Skip to article

Dieta care iti salveaza viata. Incepe-o chiar acum!

Dieta care iti salveaza viata. Incepe-o chiar acum!
Peste un miliard de persoane din intreaga lume sufera de hipertensiune arteriala. Este principalul factor de risc pentru accidentele vascular-cerebrale si maladiile cardiovasculare si provoaca moartea a circa 7,5 milioane de persoane anual in lume. O dieta atent supravegheata poate tine hipertensiunea sub control, salvandu-ti viata.

Tensiunea arteriala ridicata poate trece neobservata ani la rand, dar acest lucru nu o face mai putin periculoasa. Pentru a evita consecintele grave ale hipertensiunii, cum ar fi atac de cord, accident vascular cerebral, dementa, insuficienta renala si invaliditate, trebuie sa adopti un regim alimentar potrivit.

Alimentele pe care trebuie sa le eviti

Carnea procesata. Contine cantitati mari de sare, deoarece este o parte esentiala a procesului de preparare a acestora. Sarea este un stimulator al tensiunii arteriale.
Mancarea chinezeasca. Ingredientele acesteia ar putea parea sanatoase, dar toata sarea continuta in sosurile de soia si teriyaki face ca masa chineza sa includa dublul dozei zilnice de sodiu permise.
Pizza congelata. Cantitatile mari de branza, carne tratata, sos de rosii contin sare in exces. In plus, si conservantii adaugati pentru a mentine pizza proaspata sunt bogati in sodiu.
Produse de cofetarie si de patiserie. Majoritatea produselor dulci coapte contin agenti de coacere care sunt bogati in sodiu. In acelasi timp, aceste preparate pot duce la exces de greutate, un factor favorizant al tensiunii arteriale mari.
Carnea rosie. Doar o cantitate mica de carne rosie este permisa ca parte din dieta hipertensiva. Este o carne grasa, periculoasa pentru sanatatea inimii si a vaselor sangvine.
Alcoolul. Consumul de alcool provoaca o crestere dramatica a tensiunii arteriale. De asemenea, alcoolul dauneaza peretilor vaselor de sange si creste riscul bolilor de inima.

Alimentele pe care ar trebui sa le consumi

Fructe si legume. Sunt bogate in magneziu si potasiu, care ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Trebuie sa mananci: mere, banane, caise, broccoli, morcovi, pepeni, portocale, piersici, cartofi.
Verdeturi. Sunt bogate in potasiu si ajuta rinichii sa scape de sodiul in exces.
Sfecla. Nitratii din sucul de sfecla pot reduce tensiunea arteriala in 24 de ore.
Lapte degresat. Calciul este esential pentru a mentine nivelul tensiunii arteriale sub control. Laptele degresat este o sursa de calciu cu continut scazut de grasimi.
Faina de ovaz. Acest aliment bogat in fibre, cu continut scazut de grasimi si cu continut scazut de sodiu, este perfect pentru a evita cresterea tensiunii arteriale.
Iaurt simplu. Alege iaurtul degresat, intrucat este lipsit de grasimi si are un continut ridicat de magneziu, potasiu si calciu. Un astfel de iaurt poate stabiliza tensiunea arteriala.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!