Skip to article

EsteeLauder - un imperiu al frumusetii

EsteeLauder - un imperiu al frumusetii
Estee Lauder a fost cea care a transformat frumusetea intr-o industrie prin cultivarea unor metode stilate de a promova vanzarile si prin impartirea gratuita de esantioane.

Ea a conceput compania sa ca pe o afacere de familie, o afacere care insa s-a extins in peste 100 de tari si care controleaza peste 30% din piata cosmeticelor. Printre numele de marca pe care le-a lansat sau pe care le controleaza se numara: Estee Lauder, Prescriptives, Clinique, Origins, Aramis, M.A.C., Bobbi Brown Essentials si parfumurile Tommy Hilfiger.

Josephine Esther Mentzer era fiica unor emigranti care, cand si-a inceput afacerea, locuia deasupra magazinului de fierarie al tatalui sau, in Queens, New York. Ea a pornit de la vanzarea de creme concepute de catre unchiul ei care era chimist in magazine de cosmetice, cluburi de pe plaja si statiuni.

Cremele erau bune, dar in primul rand era speciala capacitatea de vanzator a tinerei fete. Odata ce a avut un spatiu de expunere pe Fifth Avenue, modalitatea sa de a aborda cumparatorii a facut-o regina cremelor si a parfumurilor.
Cei care o cunosc foarte bine spun ca ambitia si energia sunt principalele sale calitati. Nu lasa nimic la intamplare, era prezenta la fiecare lansare, invata personal pe vanzatori cum trebuie sa trateze clintii, cum sa ofere produse gratuite.

Nici in timpul liber nu lasa deoparte promovarea produselor: le dadea prietenelor mici esantioane din produsele sale pe care sa le poarte in poseta. In tot ceea ce facea se vedea ca gandeste global, dar actioneaza local, nelasand nimic la voia intamplarii. Acum, cand numele are o asemenea rezonanta, calitatea este mentinuta prin pregatirea personalului astfel incat sa actioneze in spiritul deja impus pe piata.

Estee Lauder si-a condus compania ca pe o mare familie. Totul respira acest aer cald, de la modul in care magazinele sale respira eleganta si comfort pana la modul in care sunt tratati angajatii.

Estee Lauder a inteles importanta faptului ca produsele sale sa fie asociate cu buna dispozitie si frumusetea. Ea era inconjurata la petrecerile pe care le tinea de oameni celebri si bogati. Dar in primul rand ea a stiut sa asculte pe cei din jur, sa le dea femeilor exact ceea ce aveau nevoie: posibilitatea de a se simti frumoase.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!