Skip to article

Slabeste cu placere!

Slabeste cu placere!
Daca nu vrei sa tii o dieta anume si vrei sa scapi pe termen lung de cateva kilograme in plus, urmeaza cateva sfaturi simple si pregateste-te sa devii mai supla, mai sanatoasa, cu o alimentatie corecta si rationala.

Stabileste-ti un obiectiv rational

Ai hotarat cate kilograme vrei sa slabesti. Cu cat numarul acestora este mai mare, cu atat lupta ta va fi mai apriga. Nu iti propune de la bun inceput sa scapi in doar o saptamana de 10 kilograme pentru ca, in primul rand nu ai sa reusesti, si in al doilea rand ai sa-ti distrugi sanatatea. Metoda pasilor mici este cea mai eficienta si in ceea ce priveste dieta. De exemplu, propune-ti ca saptamana aceasta sa scapi de 2 kilograme. Constientul tau nu va primi mesaje de alerta, deoarece ceea ce ti-ai propus este un obiectiv realizabil, usor de dus la indeplinire.

Mananca suficient si variat

A manca este o placere, nu uita acest lucru! Organizeaza-ti o mica "sarbatoare". Aseaza o fata de masa vesela, incalzeste mancarea si alcatuieste-ti meniul cu grija. Varietatea aromelor iti va satisface nevoia de a manca, iar senzatia de satietate va fi deplina.

Mai multe glucide si fibre, mai putine lipide

Pentru a pierde din greutate, mananca zaharuri cu indice glicemic scazut sau mediu, cum ar fi cerealele integrale, legumele uscate, lactatele (degresate), fructele si fructoza. Este bine de stiut ca aceste alimente sunt bogate in fibre alimentare, cu un efect pozitiv in orice regim de slabire. Limiteaza consumul de lipide saturare ascunse (carne, mezeluri, lactate integrale, branzeturi grase, unt, smantana).

Bea apa intre mese

Pentru a potoli senzatia de foame, bea apa, ceai neindulcit, suc de fructe sau de legume, de preferinta intre mese, pentru a nu dilua bolul alimentar.

Cantareste-te o data pe saptamana

Cantaritul zilnic te poate face sa iti pierzi motivatia de a tine in continuare regimul de slabit. Diferentele de greutate de la o zi la alta nu au nicio semnificatie, mai ales in cazul femeilor, supuse variatilor cauzate de retentia de apa in cursul ciclului menstrual. Iar un kilogram de apa nu este totuna cu un kilogram de grasime!

Reinvata sa gatesti

Renunta la alimentele semipreparate si la alimentatia de tip fast-food. Foloseste legume proaspete, usturoi, mirodenii, ulei de masline in loc de unt, sare si ketchup. Vei observa chiar si ca gatitul poate deveni o activitate relaxanta dupa o zi grea de munca.

Nu uita gustarile

In jurul orei 11 mananca un fruct sau un iaurt degresat si o bautura calda pentru a-ti mentine constant nivelul zaharului in sange. La fel la ora 16: o ceasca de ceai si o felie de paine integrala sau un iaurt.

Pleaca la cumparaturi cu stomacul plin

Cand ne e foame suntem tentati sa cumparam mai multe produse nerecomandate in cadrul unui regim de slabire. De acea, mananca ceva inainte de a face turul magazinelor si orienteaza-te mai ales asupra standurilor cu fructe, legume si lactate.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!