Skip to article

Necesarul de lipide, proteine si glucide

Necesarul de lipide, proteine si glucide
Indiferent daca tineti sau nu un regim, corpul dumneavoastra are nevoie in fiecare zi de anumite substante. Cunoscand perfect aceste necesitati, veti reusi sa evitati tot ceea ce va este inutil, pentru a pierde tesut adipos si nicidecum masa musculara.

Necesarul de proteine

Proteinele sunt prezente in intreaga masa a organismului, fiind materialul sau de baza. Organele si muschii sunt constituite din proteine, la fel ca si hormonii, anticorpii sau enzimele.

In fiecare zi avem nevoie de aproximativ un gram de proteine pe kilogram corporal; organismul nu poate stoca insa proteinele si de aceea este de dorit sa ingeram zilnic doza necesara de proteine. In lipsa acestei doze, corpul isi va extrage ceea ce ii trebuie din muschi si din organele interne, iar rezultatul va fi atrofierea masei corporale slabe.

Insuficienta proteinelor franeaza metabolismul si reduce consumul de energie, ceea ce pe termen lung favorizeaza ingrasarea.

Necesarul de lipide

Necesarul de lipide, proteine si glucideLipidele au doua functii principale :

Detin rolul de "carburant" al corpului ;
Unele lipide, acizii grasi, contribuie la buna functionare a organismului.

Lipidele trebuie sa constituie 25 pana la 30% din aportul energetic global. Ar fi aberant sa suprimam lipidele din alimentatie, deoarece dintre acizii grasi, doi sunt indispensabili (acidul linoleic si acidul alfa-linoleic), fiindca nu pot fi sintetizati in organism, acesta avand insa nevoie de ei pentru a functiona corect.

Un aport cotidian de 9-12 g de acid linoleic si 1,5-3 g de acid alfa-linoleic este imperativ pentru evitarea carentelor. Cifrele variaza in functie de inaltimea si greutatea individului. Aportul caloric total al lipidelor este de 15 g x 9 calorii = 135 calorii: un pret mic ce trebuie platit pentru a evita diversele tulburari cauzate de insuficienta acizilor grasi esentiali.

Necesarul de glucide

Glucidele constituie o sursa de energie esentiala pentru organismul uman. Ele pot fi stocate in ficat si in muschi, dar nu pentru mai mult de o jumatate de zi. Daca organismul are nevoie de glucide si nu mai detine rezerve interne, le sintetizeaza pe baza tesutului adipos, dar si a masei corporale slabe. De aceea este recomandabil un aport regulat de glucide.

Nu toate alimentele bogate in glucide au acelasi indice glicemic. In cadrul unui regim de slabire, este preferabil sa mancati dulciuri cu indice glicemic scazut, capabile sa va sustina mai mult timp nivelul de energie decat cele cu indice glicemic ridicat .

Glucidele le puteti gasi in paste fainoase, cereale, legume uscate, cartofi, orez, paine, legume proaspete, fructe, dar si in zahar, prajituri, ciocolata, acestea din urma nefiind indicate in cazul unui regim de slabire.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!