranza trebuie sa fie copioasa, cea de la pranz moderata si cea de seara usoara.

Pentru mai multe trucuri de a slabi si de a va mentine in forma consultati cartea 125 de trucuri pentru a slabi si a te mentine in forma .

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!