Skip to article

Regimul F de la Fibre

Regimul F de la Fibre
Principii

Marind consumul de fibre alimentare, "alimente" neasimilabile in organism, senzatia de foame se reduce si, mancand mai putin, slabim. In plus, o alimentatie bogata in fibre diminueaza si incetineste asimilarea lipidelor si a glucidelor. Fibre alimentare se gasesc in toate vegetalele: cereale, legume si fructe.

Regimul F de la Fibre


Ce promite

Pe langa slabire, acest program ofera si alte avantaje, deloc neglijabile. De fapt, recent s-a constatat ca ingerarea regulata de fibre alimentare:

Contribuie la prevenirea cancerului de colon;
Reduce nivelul colesterolului "rau";
Diminueaza nivelul zaharului sangvin;
Combate constipatia;
Previne boala hemoroidala;
Previne aparitia calculilor biliari;

Cum actioneaza?

Cand mancam fibre alimentare, ne saturam mai repede. In consecinta, mancam mai putin si deci absorbim mai putine calorii.

Gratie fibrelor, potentialele calorii sunt evacuate in scaun fara a fi utilizate de organism. Regimul F de la fibre ne permite deci sa slabim mancand putin, fara a resimti senzatia de foame.

Puncte tari

Mancam mai lent, deoarece mestecarea alimetelor bogate in fibre necesita mai mult timp;

Senzatia de satietate survine mai rapid si dureaza mai mult;

Regimul este usor de respectat acasa. La restaurant trebuie sa alegeti alimente bogate in fibre: legume, orez, etc.

Programul este relativ echilibrat;

Regimul F de la FibrePuncte slabe

Pe termen lung, ingerarea zilnica a unor cantitati mari de fibre alimentare se poate dovedi iritanta. Unele persoane cu intestinul fragil nu suporta acest regim. Pot aparea colite, balonari sau diaree.

Programul

Iata un exemplu de meniu cu 1000 de calorii pentru o zi, recomandabil unei casnice care mananca acasa si are obiceiul sa "rontaie" toata ziua.

Mic dejun

Musli foarte bogat in fibre cu 200 ml lapte degresat

In cursul diminetii

Un iaurt degresat

Pranz

Salata de somon;
Prune uscate cu ceai;

Regimul F de la Fibre


Gustare

Jumatate de portie de cereale bogate in fibre (musli);
100 de ml de lapte degresat;




Cina

Tocana de iepure cu legume

30 g camembert

O piersica

Sfatul ele.ro

Regimul este echilibrat, dar nu se recomanda persoanelor cu intestin fragil. Va sfatuim sa introduceti trepat in alimentatia dumneavoastra fibrele si mai cu seama taratele de grau (cereale) pentru a evita aparitia unor tulburari ca balonari sau diaree.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!