Skip to article

Sloggi - haina de sub haine

Sloggi - haina de sub haine
Lenjeria intima este un articole vestimentar foarte indragit de femeia moderna, fara de care ea nu-si poate imagina existenta. Fiind inzestrata cu o larga paleta de functii: de la cele simbolice (putere, mister, sexualitate), pana la cele pragmatice (comoditate, izolare termica), lenjeria intima ocupa un loc aparte atat ca tema de studiu in istora modei, cat si ca piesa vestimentara in constiinta asupra modei pe care fiecare femeie moderna o are.

Numita pana la jumatatea sec. al 19-lea, "sub haine", vestimentatia "ferita" de privirea celorlalti, a capatat denumirea de lenjerie, termen care deriva de la frantuzescul "lin", ceea ce inseamna bumbac.

In anii 1850, "Godey`s Lay`s Book", o publicatie foarte la moda care continea sfaturi privind vestimentatia si literatura eleganta, a consacrat termenul de lenjerie, acesta devenind numele oficial al misterioaselor "underwear" sau "undergarments" ("hainele de sub haine").

Cum au ajuns doamnele sa poarte lenjeria intima? Este greu sa stabilim geneza exacta a "hainelor de sub haine", dar simplificand foarte mult, am putea considera ca "frunza" purtata de Eva in gradina Edenului este cel mai vechi stramos al chilotului de astazi.

Abia in sec. al 16-lea intalnim articole vestimentare intime, mai apropiate a forma lenjeriei moderne. Astfel, pana in sec. al 18-lea numai femeile batrane, bolnave sau de rang social inferior poarta pantalonasi lungi din matase, bumbac sau lana sub rochii, doamnele de lume buna fiind considerate indecente daca purtau astfel de articole vestimentare.

In prima jumatate a sec. al 19-lea, apare un nou trend in ceea ce priveste "hainele de sub haine". Urmand sfaturile filozofului francez, de origine genoveza, J.J. Rousseau, privind educatia copiilor, inalta societate accepta sa-si imbrace fetitele cu pantalonasi, care se vedeau de sub rochite, pentru ca acestea sa se poata zbengui in voie. Insa, o data ce implineau varsta de 12 ani, fetitele erau private de pivilegiul de a purta aceste piese vestimentare. Abia la jumatatea sec. al 19-lea purtarea "hainelor pe sub haine" apare ca o necesitate, impusa fiind de moda crinolinei. Datorita rigiditatii acesteia, doamnele ramaneau de multe ori dezgolite pana la solduri atunci cand doreau sa se aseze. Se impuneau masuri de protectie, sensul indecentei devenind cu totul altul. Daca pana atunci era considerat scandalos sa porti "haine pe sub haine", o data cu moda crinolinei a devenit inacceptabil sa nu o faci. Acest "underwear" era reprezentat de lungi captuseli din bumbac, care se prindeau in talie si nu erau cusute intre picioare, nefiind altceva decat niste fuste mai flexibile.

Abia incepand cu secolul al 20-lea apare un model de chilot, confectionat pentru copii, asemanator cu cel contemporan. Tot acum, lenjeria intima feminina capata noi valente, ea devenind obiectul imaginatiei design-erilor. Pentru a plasa in centrul atentiei doamnelor aceste mici articole vestimentare, neglijate in mod sistematic pana atunci, ei definesc lenjeria intima drept: "fine luxury underwear in silk, satin and lace".

Cele doua razboaie mondiale au transformat chilotul sau slipul intr-o piesa vestimentarea care nu poate lipsi din garderoba niciunei doamne.

Sloggi - haina de sub haine

Sloggi - haina de sub haine

Sloggi - haina de sub haine



La inceputul anilor 80 un concern din domeniul imbracamintei a scos pe piata o noua generatie de slipuri, avand drept slogan "revolutionarea bumbacului". Astfel s-a nascut marca "sloggi". De la introducerea sa pe piata s-au vandut peste 500 de milioane de slipuri marca sloggi in mai mult de 30 de tari, confirmand astfel ca tot mai multe consumatoare multumite asociaza aceasta marca cu calitate si confort la purtat. Asadar a cazut bariera definitiv, iar slipul nu mai este demult un subiect tabu. Astazi nu se mai pune intrebarea "daca da sau nu?" ci "cum?" Femeia de astazi cumpara cu placere produsele de marca ale lui sloggi, apreciindu-le calitatile sale extraordinare. In Anglia se vorbeste despre sloggi "Fits like a glove", in Franta aceste articole fierbinti sunt denumite "Les indeformables".

Se muleaza pe corp, nu se sifoneaza; slipurile sloggi sunt usor de intretinut si placute la purtat, proprietati dobandite in urma unei inovatii in domeniul materialelor; secretul acesteia are un nume tehnic: Core-Spun. Firele fine din bumbacul de cea mai buna calitate sunt rasucite in jurul unui fir din Lycra. Atfel, tesatura obtinuta din aceste fire este extrem de elastica si totusi isi pastreaza forma croita.

In ciuda continutului ridicat de bumbac, slipurile sloggi nu se intind si nu-si pierd forma, chiar daca sunt spalate si uscate de nenumarate ori. In afara de acest lucru, sunt extrem de placute pe piele, deoarece pielea vine in contact direct numai cu bumbac. Si barbatii s-au obisnuit cu ei. Din 1986 se pot bucura si ei de calitatile acestui produs pe propria lor piele, purtand "sloggi for men".

Slipurile sloggi in ambalajele lor albastre, nu pot fi ignorate, pot fi gasiti oriunde intre Capul Nord si Sicilia, intre Lisabona si Rhodos. Sloggi este astazi cel mai vandut slip de marca din intreaga lume.

Mai multe informatii puteti gasi pe www.sloggi.ro .

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!